فرمول رایگان اسپری رنگ ضد زنگ طوسی قرمز

امتیاز کاربران
ضعیفعالی 

فرمول ضد زنگ

 

اختراع حاضر مربوط به یک ترکیب عامل ضد زنگ است که با تشکیل یک عامل پوشش آلی و تشکیل یک لایه اسید فسفریک روی آهن، روی، کروم و منگنز استفاده شده، از ایجاد زنگ و پیشرفت زنگ تولید شده جلوگیری می کند. 

در قطعات ماشین آلات فلزی، کشتی ها و خودروها. 
به طور خاص تر، ترکیب عامل ضد زنگ شامل :
2-6 قسمت وزنی آب،
6-10 قسمت وزنی اسید فسفریک،
2-5 قسمت وزنی لاکتات منگنز،
1-3 قسمت وزنی اسید تانیک،
5 قسمت وزنی اسید تانیک است،
-10 قسمت وزنی رنگدانه آبی،
6-15 قسمت وزنی مواد پوشش محافظ،
81-124 قسمت وزنی حلال
1-3 قسمت وزنی پرکننده 
علاوه بر این، ترکیب عامل ضد زنگ مطابق با اختراع حاضر دارای مزیت حذف مواد مضر باعث آلودگی محیطی است.

روش ساخت ضد زنگ

_ادعاها

2 تا 6 قسمت وزنی آب،
6 تا 10 قسمت وزنی اسید فسفریک،
2 تا 5 قسمت وزنی اسید لاکتیک منگنز،
1 تا 3 قسمت وزنی اسید تانیک،
5 تا 10 قسمت وزنی رنگدانه آبی، 
6 تا 15 قسمت وزنی عامل پوشش محافظ،
81 تا 124 قسمت وزنی قسمت حلال
1 تا 3 قسمت وزنی پرکننده.

_روش طبق ادعای 1،

رنگدانه آبی یک ترکیب تثبیت کننده محلول است که مشخصه آن متشکل از کرومات روی است.

_روش طبق ادعای 1،

حلال یک ترکیب تثبیت کننده مذاب است که شامل 11 تا 20 قسمت وزنی بوتیل الکل، 50 تا 80 قسمت وزنی الکل اصلاح شده و 20 تا 24 قسمت وزنی حلال نفتا می باشد.

_روش طبق ادعای 1،

ترکیب پرکننده، مشخصه آن این است که پرکننده از تالک ساخته شده است.

_روش طبق ادعای 1،

آموزش ساخت ضد زنگ رنگ

عامل پوشش محافظ یک ترکیب قرص محلول است که مشخصه آن از پلی وینیل بوتیرال (PVB، پلی وینیل بوتیرال) است.

_شرح

اختراع حاضر به یک ترکیب تثبیت کننده مذاب و به ویژه به یک ترکیب تثبیت کننده مذاب مربوط می شود که در آن خاصیت ضد زنگ به طور دائمی بدون تغییر شکل لایه پوشش از طریق یک فرآیند اعمال به تمام فلزات پایه حفظ می شود.

پرایمرهای پایه و رنگ های ضد خوردگی پوشش بالایی که در ماشین آلات فلزی، کشتی ها و قطعات خودرو استفاده می شود، پرمصرف ترین مواد هستند زیرا مواد فلزی مانند آهن، روی، کروم و منگنز دارای خواص مکانیکی عالی هستند.

با این حال، مواد فلزی پس از مدت زمان مشخصی زنگ زده می شوند، مواد فلزی زنگ زده دچار مشکل می شوند که خواص فیزیکی تخریب می شود. 
بسیاری از انواع بازدارنده زنگ و رطوبت گیر برای جلوگیری یا از بین بردن وقوع زنگ استفاده می شود.

ترکیب معمولی برای جلوگیری از زنگ زدگی به منظور حفظ اثر ضد زنگ در طولانی مدت، قبل از اعمال بازدارنده زنگ، تحت فرآیند چربی زدایی و زنگ زدایی قرار می گیرد، علیرغم این فرآیند، مشکلی در این است که فیلم پوشش متورم یا آسیب دیده است.  و زنگ زدگی دوباره رخ می دهد.

