روش ساخت رایگان واکس داشبورد/اسپری/افشانه/مومی

امتیاز کاربران
ضعیفعالی 

فرمول رایگان واکس داشبورد |

فرمول اسپری واکس داشبرد

 

_ روغن سیلیکون

_  موم کارناوبا

_ امولسیفایر

_ تثبیت کننده

_  عامل ضد کف

_ تنظیم کننده ph، آب و ... می باشد.

فرمول واکس داشبرد مومی

 

 

_ آموزش تولید واکس داشبورد به صورت رایگان | فرمولاسیون رایگان ساخت واکس داشبورد | _ ارائه شیوه تولید واکس داشبورد به همراه پشتیبانی | مشاوره‌ تولید و خرید مواد اولیه | فرمول رایگان تولید واکس / اسپری داشبورد 

اسپری واکس داشبرد

 

 

______________________________________

 

فرایند تهیه واکس داشبرد

 

« شرکت ویلاتوس با افتخار اعلام مینماید آماده ارائه ی فرمولاسیون تولید انواع؛

* محصولات خودرویی [ضد یخ | روغن موتور /شامپو کارواش / تاچلس | روغن هیدرولیک | واکس لاستیک  / اکتان بوستر | شامپو کارواش / واکس داشبورد شامپو کارواش / پوشش سرامیکی خودروها |  باتری/ پودر آتش‌نشانی/ مواد اولیه تولید شوینده ( اسید سولفونیک/ تگزاپون ) / اسید باتری  / شیمیایی / رزین ها / پتروشیمی / وارنیش/ ژل آتش زا/ تینر ها ضد زنگ و......صدها محصول دیگر 

 

*   محصولات آرایشی نظیر [ مام / اسکراب بدن و صورت | کراتینه مو | کرم ضدآفتاب | کرم ضدلک | ریمل / کرم ضدآفتاب |  لاک ژل | انواع رنگ مو | مام | میسلارواتر |یسلادکانسیلر |  تالک | تونر پاکن | بالم لب | برق لب | پودر دکلره | روشن کننده مو / افتر شیو/  کرم ضد آفتاب / مرطوب کننده/ آبرسان ژل مو _ چسب مژه _ چسب‌ پروتز _ انواع رنگ مو _ پودر دکلره _ عطر مو _ میست مو _ بادی اسپلش _ انواع رژ گونه ( پودری _ ژل _ مایع _ براق _ مات ) _انواع کرم پودر _ مرطوب کننده _ ضد آفتاب _ رژ لب های مایع ، جامد ، مدادی _ ریمل _ خط چشم _ تافت ( اسپری و لاک مو ] و........ده ها محصول دیگر

 

 

* محصولات شوینده نظیر [ سفید کننده/وایتکس |شامپو موی سر | ژل لباسشویی | نمک ماشین ظرفشویی | ژل ظرفشویی |مایع ظرفشویی | شامپوفرش | پودر ماشین لباسشویی( سبک و سنگین ) /صابون رختشویی  / قرص بوگیر دستشویی/ مایع گاز پاکن/ انواع شامپو/ مایع ظرفشویی و دستشویی/ سفید کننده و....... محصولات شوینده صنعتی مانند : شامپو کارواش/ دوراکلین / واکس داشبورد و بدنه و......ده ها محصول دیگر]

 

* چسب ها اعم از 《چسب سیلیکون | چسب ناخن | چسب فوری | چسب پی وی سی | چسب صنعتی | چسب دو قلو | چسب مژه | چسب اعلامیه | اسپری چسب مو | چسب ارگانیک / ماستیک / کازئین / چسب موش | خمیر کاغذ دیواری | چسب موش | چسب m / ممبران/ چسب چوب / چسب نساجی / چسب صحافي/ چسب کاغذ دیواری/ چسب سلفون و ........ده ها نوع چسب دیگر

 

* محصولات شیمیایی  و پتروشیمی مانند 《 گازوئیل پیرولیز |  سیلیکونی / رنگ روغن / انواع اسانس / انواع تینر / بی رنگ سازی گازوئیل /  اسید سولفونیک / انواع تینر / روغنی/ فوری و ...../ بی بو سازی گازوئیل  / رنگ نیم پلاستیک / تمام پلاستیک و..... / حلال ها / بی رنگ کردن گازوئیل / بوزدایی و بی رنگ سازی نفت ، بنزین 》

 

* محصولات ساختماني اعم از [رنگ پلاستیک | عایق نانو ( ضد حرارت / صدا ) ،  انواع بتونه ، بتونه سنگ/ کناف و.... | فوم سیمان | سنگ مصنوعی‌ | فوم بتن و بتن | ] و .... ده ها محصول دیگر.

 

* محصولات رنگ و نقاشی ؛ خمیر مجسمه سازی روسی / مخصوص کودکان / آبرنگ / پاستل / مداد شمعی / رنگ انگشتی / گواش / چسب ماتیکی / 

 

 

* انواع مواد غذایی (خمیر مایه / آبجو / انرژی زا / آبمیوه / ابلیمو / سرکه / انواع سس گوجه / انواع کاپوچینو | قهوه فوری | و ... سرکه |  کلودیفایر |   بیکینگ پودر / انواع کنسرو / رب / مربا / و.....خوراک دام و طیور )

 

*  محصولات آرایشی و بهداشتی با بالاترین کیفیت و قابل رقابت با محصولات موجود در بازار به شما عزیزان می‌باشد.ما با مهندسین مجرب و زبده به شما آموزش میدهیم چگونه محصولی با کیفیت عالی و باصرفه اقتصادی بالا  را تولید نمایید.

 

 پس از کیفیت عالی محصول مهم‌ترین عامل برای تولید‌ کننده قیمت تمام شده محصول است ؛ پس با کیفیت ترین فرمول و با صرفه اقتصادی بالا را تنها از ما بخواهید.

 

 

* ما با پشتیبانی یکساله به عنوان مشاور در کنار شما خواهیم بود. 

جهت دریافت فرمولاسیون و مشاوره با در تماس باشید.»

 

 

________________________________________

 

 

_ واکس داشبورد / پولیش داشبورد 

 

 

پولیش داشبورد خودرو  حاوی مواد و مواد شیمیایی است که روغن سیلیکون، موم کارناوبا، امولسیفایر، تثبیت کننده، ضد کف، تنظیم کننده ph، آب و ... می باشد و می توان از تمامی مواد شیمیایی بالا و یا برخی از آنها در هنگام  تولید پولیش و پاک کننده داشبورد خودرو استفاده کرد.

 

 

پاک کننده و جلا دهنده داشبورد خودرو  در محصولات مراقبت از خودرو مهم است. باید برای مشتریان بسیار با کیفیت و مقرون به صرفه باشد.

 

 

پس از تامین کلیه مواد شیمیایی  برای تولید پاک کننده و براق کننده داشبورد خودرو ،  تولید پاک کننده و براق کننده داشبورد خودرو  دشوار و حتی آسان نیست. نیاز به مخزن میکسر و مواد لازم وجود دارد. سپس، این یک فرآیند اختلاط ساده است. بدون نیاز به گرما در هنگام  تولید پولیش و پاک کننده داشبورد خودرو . این فقط فرآیند سرد است. اگر قصد دارید  داشبورد خودرو را پولیش و تمیز کنید ، نیاز به فرمولاسیون خوب و قابل استفاده وجود دارد

 

 

 

واکس پولیش داشبورد خودرو  برای تمیز کردن داخل خودرو استفاده می شود و یکی از محصولات مراقبت از خودرو در بازار است. از نظر میزان مصرف و استفاده در بازار محصولی خاص در محصولات مراقبت از خودرو می باشد. مقدار مصرف بیشتر است.

 

 

از نظر تولید و مصرف به اشکال مختلف در بازار موجود است. واکس پولیش داشبورد خودرو  ممکن است غلیظ و آماده استفاده باشد. همچنین محصولات پولیش داشبورد خودرو به صورت اسپری و ژل قابل تولید می باشد.

 

 

لهستانی داشبورد خودرو  حاوی روغن سیلیکونی است که عامل اصلی درخشندگی است، امولسیفایرهایی که برای امولسیون کردن سیلیکون به آب، تثبیت کننده برای پایدار کردن محصول داشبورد خودرو و حلال ها استفاده می شود.

 

  واکس داشبورد نوعی محصول است که به طور خاص برای محافظت و درخشندگی داشبورد خودرو طراحی شده است. این نوع محصولات معمولاً با ترکیبی از موم ها، پلیمرها و مواد دیگر ساخته می شوند که به ایجاد یک مانع محافظ روی داشبورد و افزایش درخشندگی آن کمک می کند. اسپری های واکس داشبورد معمولاً با اسپری یک لایه نازک از محصول روی داشبورد و سپس پخش یکنواخت آن با یک پارچه تمیز و نرم استفاده می شود. برخی از اسپری‌های واکس داشبورد ممکن است حاوی مسدودکننده‌های UV نیز باشند تا به محافظت از داشبورد در برابر محو شدن و تغییر رنگ ناشی از نور خورشید کمک کنند. اسپری‌های واکس داشبورد علاوه بر محافظت و درخشندگی می‌توانند به پنهان کردن خراش‌ها و لکه‌های کوچک روی داشبورد نیز کمک کنند.

 

 

واکس داشبورد |

 

 

 

مخلوط‌های اپیلاسیون مبتنی بر آب برای محافظت از سطوح، موادی را که از نظر یونی خنثی به سطح می‌چسبند و ناخالصی‌های محیطی مانند کثیفی را دفع می‌کنند. لازم نیست تمیز کردن سطح قبل از استفاده از موم انجام شود زیرا تبادلی بین مخلوط و کثیفی سطح صورت می گیرد. مخلوط یک امولسیون از یک فاز آلی در یک فاز آبی را تشکیل می دهد. فاز آبی 70 تا 92 درصد وزنی دارد، در حالی که فاز آلی باقیمانده مخلوط را فراهم می کند و حاوی موم های معلق است. فاز آلی شامل موم های طبیعی، ترکیبات سیلیکونی، امولسیفایرهای غیریونی و عوامل تعلیق کننده است. این مخلوط را می توان روی سطوح مرطوب یا خشک در سایه یا نور شدید خورشید اعمال کرد و سپس پاک کرد تا درخشندگی بادوام به جا بگذارد. این ترکیب بر روی سطوح رنگ شده، صیقلی یا بافت صاف مانند اتومبیل استفاده می شود. سورفکتانت ها و عوامل تعلیق کننده، اجزای فاز را تثبیت می کنند تا امکان تعلیق موم در آب فراهم شود. نرم کننده ها هم باعث صافی و هم تثبیت قوام موم می شوند.

 

 

  

 

 

_ پاک کننده و واکسر امولسیونی موم آب

 

 

 

مخلوط‌های اپیلاسیون مبتنی بر آب برای محافظت از سطوح، موادی را که از نظر یونی خنثی به سطح می‌چسبند و ناخالصی‌های محیطی مانند کثیفی را دفع می‌کنند. لازم نیست تمیز کردن سطح قبل از استفاده از موم انجام شود زیرا تبادلی بین مخلوط و کثیفی سطح صورت می گیرد. مخلوط یک امولسیون از یک فاز آلی در یک فاز آبی را تشکیل می دهد. فاز آبی 70 تا 92 درصد وزنی دارد، در حالی که فاز آلی باقیمانده مخلوط را فراهم می کند و حاوی موم های معلق است. فاز آلی شامل موم های طبیعی، ترکیبات سیلیکونی، امولسیفایرهای غیریونی و عوامل تعلیق کننده است. این مخلوط را می توان روی سطوح مرطوب یا خشک در سایه یا نور شدید خورشید اعمال کرد و سپس پاک کرد تا درخشندگی بادوام به جا بگذارد. این ترکیب بر روی سطوح رنگ شده، صیقلی یا بافت صاف مانند اتومبیل استفاده می شود. سورفکتانت ها و عوامل تعلیق کننده، اجزای فاز را تثبیت می کنند تا امکان تعلیق موم در آب فراهم شود. نرم کننده ها هم باعث صافی و هم تثبیت قوام موم می شوند.

 

 

 

موم ها و سایر ترکیبات تقویت کننده سطح به دنبال محافظت از سطوحی هستند که معمولاً در اتومبیل های امروزی یافت می شوند، از منابع مضر خارجی. علاوه بر این، واکس ها ظاهر سطح را بهبود می بخشند و درخشندگی و درخشندگی دلپذیری ایجاد می کنند. پس از اعمال، موم هر سطح را می پوشاند و یک لایه محافظ در بالای سطح تشکیل می دهد. فیلم موم اکثر شرایط محیطی مضر مانند آب و هوا، نمک های جاده و خاک را دفع می کند، بنابراین از پوشش سطح زیر محافظت می کند. در حال حاضر اولین مرحله قبل از استفاده از موم بر روی هر سطحی مستلزم تمیز کردن کامل سطح است. موم به اندازه سطح تمیز شده به سطح کثیف نمی چسبد. اپیلاسیون یک سطح کثیف یک پوشش غیر زیبایی ایجاد می کند که با به دام انداختن آلاینده های سوزاننده یا واکنشی در کنار رنگ، برای یکپارچگی رنگ مضر است. ذرات خاک دارای ساختار پلاکتی هستند. بر روی یک سطح، این پلاکت ها خود را طوری تنظیم می کنند که یک میدان سطحی با بار مثبت ایجاد کنند که تخریب رنگ را تسریع می کند. اثرات خورندگی بیشتر گریس، خاک و ذرات سوزاننده مانند باران اسیدی نیز روی سطح کثیف رخ می دهد. بنابراین، اپیلاسیون یک سطح نا تمیز منجر به توزیع ناهموار موم روی سطح می شود که بدتر به نظر می رسد و محافظت کمتر از حد مطلوب را برای سطح واکس شده ایجاد می کند. این مورد برای سطوح تمیز نیست.

 

 

سطوح تمیز اساساً شارژ نشده و غیرقطبی هستند. موم به سطوح تمیز می‌چسبد زیرا موم‌ها نیز به دلیل ماهیت خود غیرقطبی و بدون شارژ هستند. همانطور که موم اعمال می شود، سطح را می پوشاند و دوباره می پوشاند تا ضخامت موم بهینه به دست آید.

 

 

به طور معمول، بهترین محافظت با حداکثر ضخامت موم روی سطح رخ می دهد. با گذشت زمان، شرایط محیطی پوشش سطح مومی را از بین می برد. ذرات موجود در هوا با آب باران، باد و سایر عناصر ترکیب می‌شوند و به عنوان یک ماده ساینده عمل می‌کنند و موم را می‌شکنند و در نتیجه سطح را آشکار می‌کنند. بنابراین، قرار دادن موم بیشتر روی سطح، مقاومت آن را در برابر شرایط محیطی افزایش می دهد. در نتیجه، سازندگان موم به دنبال ابزارهای شیمیایی برای چسباندن مقادیر بیشتری از موم به سطح هستند. این هدف با بهبود پیوند و پایداری موم حاصل می شود. انواع تکنیک ها تقویت و پایداری پیوند را انجام می دهند. اول، ترکیبات موم شامل عوامل پیوند شیمیایی است که به موم اضافه می شود تا چسبندگی به سطح را افزایش دهد.

 

 

دوم، واکس ها ممکن است حاوی میکرو ساینده ها برای افزایش قدرت نگهداری موم باشند. میکرو ساینده ها برای افزایش ضخامت کلی واکس، لایه های موم را به هم متصل می کنند.

 

 

سوم، فرمول‌های موم سعی می‌کنند ویسکوزیته خود را کاهش دهند تا کشش سطحی ضخیم‌تر سطوح موم‌شده را کاهش دهند و جریان موم را افزایش دهند. چهارم، ساخت یک ترکیب خمیر موم، تجمع موم ضخیم‌تری روی سطح ایجاد می‌کند.

 

 

هر یک از این روش ها به دنبال افزایش ضخامت موم سطحی مخلوط موم هستند. با این حال، هر کدام به دلیل کیفیت چسبندگی موم به سطح و موم به موم محدود می شوند.

 

 

روش‌های فعلی استفاده از موم به‌دنبال این است که به اندازه‌ای که موم و سطح نگه می‌دارند، موم را به زیرلایه وارد کنند. این اضافه بار به مالیدن موم روی سطح در مقادیر زیاد بستگی دارد. علاوه بر این، برای بهینه سازی بارگذاری بیش از حد، سازندگان موم استفاده را در شرایط خاص و محدود مانند هوای سرد، سایه و خشک توصیه می کنند. همانطور که فرآیند اپیلاسیون ادامه می یابد و با رسیدن به حد مجاز اضافه بار، موم خشک می شود و باقیمانده فیلمی از موم اضافی و غیرچسبیده برای حذف باقی می ماند. صاف کردن باقیمانده باعث می شود مومی که به سطح می چسبد باقی بماند. بقایای پودری که در حین سفت کردن از سطح آزاد می شود شامل موادی است که سطح را بیش از حد بارگذاری می کند و از ظرفیت بارگذاری موم فراتر می رود. بنابراین ظرفیت بارگذاری موم و بقایای حاصل از آن به خواص سطح بستگی دارد. به عنوان مثال، سطح زبرتر نسبت به سطح صاف تر می تواند موم بیشتری را در خود نگه دارد. بنابراین، بهینه سازی چسبندگی موم به سطح ناشی از پایداری موم و توانایی سطح برای نگه داشتن موم است. توانایی نگه داشتن سطح به نوبه خود، هم قطبیت سطح و هم میزان بی نظمی سطح را شامل می شود.

 

 

یک خودرو بسیاری از مواد غیر مشابه را نمایش می دهد. به عنوان مثال، یک خودرو شامل فلزات صیقلی و رنگ‌شده، پلاستیک‌های تمیز و رنگ‌شده، لاستیک، شیشه، چوب، وینیل و چرم و همچنین ترکیب و ترکیبی از این‌ها است. هر ماده دارای ترکیبات سطحی، بافت ها و رنگ های مختلفی است. در نتیجه این ترکیب سطوح، تمیز کردن و صیقل دادن این مواد برای به دست آوردن عملکرد بهینه و رضایت مالک چالش های منحصر به فردی را ایجاد می کند.