علاوه بر این، شوینده مورد استفاده در هنر قبلی برای حذف و شستشوی مواد اعمال شده روی پوسته مواد فلزی، با استفاده از یک محلول تمیزکننده مخلوط با یک عامل رها کننده رنگ، یک عامل چربی زدا، محلول تمیز کننده قلیایی استفاده می شود. 
در فرآیند گرمایش، بخار مضری در طول فرآیند گرمایش تولید میشود که محیط کار را آلوده کرده و بر سلامت کارگران تأثیر منفی میگذارد.

اختراع حاضر برای حل مشکلات فوق، ارائه یک ترکیب تثبیت کننده زنگ است که به طور نیمه دائمی از طریق فرآیند پوشش در یک زمان حفظ می شود، زنگی که قبلاً رخ داده است دیگر پیشرفت نمی کند.

هدف این اختراع شرح داده شده در بالا 2 تا 6 قسمت وزنی آب، 6 تا 10 قسمت وزنی اسید فسفریک، 2 تا 5 قسمت وزنی اسید لاکتیک منگنز، 1 تا 3 قسمت وزنی اسید تانیک، 5 است.
به 10 قسمت وزنی یک رنگدانه آبی، یک عامل پوشش محافظ 6 تا 15 با ارائه یک ترکیب تثبیت کننده مذاب شامل یک قسمت وزنی، 81 تا 124 قسمت وزنی حلال و 1 تا 3 قسمت وزنی پرکننده به دست می آید.

با توجه به ویژگی ترجیحی اختراع حاضر، رنگدانه آبی توصیف شده در بالا از کرومات روی ساخته شده است.

با توجه به ویژگی ترجیحی تر اختراع، حلال شرح داده شده در بالا شامل 11 تا 20 قسمت وزنی بوتیل الکل، 50 تا 80 قسمت وزنی الکل اصلاح شده و 20 تا 24 قسمت وزنی حلال نفتا است.

با توجه به یکی دیگر از ویژگی های ترجیحی اختراع، پرکننده شرح داده شده در بالا از تالک ساخته شده است.

با توجه به ویژگی ترجیحی اختراع حاضر، عامل پوشش محافظ فوق الذکر از پلی وینیل بوتیرال (PVB) ساخته شده است.

ترکیب تثبیت کننده مذاب مطابق با اختراع حاضر تأثیر بسیار خوبی در جلوگیری از زنگ زدگی و جلوگیری از زنگ زدگی که قبلاً رخ داده است، دارد.

 

طریقه تولید ضد زنگ

فرمول ضد زنگ موجود است.

تفاوت ضد زنگ طوسی و قرمز در چیست؟

فرمولاسیون زنگ بر

 

علاوه بر این، از آنجایی که به دلیل کاربرد در یک زمان، اثر نیمه دائمی را نشان می دهد، در کاهش هزینه نگهداری نیز تاثیر بسیار خوبی دارد.

علاوه بر این، ترکیب تثبیت کننده مذاب طبق اختراع حاضر در چسبندگی عالی با بتن، اثر افزایش عمر ساختمان را بدون زنگ زدگی نشان می دهد.

علاوه بر این، حاوی آلاینده های زیست محیطی نیست و اثر سازگار با محیط زیست را نشان می دهد.

در ادامه، تجسم های ترجیحی اختراع حاضر و خصوصیات فیزیکی هر جزء به تفصیل شرح داده خواهد شد، که قصد دارد به اندازه کافی جزئیات را توضیح دهد تا بتواند به راحتی اختراع را توسط یکی از افراد دارای مهارت معمولی در این هنر انجام دهد. 
به این معنا نیست که روح فنی و دامنه اختراع حاضر محدود است.

ترکیب تثبیت کننده مذاب طبق اختراع حاضر شامل 2 تا 6 قسمت وزنی آب، 6 تا 10 قسمت وزنی اسید فسفریک، 2 تا 5 قسمت وزنی اسید لاکتیک منگنز، 1 تا 3 قسمت وزنی اسید تانیک،  5 تا 10 قسمت وزنی یک رنگدانه برای تثبیت و 6 تا 15 عامل پوشش محافظ. 
این شامل قطعات وزنی، 81 تا 124 قسمت وزنی حلال و 1 تا 3 قسمت وزنی فیلر است.