 

 

اپیلاسیون سطح بیرونی خودرو متشکل از سطوح رنگ‌شده و رنگ‌نشده، فلزی، لاستیکی، پلاستیکی، وینیل و شیشه‌ای شامل انواع مختلفی از واکس‌ها، پاک‌کننده‌ها و تلاش است. به عنوان مثال، فرمولاسیون مواد تزئینی پلاستیکی، شیشه جلوی شیشه ای را خط خطی می کند. یک محصول اپیلاسیون بدنه فلزی ممکن است حاوی مواد ساینده باشد که در صورت استفاده روی شیشه جلو، شیشه را خراش دهد. بنابراین، به‌طور سنتی بازسازی نمای بیرونی خودرو به یک ترکیب برای پانل‌های بدنه، مخلوط دوم برای لاستیک، ترکیب سوم برای شیشه و چهارمی برای تریم پلاستیک و وینیل نیاز داشت.

 

 

هنگام اپیلاسیون سطوح مختلف، به عنوان مثال، لبه‌ها، که شامل ترکیبی از مواد مانند نوارهای کروم، وینیل و سایر پلاستیک‌هایی است که در کنار هم وصل شده‌اند، مشکلات بیشتری ایجاد می‌شود. فرمولاسیون موم برای یک ماده می تواند با ماده دیگر ترکیب شود و نتایج نامطلوبی ایجاد کند. بنابراین، هنگام کار بر روی سطوح مختلف، محصولات تمیزکننده و پولیش مختلف نباید با یکدیگر مخلوط شوند. به عنوان مثال، اگر ترکیب اپیلاسیون بدن با لاستیک یا پلاستیک تماس پیدا کند، بقایای موم ناخوشایند روی این سطوح بسته می شود. حذف این باقیمانده به تلاش قابل توجهی نیاز دارد. انجماد به این دلیل رخ می دهد که این ترکیبات حاوی موم های حل شده در حلال های آلی هستند. حلال های موجود در موم با لاستیک یا پلاستیک واکنش داده و باقیمانده انجماد را تولید می کنند.

 

 

مخلوط کردن مواد شیمیایی مختلف عوارض جانبی بسیار خطرناکی ایجاد می کند. به عنوان مثال، آمونیاک همراه با کلریدهای خاص، گاز کلر بسیار سمی ایجاد می کند. مصرف کننده همیشه برچسب های هشدار دهنده روی پاک کننده های خاص را که خطرات مخلوط کردن مواد مختلف را فهرست می کند، درک نمی کند. این خطرات زمانی افزایش می‌یابد که هشدارهای برچسب شامل نام‌های شیمیایی پیچیده باشد که به راحتی قابل درک نیستند.

 

 

استفاده مصرف کننده از حلال های آلی خطرات سلامتی و ایمنی را به همراه دارد. این مواد شیمیایی و حلال‌های آلی، هنگام تماس با دست‌های باز، می‌توانند باعث تحریک چشم و پوست شوند. برای محدود کردن تماس دست، بیشتر ترکیبات مومی استفاده از دستکش های پلاستیکی را توصیه می کنند. با این حال، برخی از حلال‌های مورد نیاز برای حل کردن موم‌ها در این فرمول‌ها، ممکن است در واقع دستکش‌های پلاستیکی را در تماس‌های مکرر متلاشی کنند. بنابراین، دستکش ها محافظت محدودی را ارائه می دهند.

 

 

علاوه بر این، هر ترکیب موم به اعمال کننده های متفاوتی نیاز دارد. پارچه نرمی که برای صیقل دادن سطوح رنگ شده استفاده می شود، برای یک تایر لاستیکی ناکافی است، که در عوض به یک برس موی سفت نیاز دارد. علاوه بر این، برخی از ترکیبات مومی نیاز به کاربردهای متعدد دارند.

 

 

واکس های سنتی معمولاً حتی پس از تمیز کردن کامل سطح نیاز به استفاده دو مرحله ای دارند. مرحله اول موم را به عنوان یک پوشش ضخیم روی سطح اعمال می کند. مرحله دوم موم خشک اضافی را از سطح پاک می کند.

 

 

صاف کردن موم با صاف کردن و شکل دادن به موم و پر کردن موثر بی نظمی های سطح، سطحی بازتابنده ایجاد می کند. موم به نوعی پوست دوم روی سطح می شود. موم اضافی خشک شده روی سطح به ذرات موم خشک شده پودری تبدیل می شود. این باقی مانده پودری از سطح پوسته می شود و به راحتی در هوا منتقل می شود که می تواند استنشاق یا بلعیده شود. این ذرات ممکن است محصولات جانبی حلال زیست تخریب پذیر داشته باشند و محیط را آلوده کنند. آلاینده های موجود در هوا نیز برای مصرف کنندگان خطرناک هستند و کودکان کوچک، افراد مسن، کسانی که مشکلات بهداشتی موجود دارند و حیوانات خانگی را در معرض خطر بیش از حد قرار می دهند. بهترین روش اجتناب از موادی است که ذرات معلق در هوا ایجاد می کنند.

 

 

یکی دیگر از نگرانی های جدی زیست محیطی بر روی ترکیبات آلی فرار (VOCs) متمرکز است. VOCها ترکیبات آلی هستند که در یک فشار اتمسفر با فشار بخار کم فعال باقی می مانند. پس از ایجاد، VOC ها تجزیه زیستی نمی شوند و برای همیشه آلاینده باقی می مانند. اگرچه برخی از ترکیبات پاک کننده ادعا می کنند که سطوح پایینی از VOC دارند، حتی مقادیر کم آنها نگرانی های زیست محیطی قابل توجهی ایجاد می کند و در طول زمان خطراتی برای سلامتی ایجاد می کند.

 

 

علاوه بر این، بیشتر حلال های آلی بسیار قابل اشتعال و از نظر شیمیایی ساینده هستند. علاوه بر این، VOC ها می توانند در معرض آتش، گرما یا نور خورشید مشتعل شوند. یک مصرف کننده ممکن است در یک روز آفتابی بسیار گرم در هنگام پولیش کردن ماشین، آسیب جدی وارد کند. VOC ها همچنین می توانند با اچ کردن روکش به سطوح رنگ شده و پلاستیک آسیب برسانند.

 

 

برخی از محصولات برای سطوح مختلف خودرو سعی در ارائه راه حل دارند، با این حال، ترکیبات چند منظوره فقط برای انواع سطوح مشابه مانند سطوح رنگ شده، سطوح فلزی، پلاستیک و تریم وینیل کاربرد محدودی دارند. به عنوان مثال، حذف فقط شیشه باعث می شود یک ترکیب چند منظوره نامناسب باشد. تلاش فیزیکی و زمان قابل توجهی برای اعمال و صاف کردن سطوح مختلف، حتی با ترکیبات اپیلاسیون چندگانه یا چند منظوره، مورد نیاز است.

 

 

به طور معمول، تمیز کردن و صیقل دادن خودرو در خارج از درها انجام می شود. این امر آب و هوا را مورد توجه قرار می دهد. علاوه بر این، برای افزایش پایداری پوشش سطح، سازندگان موم توصیه می‌کنند که استفاده در شرایط خشک، خنک و در سایه انجام شود. این به این دلیل است که در زیر نور آفتاب داغ، موم خیلی سریع سفت می شود و یک پوشش مومی ضخیم ایجاد می کند که به سختی صاف می شود و ظاهری نامطلوب از سطح به جا می گذارد. علاوه بر این، برخی از کاربردهای برخی از پاک کننده‌های شیشه و واکس در صورت استفاده در نور خورشید، رگه‌ای دارند.

 

 

در عوض، سازندگان موم نسبت به استفاده در هنگام باران احتیاط می کنند، زیرا ترکیب آنقدر رقیق می شود که نمی تواند به سطح بچسبد. در واقع، چندین واکس موجود در بازار مشخص می کند که کاربرد باید زمانی انجام شود که رطوبت نسبی در محدوده مشخصی باقی بماند.

 

 

در نهایت دما در کاربرد برخی واکس ها مشکل ایجاد می کند. دمای بیش از حد بالا و پایین زمان خشک شدن و ویسکوزیته مواد تمیز کننده و اپیلاسیون را تغییر می دهد. این نه تنها منجر به تغییر در زمان زایمان می شود، بلکه باعث اثربخشی نیز می شود. بنابراین، موم هنگام استفاده در نور خورشید، دمای پایین، هوای خشک و رطوبت بالا رفتار متفاوتی دارد. یک درمان ترکیبی از پاک کننده و موم است که بر مشکلات تمیز کردن ماشین در خارج از در غلبه می کند.

 

 

بنابراین، اپیلاسیون خودروهای امروزی چالش‌های مهمی را ایجاد می‌کند که نیازمند یک محلول موم مدرن است که بتواند هر سطحی را پوشش دهد. اینها شامل سطوح رنگ شده، بدنه فلزی رنگ شده، داشبورد چوبی، یک عنصر لاستیکی، یک جزء کرومی، یک نوار تزئینی پلاستیکی، یک نوار وینیل، یک لنز چراغ جلو شیشه ای یا یک شیشه جلو شیشه ای بدون حلال های آلی و مواد ساینده است. موم همچنین باید نگرانی های مربوط به سلامت و ایمنی را در یک کاربرد سریع و بدون دردسر به حداقل برساند.