آب فوق الذکر 2 تا 6 قسمت وزنی اضافه می شود و با اسید فسفریک ترکیب می شود تا باعث تولید فسفات بین رنگدانه آبی و اسید لاکتیک منگنز شود تا یک پوشش فسفاته روی مواد فلزی ایجاد شود.

اسید فسفریک فوق الذکر به 6 تا 10 قسمت وزنی اضافه می شود و با آب ترکیب می شود تا باعث تولید فسفات بین رنگدانه آبی و اسید لاکتیک منگنز شود تا یک پوشش فسفات روی ماده فلزی ایجاد شود.

اسید لاکتیک منگنز که در بالا توضیح داده شد به مقدار 2 تا 5 قسمت وزنی برای تولید فسفات به دلیل اسید فسفریک مخلوط با آب اضافه می شود.

1 تا 3 قسمت وزنی اسید تانیک فوق الذکر اضافه می شود و با مواد فلزی واکنش داده و اکسید آهن تشکیل می دهد تا از زنگ زدگی جلوگیری کند و از گسترش بخش زنگی که قبلاً رخ داده است جلوگیری کند.

رنگدانه آبی فوق الذکر به وزن 5 تا 10 قسمت اضافه می شود و رنگدانه آبی فوق از کرومات روی ساخته شده و روی یک ماده فلزی اعمال می شود تا یک لایه آبی تشکیل شود تا از زنگ زدگی روی مواد فلزی جلوگیری شود و  بهبود چسبندگی با ترکیب عامل تثبیت کننده.  انجام دادن.

عامل پوشش محافظی که در بالا توضیح داده شد به 6 تا 15 قسمت وزنی اضافه می شود، با حل کردن پلی وینیل بوتیرال در یک حلال استفاده می شود و برای حفظ فیلم فسفات تشکیل شده با افزودن اسید فسفریک فوق الذکر برای مدت طولانی عمل می کند.

حلال شرح داده شده در بالا قادر به حل کردن عامل پوشش محافظ فوق و ترکیبات مختلف توصیف شده در بالا است که 81 تا 124 قسمت وزنی و 11 تا 20 قسمت وزنی بوتیل الکل، 50 تا 80 قسمت وزنی اصلاح شده است.  الکل و 20 تا 24 حلال نفتا. 
این حلال که از قطعات وزنی تشکیل شده است، برای حل کردن پوشش محافظ و ترکیبات مختلفی که در بالا توضیح داده شد، عمل می کند.

1 تا 3 قسمت وزنی پرکننده فوق الذکر اضافه می شود، تالک به عنوان پرکننده فوق الذکر استفاده می شود، و همچنین اثر شارژ، به ترکیب اضافه می شود تا امواج الکترومغناطیسی مضر را مسدود کند.
از این پس، جدول 1 داده های تجربی را با توجه به تجسم ترکیب تثبیت کننده مذاب مطابق با اختراع حاضر نشان می دهد و جدول 2 نشان می دهد که آیا آلاینده های محیطی تشخیص داده می شوند یا نه.

_مثال 1

3.2 قسمت وزنی آب،
6.1 قسمت وزنی اسید فسفریک،
2.7 قسمت وزنی اسید لاکتیک منگنز،
1.7 قسمت وزنی اسید تانیک،
5.5 قسمت وزنی کرومات روی به عنوان رنگدانه آبی،
6 قسمت وزنی پلی وینیل  بوتیرال،
11 قسمت وزنی بوتیل الکل،
58 قسمت وزنی الکل اصلاح شده،
20 قسمت وزنی حلال نفتا
1.2 قسمت وزنی پرکننده برای تهیه ترکیب تثبیت کننده مذاب تهیه شد و سپس آزمایش اسپری نمک فلزی (  ساعت 24، تورم و زنگ قرمز) انجام شد.

_مثال 2

3.2 قسمت وزنی آب،
6.1 قسمت وزنی اسید فسفریک،
2.7 قسمت وزنی اسید لاکتیک منگنز،
1.7 قسمت وزنی اسید تانیک،
5.5 قسمت وزنی کرومات روی به عنوان رنگدانه آبی،
10 قسمت وزنی پلی وینیل  بوتیرال،
15 قسمت وزنی الکل بوتیل،
65 قسمت وزنی الکل اصلاح شده،
22 قسمت وزنی حلال نفتا
1.2 قسمت وزنی یک پرکننده برای تهیه یک ترکیب تثبیت کننده مذاب و سپس آزمایش اسپری نمک فلزی تهیه شد.  ساعت 24، تورم و زنگ قرمز) انجام شد.