 

 

خلاصه

 

 

یک ترکیب موم مبتنی بر آب، تمیز کردن و اپیلاسیون سطوح مختلف موجود در خودروها را در یک مرحله و با همان مخلوط اجازه می‌دهد. حتی زمانی که آن سطوح در حالت مرطوب وجود داشته باشند یا در یک محیط روشن و نور خورشید گرم شده باشند، می تواند مورد استفاده قرار گیرد. این مخلوط موم امولسیونی از یک فاز روغنی را در فاز آب ایجاد می کند. امولسیون شامل موم در فاز آلی خود می باشد. امولسیون روغن در آب اجازه استفاده از ترکیب را روی سطوح مورد نظر در حالی که خیس هستند می دهد. سپس پاک کردن سطح، درخشندگی و درخشندگی بادوام می دهد. بنابراین، استفاده از ترکیب به شرایط آب و هوایی یا زمان روز محدود نمی شود. این بدان معنی است که ترکیب را می توان در یک روز تابستانی در زیر نور مستقیم خورشید در اواسط روز به همان اندازه موثر در یک عصر زمستانی در هنگام بارش برف سنگین استفاده کرد. علاوه بر این، ترکیب دارای تعداد کمی حلال آلی و VOC است.

 

 

ترکیب، یا مخلوط، شامل امولسیون حداقل دو فاز است. فاز اول، آبی حدود 70 تا 90 درصد وزن مخلوط را تشکیل می دهد. فاز آلی تقریباً 10 تا 30 درصد باقیمانده مخلوط را فراهم می کند و شامل یک موم معلق است. یک عامل نرم کننده برای موم در فاز آلی، موم را در شرایطی نگه می دارد که ممکن است روی سطح مورد نظر پخش شود. این مخلوط همچنین حاوی یک تثبیت کننده برای نگه داشتن دو فاز در امولسیون با یکدیگر است.

 

 

فرمولاسیون تا حدودی اصلاح شده یا حداقل خاص تر ممکن است شامل، در فاز آبی، آب باشد که حدود 70 تا 82 درصد وزن مخلوط را تشکیل می دهد و یک سورفکتانت حدود 2 تا 9 درصد از مخلوط را تشکیل می دهد. سورفکتانت پراکندگی دو فاز را حفظ می کند. موم معلق در فاز آلی حدود 8 تا 12.5 درصد از وزن کلی مخلوط را تشکیل می دهد. عامل نرم کننده موم تقریباً 0.5 تا 4 درصد بیشتر از مخلوط را فراهم می کند. در نهایت، مخلوط ممکن است حاوی بیش از 7 درصد مایع سیلیکونی نباشد. سیلیکون، در صورت وجود، به پخش مخلوط امولسیون بر روی سطح مورد نظر کمک می کند و همچنین پوشش بادوام تری نسبت به موم به تنهایی ایجاد می کند.

 

 

اصول زیربنای مخلوط های امولسیونی که در بالا مورد بحث قرار گرفت نشان می دهد که آنها ممکن است در سطوح مختلفی استفاده شوند که با خودروهای mn مرتبط نیستند. در ابتدا، اینها می توانند شامل سطوح هواپیما باشند. سپس به طور طبیعی به مناطق دیگری که سطوح صاف ظاهر می شوند گسترش می یابند. اینها به خوبی می توانند شامل چوب، سرامیک، میناکاری، لوازم خانگی، کاشی و سرامیک، پنجره های معمولی باشند. کاربرد ترکیبات فقط با تخیل محدود می شود.

 

 

________________________________________________

 

 

_ ترکیبات به کار رفته در واکس داشبورد | 

 

 

یک فرمول کمی تغییر یافته شامل، در فاز آبی، آب است که حدود 70 تا 92 درصد مخلوط را تشکیل می دهد. یک عامل تعلیق به مقدار حدود 0.1 تا 0.65. و یک سورفکتانت به مقدار حدود 1 تا 9 درصد و در فاز آلی، یک موم معلق به مقدار حدود 2 تا 20 درصد مخلوط. یک عامل نرم کننده در حدود 0.3 تا 4 درصد؛ یک مایع سیلیکونی حدود 1 تا 7 درصد؛ و یک تثبیت کننده امولسیون حدود 0.2 تا 1 درصد از مخلوط را فراهم می کند. مخلوط دیگری همان مواد را در همان فازها اما در مقادیر تقریبی وزنی زیر ارائه می کند: آب، 70 تا 92 درصد. یک عامل تعلیق، 0.3 تا 4; یک سورفکتانت، 2 تا 9 درصد؛ یک موم معلق، 2.5 تا 20 درصد؛ یک عامل نرم کننده، 0.3 تا 4 درصد؛ یک مایع سیلیکونی، 1 تا 2 درصد؛ و یک تثبیت کننده امولسیون، 0.2 تا 0.3 درصد. یک فرمول کمی اصلاح شده، یک ماده نگهدارنده را که حدود 0.1 تا 0.5 وزن مخلوط است، در فاز آلی قرار می دهد. سپس سایر مواد ممکن است دارای وزن تقریبی زیر باشند: آب، 71 تا 87 درصد. یک عامل تعلیق، 0.1 تا 0.7. یک سورفکتانت، 1.5 تا 12 درصد؛ یک موم معلق، 2 تا 6 درصد؛ یک عامل نرم کننده، 0.3 تا 1 درصد؛ یک مایع سیلیکونی، 0.5 تا 11 درصد؛ و یک تثبیت کننده امولسیون، 0.1 تا 0.35 درصد.

 

 

همانطور که فرمول‌های فوق قویاً نشان می‌دهند، ترکیب‌ها ممکن است ترکیبات متفاوتی داشته باشند و همچنان برخی یا همه اهداف بیان شده یا حتی مورد نظر را انجام دهند. هنگامی که قدردانی از دستاوردهای طرح کلی فرمولاسیون به دست آمد، می توان تغییرات جزئی در امولسیون ها برای اهداف خاص ایجاد کرد. شرایط مختلف می تواند شامل ماهیت سطوح تحت درمان، شرایط خاص هواشناسی که در آن ترکیبات اپیلاسیون ممکن است مورد استفاده قرار گیرد، و هر عامل سوء غیرعادی که سطح تحت درمان ممکن است با آن مواجه شود، مانند دمیدن ماسه و موارد مشابه باشد. با این وجود، ماهیت کلی امولسیون های اپیلاسیون به طور قابل ملاحظه است.

 

 

افزودن اجزای دیگر ممکن است خواص مختلف مخلوط ها را افزایش دهد. اینها می توانند شامل عطرها و تثبیت کننده ها باشند. یک مخلوط اپیلاسیون پیچیده‌تر ممکن است از یک امولسیون فاز سه‌گانه یا بزرگ‌تر استفاده کند که برای مثال از فاز آب در روغن در امولسیون آب استفاده می‌کند.

 

 

مخلوط‌هایی که به نتایج مفیدی دست می‌یابند عموماً ممکن است شامل اجزای زیر در محدوده‌های اعلام شده باشند:

 

 

• 1. مخلوط اپیلاسیون مبتنی بر آب برای تصفیه سطوح شامل امولسیون یک فاز آلی در فاز آبی.

 

 

• (الف) فاز آبی دارای:

 

 

• (1) آب که حدود 70 تا 82 درصد از مخلوط را تشکیل می دهد. و

 

 

• (2) یک سورفکتانت که حدود 2 تا 9 درصد از مخلوط را تشکیل می دهد. و

 

 

• (ب) فاز آلی دارای:

 

 

• (1) یک موم معلق در فاز آلی که حدود 8 تا 12.5 درصد از مخلوط را تشکیل می دهد.

 

 

• (2) یک عامل نرم کننده به مقداری که حدود 0.5 تا 4 درصد از مخلوط را شامل می شود. و

 

 

• (3) یک مایع سیلیکونی به مقداری که بیش از 10 درصد از مخلوط را تشکیل می دهد.

 

 

• 2. مخلوط اپیلاسیون مبتنی بر آب برای تصفیه سطوح شامل فاز آلی در امولسیون فاز آبی.

 

 

• (الف) فاز آبی دارای:

 

 

• (1) آب که حدود 70 تا 92 درصد از مخلوط را تشکیل می دهد.

 

 

• (2) یک عامل تعلیق شامل حدود 0.1 تا 0.65 درصد از مخلوط. و

 

 

• (3) یک سورفکتانت که حدود 1 تا 9 درصد از مخلوط را تشکیل می دهد. و

 

 

• (ب) فاز آلی دارای:

 

 

• (1) یک موم معلق در فاز آلی که حدود 2 تا 20 درصد از مخلوط را تشکیل می دهد.

 

 

• (2) یک عامل نرم کننده که حدود 0.3 تا 4 درصد از مخلوط را شامل می شود.

 

 

• (3) مایع سیلیکونی که حدود 1 تا 10 درصد از مخلوط را تشکیل می دهد. و

 

 

• (4) یک تثبیت کننده امولسیونی که حدود 0.2 تا 1 درصد از مخلوط را تشکیل می دهد.