_مثال 3

3.2 قسمت وزنی آب،
6.1 قسمت وزنی اسید فسفریک،
2.7 قسمت وزنی اسید لاکتیک منگنز،
1.7 قسمت وزنی اسید تانیک،
5.5 قسمت وزنی کرومات روی به عنوان رنگدانه آبی،
15 قسمت وزنی پلی وینیل بوتیرال،
20 قسمت وزنی بوتیل الکل،
80 قسمت وزنی الکل اصلاح شده،
24 قسمت وزنی حلال نفتا 
1.2 قسمت وزنی یک پرکننده برای تهیه یک ترکیب تثبیت کننده مذاب و سپس آزمایش اسپری نمک فلزی تهیه شد.  ساعت 24، تورم و زنگ قرمز) انجام شد.

همانطور که در بالا توضیح داده شد، می توان مشاهده کرد که ترکیب تثبیت کننده مذاب مطابق با اختراع حاضر، اثر ضد خوردگی عالی را بدون داشتن مواد مضر نشان می دهد.

ترکیب تثبیت کننده مذاب مطابق با اختراع حاضر تأثیر بسیار خوبی در جلوگیری از زنگ زدگی و جلوگیری از زنگ زدگی که قبلاً رخ داده است، دارد.

علاوه بر این، از آنجایی که به دلیل کاربرد یکباره یک اثر نیمه دائمی از خود نشان می دهد، تأثیر بسیار خوبی در کاهش هزینه نگهداری نشان می دهد.

علاوه بر این، ترکیب تثبیت کننده مذاب طبق اختراع حاضر در چسبندگی عالی با بتن، اثر افزایش عمر ساختمان را بدون زنگ زدگی نشان می دهد.

علاوه بر این، حاوی آلاینده های زیست محیطی نیست و اثر سازگار با محیط زیست را نشان می دهد.

_ترکیبات هیدروکربنی ضد زنگ

_شرح
_ادعاها

این اختراع به هیدروکربن های نفتی غیر گازی مانند بنزین، روغن های سوخت دیزل، روغن های روان کننده، موم های پارافینی، پوشش های چسبنده و غیره می پردازد که حاوی مقادیر کمی از مواد افزودنی خاص است که هیدروکربن ها دارای آنتی بسیار بالایی هستند. 
خواص خوردگی و مقاومت در برابر اکسیداسیون بسیار بهبود یافته است. 
هیدروکربن های این اختراع به ویژه برای استفاده در شرایطی که معمولاً منجر به زنگ زدگی حداقل بخشی از تجهیزات می شود، مناسب هستند.

مشخص شده است که افزودن اسیدهای پلی کربوکسیلیک با وزن مولکولی نسبتاً بالا به روغنهای روانکننده، به خاصیت ضد خوردگی دومی میدهد. 

این مورد در اختراعات توضیح داده شده است که بر اساس آن اسیدهای پلی کربوکسیلیک مانند اسید اولئیک پلیمریزه شده، اسیدهای سوکسینیک آلکیلن و غیره در روغن های روان کننده قادر به محافظت در برابر خوردگی فلزاتی هستند که توسط روغن در تماس هستند.

اکنون ما کشف کردهایم که افزودن مقادیر کمی از آنتی اکسیدانها به هیدروکربنهای غیر گازی حاوی اسیدهای پلیکربوکسیلیک با وزن مولکولی بالا، خواص ضد خوردگی را افزایش میدهد، مشروط بر اینکه اسیدهای پلی کربوکسیلیک عاری از پیوندهای دوگانه اولفینی باشند و در غیر این صورت تحت شرایط پایدار باشند. 
که روغن خاص در معرض آن قرار می گیرد.

هر پلی کربوکسیلیک اسید اشباع با وزن مولکولی نسبتاً بالا،عاری بودن از پیوندهای دوگانه اولفینی. 
داشتن 16 اتم کربن یا بیشتر و پایداری کافی تحت شرایط روانکاری معمولی می تواند مورد استفاده قرار گیرد، مانند اسیدهای چرب پلیمریزه و هیدروژنه، مانند. 
گرم، اسیدهای لوریک، پالمیتیک، استئاریک وولتوله شده و هیدروژنه شده. 
اسیدهای اولئیک، ریسینولئیک و غیره، اسیدهای پلیمریزه شده با یک کاتالیزور پلیمریزاسیون هالید مانند BF3 و متعاقباً هیدروژنه شده، اسیدهای آلکیل فتالیک، اسیدهای نفتالین دی کربوکسیلیک آلکیله شده، مانند اسید آلکیل نفتالیک، اسیدهای آلیفاتیک آلیفاتیک آلی-کیله شده مختلف، مانند اسید آلیفاتیک آلیفاتیک آلکیل کیله شده، اسیدهای آدیپیک، پیملیک، سوبریک، آزلائیک، تری کاربالیلیک و غیره. 
در صورت تمایل، این اسیدها ممکن است حاوی رادیکال های جایگزین مختلفی مانند رادیکال های هیدروکسیل، اتر، آمینو، نیترو، هیدروسولفید، سولفید، هالید و غیره باشند که مهمترین عامل محدود کننده پایداری لازم است. 
به طور کلی، ما ترجیح می دهیم از یک اسید دی کربوکسیلیک آلیفاتیک اشباع استفاده کنیم که رادیکال های کربوکسیل را تا حد امکان نزدیک به یکدیگر و مطابق با الزامات پایداری است.
اسید مالونیک و مشتقات آلکیل آن ناپایدار هستند و بنابراین نمی توان از آنها استفاده کرد.

جایگزینی اسیدهای مونو کربوکسیلیک مانند اسیدهای استئاریک، اولئیک، آراشیک، بیمیک و غیره به جای اسیدهای پلی کربوکسیلیک فوق باعث میشود که روغنها پایداری کمتری داشته باشند و خواص حفاظتی ضعیفتری در برابر زنگ زدگی داشته باشند. 
به عنوان مثال، چنین روغن هایی اجازه زنگ زدن قابل توجه نوار تست را در تست زنگ زدگی روغن توربین که در ادامه توضیح داده شد، می دهند.

اسیدهای دی کربوکسیلیک نباید حاوی پیوندهای دوگانه اولفینی باشند، زیرا مشخص شده است که وجود آنها اسیدها را مستعد اکسیداسیون و تخریب در نتیجه و در نتیجه از دست دادن خواص محافظتی در برابر خوردگی می کند. 
تحت برخی شرایط، این از دست دادن ممکن است بسیار سریع باشد، و وجود بازدارنده های اکسیداسیون مانع یا به تعویق انداختن آن نمی شود.

مفیدترین اسیدهای دی کربوکسیلیک برای هدف ما، اسیدهای سوکسینیک آلکیله شده با 16 اتم کربن یا بیشتر و ترجیحا آنهایی هستند که بیش از 20 اتم کربن دارند. 
اینها ممکن است با واکنش الفینهایی که در دمای بالای حدود 300 درجه سانتیگراد میجوشند، تولید شوند، مانند این که ممکن است با شکستن موم پارافلین یا از دست دادن آب الکلهای چرب با زنجیره بلند و غیره به دست آید. 
آلکیل سوکسینیک اسید انیدرید شد و این انیدرید هیدرولیز شد تا اسید مربوطه تولید شود. 
همانطور که مشخص است اسیدهای پلی کربوکسیلیک با کمتر از 16 اتم کربن خاصیت بازدارنده خوردگی کمی دارند یا اصلاً وجود ندارند.

آنتی اکسیدان هایی که در ترکیب با اسیدهای دی کربوکسیلی اشباع شده موثر هستند ممکن است ترکیبات هیدروکسی یا آمینو آروماتیک باشند.

بازدارنده های اکسیداسیون مناسب عبارتند از، به عنوان مثال، آلکیل فنل های مخلوط، زایلنول ها، 2،4،6-تری متیل فنل، فنل پنتا متیل، فنل های متیل اتیل مختلف یا فنل های حاوی ایزوپروپیل، ایزوبوتیل، ایزوآمیل، آمیل سوم، و غیره.  
رادیکال ها  آلفا نفتول، نفتول های آلکیله شده، فنل های مختلف حاوی رادیکال های آمینه مانند پارامینو فنل، ارتو آمینو فنل، پارابنزیل آمینو فنل، آلکیل آمینو فنل ها. 
آمین های معطر مانند دی فنیل آمین، آلفا یا بتا نفتیل آمین، فنیل آلفا نفتیلامین، آلفا بتا دینافتیلامین و غیره.
مهارکننده های ترجیحی از یک سو، فنل های آلکیل هستند که دارای حداقل دو رادیکال آلکیل هستند که در 2،4- و یا قرار دارند.  6- موقعیت های فنل، حداقل یکی از رادیکال های آلکیل یک رادیکال آلکیل سوم است و از طرف دیگر، آمین های ثانویه دارای دو هسته معطر متصل به نیتروژن هستند.