 

 

• 3. یک مخلوط اپیلاسیون بر پایه آب برای تصفیه سطوح شامل یک فاز آلی در یک امولسیون فاز آبی،

 

 

• (الف) فاز آبی دارای:

 

 

• (1) آب که حدود 70 تا 92 درصد از مخلوط را تشکیل می دهد.

 

 

• (2) یک عامل تعلیق شامل حدود 0.1 تا 0.7 درصد از مخلوط. و

 

 

• (3) یک سورفکتانت که حدود 2 تا 9 درصد از مخلوط را تشکیل می دهد. و

 

 

• (ب) فاز آلی دارای:

 

 

• (1) یک موم معلق در فاز آلی که حدود 2.5 تا 20 درصد از مخلوط را تشکیل می دهد.

 

 

• (2) یک عامل نرم کننده که حدود 0.3 تا 4 درصد از مخلوط را شامل می شود.

 

 

• (3) مایع سیلیکونی که حدود 1 تا 2 درصد از مخلوط را تشکیل می دهد. و

 

 

• (4) یک تثبیت کننده امولسیونی که حدود 0.2 تا 0.3 درصد از مخلوط را تشکیل می دهد.

 

 

• 4. مخلوط اپیلاسیون مبتنی بر آب برای تصفیه سطوح شامل یک فاز آلی در یک امولسیون فاز آبی،

 

 

• (الف) فاز آبی دارای:

 

 

• (1) آب که حدود 71 تا 87 درصد مخلوط را تشکیل می دهد.

 

 

• (2) یک عامل تعلیق در محدوده شامل حدود 0.1 درصد تا 0.7 درصد از مخلوط. و

 

 

• (3) یک سورفکتانت که حدود 1.5 تا 12 درصد از مخلوط را تشکیل می دهد. و

 

 

• (ب) فاز آلی دارای:

 

 

• (1) یک موم معلق در فاز آلی که حدود 2 تا 6 درصد از مخلوط را تشکیل می دهد.

 

 

• (2) یک عامل نرم کننده شامل حدود 0.3 تا 1 درصد از مخلوط و به مقدار کافی برای نرم کردن موم.

 

 

• (3) مایع سیلیکونی که حدود 0.5 تا 11 درصد از مخلوط را تشکیل می دهد.

 

 

• (4) یک ماده نگهدارنده شامل حدود 0.1 تا 0.5 درصد از مخلوط. و

 

 

• (5) یک تثبیت کننده امولسیونی که حدود 0.1 تا 0.35 درصد از مخلوط را تشکیل می دهد.

 

 

• 5. مخلوط اپیلاسیون شامل امولسیون فاز آلی پراکنده در فاز آبی و تثبیت کننده در پراکندگی مذکور،

 

 

• (الف) فاز آبی مذکور شامل حدود 70 تا 90 درصد مخلوط مذکور و

 

 

• (ب) فاز آلی مذکور شامل حدود 10 تا 30 درصد از مخلوط مذکور و شامل (1) یک موم و (2) یک عامل نرم کننده یک استر الکل چرب با زنجیره بلند برای موم مذکور است.

 

 

_________________________________________________

 

 

 

 

یک امولسیون چند فاز روغن در آب می تواند تقریباً تمام سطوح را، به خصوص روی خودرو، بدون توجه به شرایط آب و هوایی مانند نور خورشید، دما یا رطوبت بالا یا حتی باران، تمیز و واکس بزند. VOCها و سایر آلاینده ها در مقادیر قابل توجهی در مخلوط ظاهر نمی شوند که در نتیجه از مشکلات بهداشتی و ایمنی بسیاری از محصولات موجود در حال حاضر جلوگیری می کند. سطح نیازی به تمیز کردن اولیه قبل از اپیلاسیون ندارد. این مخلوط یک پاک کننده و اپیلاسیون یک مرحله ای را فراهم می کند که یک بار اعمال می شود و صاف می شود.

 

 

در سطح مولکولی، مخلوط اپیلاسیون تبادلات یونی را تسهیل می کند. ذرات کثیفی با بار مثبت وارد فاز آبی مخلوط می شوند. بنابراین، کثیفی به صورت یونی از سطح جذب می شود در حالی که موم درون مخلوط به سطح بدون بار و اکنون "تمیز" متصل می شود. سپس سطح موم شده یک پوشش غیر قطبی ایجاد می کند. در نتیجه، سطح بدون بار رنگ شده و اکنون واکس شده در واقع با ایجاد مانعی در برابر ذرات کثیفی با بار مثبت، در برابر کثیفی مقاومت می کند. پوشش غیر قطبی برای مدت نامحدودی روی سطح موم شده باقی می ماند. تا زمانی که پوشش غیرقطبی باقی بماند، کثیفی دفع می شود و سطح واکس زده و تمیز می ماند. این بر خلاف بسیاری از موم ها است که می توانند کثیفی را جذب کنند. مانع ایجاد شده توسط پوشش غیرقطبی تا زمانی که موم روی سطح باقی می ماند باقی می ماند. در شرایط عادی، این ممکن است چندین ماه ادامه داشته باشد.

 

 

برای انجام تبادل یونی فوق، مخلوط از امولسیون دو یا چند فاز استفاده می کند. مخلوط امولسیونی مواد غیریونی، از جمله موم، را از فاز آلی به حلال قطبی، معمولاً آب، فاز آبی قرار می دهد. آب دیونیزه شده به عنوان حلال در فاز آبی خنثی ترین رفتار یونی را ارائه می دهد و بر این اساس یک انتخاب بسیار مطلوب را نشان می دهد. محتوای آب بر حسب وزن از حدود 70 درصد تا حدود 90 درصد کل مخلوط متغیر است.

 

_ پاک کننده و واکسر امولسیونی موم آب

 

 

 

مخلوط‌های اپیلاسیون مبتنی بر آب برای محافظت از سطوح، موادی را که از نظر یونی خنثی به سطح می‌چسبند و ناخالصی‌های محیطی مانند کثیفی را دفع می‌کنند. لازم نیست تمیز کردن سطح قبل از استفاده از موم انجام شود زیرا تبادلی بین مخلوط و کثیفی سطح صورت می گیرد. مخلوط یک امولسیون از یک فاز آلی در یک فاز آبی را تشکیل می دهد. فاز آبی 70 تا 92 درصد وزنی دارد، در حالی که فاز آلی باقیمانده مخلوط را فراهم می کند و حاوی موم های معلق است. فاز آلی شامل موم های طبیعی، ترکیبات سیلیکونی، امولسیفایرهای غیریونی و عوامل تعلیق کننده است. این مخلوط را می توان روی سطوح مرطوب یا خشک در سایه یا نور شدید خورشید اعمال کرد و سپس پاک کرد تا درخشندگی بادوام به جا بگذارد. این ترکیب بر روی سطوح رنگ شده، صیقلی یا بافت صاف مانند اتومبیل استفاده می شود. سورفکتانت ها و عوامل تعلیق کننده، اجزای فاز را تثبیت می کنند تا امکان تعلیق موم در آب فراهم شود. نرم کننده ها هم باعث صافی و هم تثبیت قوام موم می شوند.

 

 

 

موم ها و سایر ترکیبات تقویت کننده سطح به دنبال محافظت از سطوحی هستند که معمولاً در اتومبیل های امروزی یافت می شوند، از منابع مضر خارجی. علاوه بر این، واکس ها ظاهر سطح را بهبود می بخشند و درخشندگی و درخشندگی دلپذیری ایجاد می کنند. پس از اعمال، موم هر سطح را می پوشاند و یک لایه محافظ در بالای سطح تشکیل می دهد. فیلم موم اکثر شرایط محیطی مضر مانند آب و هوا، نمک های جاده و خاک را دفع می کند، بنابراین از پوشش سطح زیر محافظت می کند. در حال حاضر اولین مرحله قبل از استفاده از موم بر روی هر سطحی مستلزم تمیز کردن کامل سطح است. موم به اندازه سطح تمیز شده به سطح کثیف نمی چسبد. اپیلاسیون یک سطح کثیف یک پوشش غیر زیبایی ایجاد می کند که با به دام انداختن آلاینده های سوزاننده یا واکنشی در کنار رنگ، برای یکپارچگی رنگ مضر است. ذرات خاک دارای ساختار پلاکتی هستند. بر روی یک سطح، این پلاکت ها خود را طوری تنظیم می کنند که یک میدان سطحی با بار مثبت ایجاد کنند که تخریب رنگ را تسریع می کند. اثرات خورندگی بیشتر گریس، خاک و ذرات سوزاننده مانند باران اسیدی نیز روی سطح کثیف رخ می دهد. بنابراین، اپیلاسیون یک سطح نا تمیز منجر به توزیع ناهموار موم روی سطح می شود که بدتر به نظر می رسد و محافظت کمتر از حد مطلوب را برای سطح واکس شده ایجاد می کند. این مورد برای سطوح تمیز نیست.

 

 

سطوح تمیز اساساً شارژ نشده و غیرقطبی هستند. موم به سطوح تمیز می‌چسبد زیرا موم‌ها نیز به دلیل ماهیت خود غیرقطبی و بدون شارژ هستند. همانطور که موم اعمال می شود، سطح را می پوشاند و دوباره می پوشاند تا ضخامت موم بهینه به دست آید.

 

 

به طور معمول، بهترین محافظت با حداکثر ضخامت موم روی سطح رخ می دهد. با گذشت زمان، شرایط محیطی پوشش سطح مومی را از بین می برد. ذرات موجود در هوا با آب باران، باد و سایر عناصر ترکیب می‌شوند و به عنوان یک ماده ساینده عمل می‌کنند و موم را می‌شکنند و در نتیجه سطح را آشکار می‌کنند. بنابراین، قرار دادن موم بیشتر روی سطح، مقاومت آن را در برابر شرایط محیطی افزایش می دهد. در نتیجه، سازندگان موم به دنبال ابزارهای شیمیایی برای چسباندن مقادیر بیشتری از موم به سطح هستند. این هدف با بهبود پیوند و پایداری موم حاصل می شود. انواع تکنیک ها تقویت و پایداری پیوند را انجام می دهند. اول، ترکیبات موم شامل عوامل پیوند شیمیایی است که به موم اضافه می شود تا چسبندگی به سطح را افزایش دهد.

 

_______________________________________

 

 

ترکیبات به کار رفته در واکس داشبورد | 

 

 

یک فرمول کمی تغییر یافته شامل، در فاز آبی، آب است که حدود 70 تا 92 درصد مخلوط را تشکیل می دهد. یک عامل تعلیق به مقدار حدود 0.1 تا 0.65. و یک سورفکتانت به مقدار حدود 1 تا 9 درصد و در فاز آلی، یک موم معلق به مقدار حدود 2 تا 20 درصد مخلوط. یک عامل نرم کننده در حدود 0.3 تا 4 درصد؛ یک مایع سیلیکونی حدود 1 تا 7 درصد؛ و یک تثبیت کننده امولسیون حدود 0.2 تا 1 درصد از مخلوط را فراهم می کند. مخلوط دیگری همان مواد را در همان فازها اما در مقادیر تقریبی وزنی زیر ارائه می کند: آب، 70 تا 92 درصد. یک عامل تعلیق، 0.3 تا 4; یک سورفکتانت، 2 تا 9 درصد؛ یک موم معلق، 2.5 تا 20 درصد؛ یک عامل نرم کننده، 0.3 تا 4 درصد؛ یک مایع سیلیکونی، 1 تا 2 درصد؛ و یک تثبیت کننده امولسیون، 0.2 تا 0.3 درصد. یک فرمول کمی اصلاح شده، یک ماده نگهدارنده را که حدود 0.1 تا 0.5 وزن مخلوط است، در فاز آلی قرار می دهد. سپس سایر مواد ممکن است دارای وزن تقریبی زیر باشند: آب، 71 تا 87 درصد. یک عامل تعلیق، 0.1 تا 0.7. یک سورفکتانت، 1.5 تا 12 درصد؛ یک موم معلق، 2 تا 6 درصد؛ یک عامل نرم کننده، 0.3 تا 1 درصد؛ یک مایع سیلیکونی، 0.5 تا 11 درصد؛ و یک تثبیت کننده امولسیون، 0.1 تا 0.35 درصد.

 

 

همانطور که فرمول‌های فوق قویاً نشان می‌دهند، ترکیب‌ها ممکن است ترکیبات متفاوتی داشته باشند و همچنان برخی یا همه اهداف بیان شده یا حتی مورد نظر را انجام دهند. هنگامی که قدردانی از دستاوردهای طرح کلی فرمولاسیون به دست آمد، می توان تغییرات جزئی در امولسیون ها برای اهداف خاص ایجاد کرد. شرایط مختلف می تواند شامل ماهیت سطوح تحت درمان، شرایط خاص هواشناسی که در آن ترکیبات اپیلاسیون ممکن است مورد استفاده قرار گیرد، و هر عامل سوء غیرعادی که سطح تحت درمان ممکن است با آن مواجه شود، مانند دمیدن ماسه و موارد مشابه باشد. با این وجود، ماهیت کلی امولسیون های اپیلاسیون به طور قابل ملاحظه است.

 

 

افزودن اجزای دیگر ممکن است خواص مختلف مخلوط ها را افزایش دهد. اینها می توانند شامل عطرها و تثبیت کننده ها باشند. یک مخلوط اپیلاسیون پیچیده‌تر ممکن است از یک امولسیون فاز سه‌گانه یا بزرگ‌تر استفاده کند که برای مثال از فاز آب در روغن در امولسیون آب استفاده می‌کند.

 

 

مخلوط‌هایی که به نتایج مفیدی دست می‌یابند عموماً ممکن است شامل اجزای زیر در محدوده‌های اعلام شده باشند:

 

 

• 1. مخلوط اپیلاسیون مبتنی بر آب برای تصفیه سطوح شامل امولسیون یک فاز آلی در فاز آبی.

 

 

• (الف) فاز آبی دارای:

 

 

• (1) آب که حدود 70 تا 82 درصد از مخلوط را تشکیل می دهد. و

 

 

• (2) یک سورفکتانت که حدود 2 تا 9 درصد از مخلوط را تشکیل می دهد. و

 

 

• (ب) فاز آلی دارای:

 

 

• (1) یک موم معلق در فاز آلی که حدود 8 تا 12.5 درصد از مخلوط را تشکیل می دهد.

 

 

• (2) یک عامل نرم کننده به مقداری که حدود 0.5 تا 4 درصد از مخلوط را شامل می شود. و

 

 

• (3) یک مایع سیلیکونی به مقداری که بیش از 10 درصد از مخلوط را تشکیل می دهد.

 

 

• 2. مخلوط اپیلاسیون مبتنی بر آب برای تصفیه سطوح شامل فاز آلی در امولسیون فاز آبی.

 

 

• (الف) فاز آبی دارای:

 

 

• (1) آب که حدود 70 تا 92 درصد از مخلوط را تشکیل می دهد.

 

 

• (2) یک عامل تعلیق شامل حدود 0.1 تا 0.65 درصد از مخلوط. و

 

 

• (3) یک سورفکتانت که حدود 1 تا 9 درصد از مخلوط را تشکیل می دهد. و

 

 

• (ب) فاز آلی دارای:

 

 

• (1) یک موم معلق در فاز آلی که حدود 2 تا 20 درصد از مخلوط را تشکیل می دهد.

 

 

• (2) یک عامل نرم کننده که حدود 0.3 تا 4 درصد از مخلوط را شامل می شود.

 

 

• (3) مایع سیلیکونی که حدود 1 تا 10 درصد از مخلوط را تشکیل می دهد. و

 

 

• (4) یک تثبیت کننده امولسیونی که حدود 0.2 تا 1 درصد از مخلوط را تشکیل می دهد.

 

 

• 3. یک مخلوط اپیلاسیون بر پایه آب برای تصفیه سطوح شامل یک فاز آلی در یک امولسیون فاز آبی،

 

 

• (الف) فاز آبی دارای:

 

 

• (1) آب که حدود 70 تا 92 درصد از مخلوط را تشکیل می دهد.

 

 

• (2) یک عامل تعلیق شامل حدود 0.1 تا 0.7 درصد از مخلوط. و

 

 

• (3) یک سورفکتانت که حدود 2 تا 9 درصد از مخلوط را تشکیل می دهد. و

 

 

• (ب) فاز آلی دارای:

 

 

• (1) یک موم معلق در فاز آلی که حدود 2.5 تا 20 درصد از مخلوط را تشکیل می دهد.

 

 

• (2) یک عامل نرم کننده که حدود 0.3 تا 4 درصد از مخلوط را شامل می شود.

 

 

• (3) مایع سیلیکونی که حدود 1 تا 2 درصد از مخلوط را تشکیل می دهد. و

 

 

• (4) یک تثبیت کننده امولسیونی که حدود 0.2 تا 0.3 درصد از مخلوط را تشکیل می دهد.

 

 

• 4. مخلوط اپیلاسیون مبتنی بر آب برای تصفیه سطوح شامل یک فاز آلی در یک امولسیون فاز آبی،

 

 

• (الف) فاز آبی دارای:

 

 

• (1) آب که حدود 71 تا 87 درصد مخلوط را تشکیل می دهد.

 

 

• (2) یک عامل تعلیق در محدوده شامل حدود 0.1 درصد تا 0.7 درصد از مخلوط. و

 

 

• (3) یک سورفکتانت که حدود 1.5 تا 12 درصد از مخلوط را تشکیل می دهد. و

 

 

• (ب) فاز آلی دارای:

 

 

• (1) یک موم معلق در فاز آلی که حدود 2 تا 6 درصد از مخلوط را تشکیل می دهد.

 

 

• (2) یک عامل نرم کننده شامل حدود 0.3 تا 1 درصد از مخلوط و به مقدار کافی برای نرم کردن موم.

 

 

• (3) مایع سیلیکونی که حدود 0.5 تا 11 درصد از مخلوط را تشکیل می دهد.

 

 

• (4) یک ماده نگهدارنده شامل حدود 0.1 تا 0.5 درصد از مخلوط. و

 

 

• (5) یک تثبیت کننده امولسیونی که حدود 0.1 تا 0.35 درصد از مخلوط را تشکیل می دهد.

 

 

• 5. مخلوط اپیلاسیون شامل امولسیون فاز آلی پراکنده در فاز آبی و تثبیت کننده در پراکندگی مذکور،

 

 

• (الف) فاز آبی مذکور شامل حدود 70 تا 90 درصد مخلوط مذکور و

 

 

• (ب) فاز آلی مذکور شامل حدود 10 تا 30 درصد از مخلوط مذکور و شامل (1) یک موم و (2) یک عامل نرم کننده یک استر الکل چرب با زنجیره بلند برای موم مذکور است.

 

 

مخلوط‌های اپیلاسیون مبتنی بر آب برای محافظت از سطوح، موادی را که از نظر یونی خنثی به سطح می‌چسبند و ناخالصی‌های محیطی مانند کثیفی را دفع می‌کنند. لازم نیست تمیز کردن سطح قبل از استفاده از موم انجام شود زیرا تبادلی بین مخلوط و کثیفی سطح صورت می گیرد. مخلوط یک امولسیون از یک فاز آلی در یک فاز آبی را تشکیل می دهد. فاز آبی 70 تا 92 درصد وزنی دارد، در حالی که فاز آلی باقیمانده مخلوط را فراهم می کند و حاوی موم های معلق است. فاز آلی شامل موم های طبیعی، ترکیبات سیلیکونی، امولسیفایرهای غیریونی و عوامل تعلیق کننده است. این مخلوط را می توان روی سطوح مرطوب یا خشک در سایه یا نور شدید خورشید اعمال کرد و سپس پاک کرد تا درخشندگی بادوام به جا بگذارد. این ترکیب بر روی سطوح رنگ شده، صیقلی یا بافت صاف مانند اتومبیل استفاده می شود. سورفکتانت ها و عوامل تعلیق کننده، اجزای فاز را تثبیت می کنند تا امکان تعلیق موم در آب فراهم شود. نرم کننده ها هم باعث صافی و هم تثبیت قوام موم می شوند.

 

یک خودرو بسیاری از مواد غیر مشابه را نمایش می دهد. به عنوان مثال، یک خودرو شامل فلزات صیقلی و رنگ‌شده، پلاستیک‌های تمیز و رنگ‌شده، لاستیک، شیشه، چوب، وینیل و چرم و همچنین ترکیب و ترکیبی از این‌ها است. هر ماده دارای ترکیبات سطحی، بافت ها و رنگ های مختلفی است. در نتیجه این ترکیب سطوح، تمیز کردن و صیقل دادن این مواد برای به دست آوردن عملکرد بهینه و رضایت مالک چالش های منحصر به فردی را ایجاد می کند.

 

 

اپیلاسیون سطح بیرونی خودرو متشکل از سطوح رنگ‌شده و رنگ‌نشده، فلزی، لاستیکی، پلاستیکی، وینیل و شیشه‌ای شامل انواع مختلفی از واکس‌ها، پاک‌کننده‌ها و تلاش است. به عنوان مثال، فرمولاسیون مواد تزئینی پلاستیکی، شیشه جلوی شیشه ای را خط خطی می کند. یک محصول اپیلاسیون بدنه فلزی ممکن است حاوی مواد ساینده باشد که در صورت استفاده روی شیشه جلو، شیشه را خراش دهد. بنابراین، به‌طور سنتی بازسازی نمای بیرونی خودرو به یک ترکیب برای پانل‌های بدنه، مخلوط دوم برای لاستیک، ترکیب سوم برای شیشه و چهارمی برای تریم پلاستیک و وینیل نیاز داشت.

 

 

هنگام اپیلاسیون سطوح مختلف، به عنوان مثال، لبه‌ها، که شامل ترکیبی از مواد مانند نوارهای کروم، وینیل و سایر پلاستیک‌هایی است که در کنار هم وصل شده‌اند، مشکلات بیشتری ایجاد می‌شود. فرمولاسیون موم برای یک ماده می تواند با ماده دیگر ترکیب شود و نتایج نامطلوبی ایجاد کند. بنابراین، هنگام کار بر روی سطوح مختلف، محصولات تمیزکننده و پولیش مختلف نباید با یکدیگر مخلوط شوند. به عنوان مثال، اگر ترکیب اپیلاسیون بدن با لاستیک یا پلاستیک تماس پیدا کند، بقایای موم ناخوشایند روی این سطوح بسته می شود. حذف این باقیمانده به تلاش قابل توجهی نیاز دارد. انجماد به این دلیل رخ می دهد که این ترکیبات حاوی موم های حل شده در حلال های آلی هستند. حلال های موجود در موم با لاستیک یا پلاستیک واکنش داده و باقیمانده انجماد را تولید می کنند.

 

 

مخلوط کردن مواد شیمیایی مختلف عوارض جانبی بسیار خطرناکی ایجاد می کند. به عنوان مثال، آمونیاک همراه با کلریدهای خاص، گاز کلر بسیار سمی ایجاد می کند. مصرف کننده همیشه برچسب های هشدار دهنده روی پاک کننده های خاص را که خطرات مخلوط کردن مواد مختلف را فهرست می کند، درک نمی کند. این خطرات زمانی افزایش می‌یابد که هشدارهای برچسب شامل نام‌های شیمیایی پیچیده باشد که به راحتی قابل درک نیستند.

 

 

استفاده مصرف کننده از حلال های آلی خطرات سلامتی و ایمنی را به همراه دارد. این مواد شیمیایی و حلال‌های آلی، هنگام تماس با دست‌های باز، می‌توانند باعث تحریک چشم و پوست شوند. برای محدود کردن تماس دست، بیشتر ترکیبات مومی استفاده از دستکش های پلاستیکی را توصیه می کنند. با این حال، برخی از حلال‌های مورد نیاز برای حل کردن موم‌ها در این فرمول‌ها، ممکن است در واقع دستکش‌های پلاستیکی را در تماس‌های مکرر متلاشی کنند. بنابراین، دستکش ها محافظت محدودی را ارائه می دهند.

 

 

علاوه بر این، هر ترکیب موم به اعمال کننده های متفاوتی نیاز دارد. پارچه نرمی که برای صیقل دادن سطوح رنگ شده استفاده می شود، برای یک تایر لاستیکی ناکافی است، که در عوض به یک برس موی سفت نیاز دارد. علاوه بر این، برخی از ترکیبات مومی نیاز به کاربردهای متعدد دارند.

 

 

واکس های سنتی معمولاً حتی پس از تمیز کردن کامل سطح نیاز به استفاده دو مرحله ای دارند. مرحله اول موم را به عنوان یک پوشش ضخیم روی سطح اعمال می کند. مرحله دوم موم خشک اضافی را از سطح پاک می کند.

 

 

صاف کردن موم با صاف کردن و شکل دادن به موم و پر کردن موثر بی نظمی های سطح، سطحی بازتابنده ایجاد می کند. موم به نوعی پوست دوم روی سطح می شود. موم اضافی خشک شده روی سطح به ذرات موم خشک شده پودری تبدیل می شود. این باقی مانده پودری از سطح پوسته می شود و به راحتی در هوا منتقل می شود که می تواند استنشاق یا بلعیده شود. این ذرات ممکن است محصولات جانبی حلال زیست تخریب پذیر داشته باشند و محیط را آلوده کنند. آلاینده های موجود در هوا نیز برای مصرف کنندگان خطرناک هستند و کودکان کوچک، افراد مسن، کسانی که مشکلات بهداشتی موجود دارند و حیوانات خانگی را در معرض خطر بیش از حد قرار می دهند. بهترین روش اجتناب از موادی است که ذرات معلق در هوا ایجاد می کنند.

 

 

یکی دیگر از نگرانی های جدی زیست محیطی بر روی ترکیبات آلی فرار (VOCs) متمرکز است. VOCها ترکیبات آلی هستند که در یک فشار اتمسفر با فشار بخار کم فعال باقی می مانند. پس از ایجاد، VOC ها تجزیه زیستی نمی شوند و برای همیشه آلاینده باقی می مانند. اگرچه برخی از ترکیبات پاک کننده ادعا می کنند که سطوح پایینی از VOC دارند، حتی مقادیر کم آنها نگرانی های زیست محیطی قابل توجهی ایجاد می کند و در طول زمان خطراتی برای سلامتی ایجاد می کند.

 

 

علاوه بر این، بیشتر حلال های آلی بسیار قابل اشتعال و از نظر شیمیایی ساینده هستند. علاوه بر این، VOC ها می توانند در معرض آتش، گرما یا نور خورشید مشتعل شوند. یک مصرف کننده ممکن است در یک روز آفتابی بسیار گرم در هنگام پولیش کردن ماشین، آسیب جدی وارد کند. VOC ها همچنین می توانند با اچ کردن روکش به سطوح رنگ شده و پلاستیک آسیب برسانند.

 

 

برخی از محصولات برای سطوح مختلف خودرو سعی در ارائه راه حل دارند، با این حال، ترکیبات چند منظوره فقط برای انواع سطوح مشابه مانند سطوح رنگ شده، سطوح فلزی، پلاستیک و تریم وینیل کاربرد محدودی دارند. به عنوان مثال، حذف فقط شیشه باعث می شود یک ترکیب چند منظوره نامناسب باشد. تلاش فیزیکی و زمان قابل توجهی برای اعمال و صاف کردن سطوح مختلف، حتی با ترکیبات اپیلاسیون چندگانه یا چند منظوره، مورد نیاز است.

 

 

به طور معمول، تمیز کردن و صیقل دادن خودرو در خارج از درها انجام می شود. این امر آب و هوا را مورد توجه قرار می دهد. علاوه بر این، برای افزایش پایداری پوشش سطح، سازندگان موم توصیه می‌کنند که استفاده در شرایط خشک، خنک و در سایه انجام شود. این به این دلیل است که در زیر نور آفتاب داغ، موم خیلی سریع سفت می شود و یک پوشش مومی ضخیم ایجاد می کند که به سختی صاف می شود و ظاهری نامطلوب از سطح به جا می گذارد. علاوه بر این، برخی از کاربردهای برخی از پاک کننده‌های شیشه و واکس در صورت استفاده در نور خورشید، رگه‌ای دارند.

 

 

در عوض، سازندگان موم نسبت به استفاده در هنگام باران احتیاط می کنند، زیرا ترکیب آنقدر رقیق می شود که نمی تواند به سطح بچسبد. در واقع، چندین واکس موجود در بازار مشخص می کند که کاربرد باید زمانی انجام شود که رطوبت نسبی در محدوده مشخصی باقی بماند.

 

 

در نهایت دما در کاربرد برخی واکس ها مشکل ایجاد می کند. دمای بیش از حد بالا و پایین زمان خشک شدن و ویسکوزیته مواد تمیز کننده و اپیلاسیون را تغییر می دهد. این نه تنها منجر به تغییر در زمان زایمان می شود، بلکه باعث اثربخشی نیز می شود. بنابراین، موم هنگام استفاده در نور خورشید، دمای پایین، هوای خشک و رطوبت بالا رفتار متفاوتی دارد. یک درمان ترکیبی از پاک کننده و موم است که بر مشکلات تمیز کردن ماشین در خارج از در غلبه می کند.

 

 

بنابراین، اپیلاسیون خودروهای امروزی چالش‌های مهمی را ایجاد می‌کند که نیازمند یک محلول موم مدرن است که بتواند هر سطحی را پوشش دهد. اینها شامل سطوح رنگ شده، بدنه فلزی رنگ شده، داشبورد چوبی، یک عنصر لاستیکی، یک جزء کرومی، یک نوار تزئینی پلاستیکی، یک نوار وینیل، یک لنز چراغ جلو شیشه ای یا یک شیشه جلو شیشه ای بدون حلال های آلی و مواد ساینده است. موم همچنین باید نگرانی های مربوط به سلامت و ایمنی را در یک کاربرد سریع و بدون دردسر به حداقل برساند.

 

 

خلاصه

 

 

یک ترکیب موم مبتنی بر آب، تمیز کردن و اپیلاسیون سطوح مختلف موجود در خودروها را در یک مرحله و با همان مخلوط اجازه می‌دهد. حتی زمانی که آن سطوح در حالت مرطوب وجود داشته باشند یا در یک محیط روشن و نور خورشید گرم شده باشند، می تواند مورد استفاده قرار گیرد. این مخلوط موم امولسیونی از یک فاز روغنی را در فاز آب ایجاد می کند. امولسیون شامل موم در فاز آلی خود می باشد. امولسیون روغن در آب اجازه استفاده از ترکیب را روی سطوح مورد نظر در حالی که خیس هستند می دهد. سپس پاک کردن سطح، درخشندگی و درخشندگی بادوام می دهد. بنابراین، استفاده از ترکیب به شرایط آب و هوایی یا زمان روز محدود نمی شود. این بدان معنی است که ترکیب را می توان در یک روز تابستانی در زیر نور مستقیم خورشید در اواسط روز به همان اندازه موثر در یک عصر زمستانی در هنگام بارش برف سنگین استفاده کرد. علاوه بر این، ترکیب دارای تعداد کمی حلال آلی و VOC است.

 

 

ترکیب، یا مخلوط، شامل امولسیون حداقل دو فاز است. فاز اول، آبی حدود 70 تا 90 درصد وزن مخلوط را تشکیل می دهد. فاز آلی تقریباً 10 تا 30 درصد باقیمانده مخلوط را فراهم می کند و شامل یک موم معلق است. یک عامل نرم کننده برای موم در فاز آلی، موم را در شرایطی نگه می دارد که ممکن است روی سطح مورد نظر پخش شود. این مخلوط همچنین حاوی یک تثبیت کننده برای نگه داشتن دو فاز در امولسیون با یکدیگر است.

 

 

فرمولاسیون تا حدودی اصلاح شده یا حداقل خاص تر ممکن است شامل، در فاز آبی، آب باشد که حدود 70 تا 82 درصد وزن مخلوط را تشکیل می دهد و یک سورفکتانت حدود 2 تا 9 درصد از مخلوط را تشکیل می دهد. سورفکتانت پراکندگی دو فاز را حفظ می کند. موم معلق در فاز آلی حدود 8 تا 12.5 درصد از وزن کلی مخلوط را تشکیل می دهد. عامل نرم کننده موم تقریباً 0.5 تا 4 درصد بیشتر از مخلوط را فراهم می کند. در نهایت، مخلوط ممکن است حاوی بیش از 7 درصد مایع سیلیکونی نباشد. سیلیکون، در صورت وجود، به پخش مخلوط امولسیون بر روی سطح مورد نظر کمک می کند و همچنین پوشش بادوام تری نسبت به موم به تنهایی ایجاد می کند.

 

 

اصول زیربنای مخلوط های امولسیونی که در بالا مورد بحث قرار گرفت نشان می دهد که آنها ممکن است در سطوح مختلفی استفاده شوند که با خودروهای mn مرتبط نیستند. در ابتدا، اینها می توانند شامل سطوح هواپیما باشند. سپس به طور طبیعی به مناطق دیگری که سطوح صاف ظاهر می شوند گسترش می یابند. اینها به خوبی می توانند شامل چوب، سرامیک، میناکاری، لوازم خانگی، کاشی و سرامیک، پنجره های معمولی باشند. کاربرد ترکیبات فقط با تخیل محدود می شود.

 

 

________________________________________________

 

 

_ فرمولاسیون رایگان واکس داشبورد

_ ارائه فرمول واکس داشبورد و روش تولید مرحله به مرحله 

_ چگونه واکس داشبورد با کیفیت بالا تولید کنیم؟

_ نحوه تولید واکس داشبورد و مراحل تولید آن

_ راه اندازی خط تولید انواع محصولات خودرويي

_ تجهيزات لازم جهت تولید واکس داشبورد

_ آموزش ساخت واکس داشبورد با کیفیت، بدون دستگاه و به روش ساده

_ قیمت تمام شده هر کیلو واکس داشبورد چقدر است ؟

_ تهیه مواد اولیه جهت تولید اسپری داشبورد

_ آموزش آنلاين  / مجوز تولید/ اداره صنایع / استاندارد / پشتیبانی / حداقل فضا / فضای لازم / تولید در منزل /

_ شیوه تولید واکس داشبورد و عملکرد آن 

_ تولید انواع مواد اولیه محصولات مراقبت خودرویی با کیفیت عالی

_ نحوه ترکیب مواد اولیه و درصد دقیق  آن

_ نحوه سفارش مواد اوليه جهت‌ تولید واکس داشبورد

_ تفاوت واکس داشبورد و اسپری داشبورد چیست؟

_ فرمول رایگان تولید واکس داشبورد

_ خاصیت هر کدام از مواد اولیه تهیه واکس داشبورد

_ چگونگي تولید واکس داشبورد 

_ آیا می‌توان تولید واکس داشبورد را در منزل انجام داد ؟

_ کسب و کار خانگی/ سود زیاد / بازار کار / فروش /

_ نحوه درست کردن میسلارواتر چگونه‌‌ است؟

_ تولید انواع محصولات خودرویی  با حداقل‌ سرمايه 

_ تولید رایگان واکس داشبورد به روش ساده با کيفيت بالا

_ آموزش ساخت انواع محصولات مراقب خودرویی  با صرفه اقتصادی بالا

_ مراحل‌ ساخت و تولید واکس داشبورد

_ برای درست کردن واکس داشبورد به چه دستگاهی نیاز است ؟

_ آیا بدون دستگاه و تجهیزات می‌توان اسپری داشبورد را تولید کرد ؟

_کیفیت واکس داشبورد به چه چیزی بستگی دارد؟

_ چگونه برای تولیدی کارگاه مجوز دریافت کنیم؟

_ ِطرح توجيهي چیست؟

_ چگونه واکس داشبورد با کیفیت بالا  تولید کنیم؟

 

 پولیش داشبورد ماشین چیست | نحوه ساخت پولیش داشبورد ماشین | پولیش و پاک کننده غلیظ داشبورد خودرو | ساخت پولیش سیلیکونی داشبورد ماشین | فرمول سیلیکونی پولیش داشبورد ماشین | فرمولاسیون امولسیون روغن سیلیکون | تولید مایع پولیش داشبورد خودرو | مطالب پولیش داشبورد ماشین | ترکیب شیر پولیش داشبورد ماشین | ترکیب پولیش داشبورد خودرو | ساخت پولیش داشبورد ماشین | مواد تشکیل دهنده عامل پولیش داشبورد خودرو | آماده سازی پولیش داشبورد