مقدار هر دو عامل ضد خوردگی و آنتی اکسیدان بسته به کاربرد روغن ممکن است به طور قابل توجهی متفاوت باشد. 
به طور معمول، مقادیر بسیار کمتر از آن چیزی است که تاکنون برای خواص حفاظتی خوب در برابر خوردگی و پایداری اکسیداسیون خوب لازم در نظر گرفته شده بود. 
این به این دلیل است که این دو بازدارنده یکدیگر را تقویت می کنند، هر دو از نظر خوردگی و مهار اکسیداسیون.  بنابراین وجود بازدارنده خوردگی که خاصیت آنتی اکسیدانی شناخته شده ای ندارد باعث افزایش اثربخشی آنتی اکسیدان می شود.
و به همین ترتیب، وجود بازدارنده اکسیداسیون که هیچ خاصیت ضد خوردگی قابل توجهی ندارد، قدرت محافظت از خوردگی بازدارنده های خوردگی خاص را به شدت بهبود می بخشد.

پیش از این اعتقاد بر این بود که مقادیر بازدارنده های خوردگی مورد نیاز برای محافظت در برابر خوردگی خوب در حدود 25/0 تا 5 درصد بود. 
در حالی که ما ممکن است مقادیری به این بزرگی را به کار ببریم، دریافتیم که در ترکیب با آنتی اکسیدان، مقادیر بسیار کمتری از پلی کربوکسیلیک اسید در محدوده بین 001/0 تا 1/0 درصد معمولاً کافی است. 
اثربخشی پایدار این مقادیر کمی از اسیدهای پلی کربوکسیلیک به حضور آنتی اکسیدان بستگی دارد. 
مقدار آنتی اکسیدان، در حالی که تا حدود 5% مفید است، به ندرت نیاز به بیش از 1% دارد و مقادیر موثر در ترکیب با بازدارنده خوردگی معمولا از 001/0 تا 1% متغیر است.

معمولاً مطلوب است که بازدارنده های اکسیداسیون خوردگی خوب به دست آوریم که اثرات نامطلوبی بر مقادیر بازدارنده دارند. 
اسیدهای پلی کربوکسیلیک مناسب به عنوان بازدارندههای خوردگی و همچنین مهارکنندههای اکسیداتیو دارای اثر نامطلوبی هستند که کشش سطحی یا سطحی روغنهای هیدروکربنی را کاهش میدهند و در هنگام تماس روغن با رطوبت یا آب در میل لنگ، باعث ایجاد نابسامانیهای امولسیونی بالقوه میشوند. 
تانک ها، جت ها و غیره، و مطلوب است که با کاهش مقدار بازدارنده ها تا حد مشخص شده، این اثر را تا حد امکان به حداقل برسانیم. 
در این رابطه، جالب توجه است که کاهش کشش سطحی ناشی از افزودن اسیدهای پلی کربوکسیلیک و آنتی اکسیدان ها به طور قابل توجهی کمتر از آنچه از اثرات شناخته شده بر کشش سطحی بازدارنده های فردی انتظار می رود، است.

وجود خواص ضد خوردگی و آنتی اکسیدانی در دو نوع ترکیب مختلف مفید است، زیرا آنتی اکسیدان در طی استفاده از آن اکسید می شود.

زندگی کامل  اگر آنتی اکسیدان در عین حال عامل ضد خوردگی باشد، تمام اقدامات محافظتی به یکباره از بین می رود، زیرا همانطور که در بالا اشاره شد اکسیداسیون بازدارنده خوردگی آن را بی اثر می کند. 
علاوه بر این، از آنجایی که عوامل ضد خوردگی از طریق پوشش سطح فلز عمل می کنند، در نتیجه روغن از بازدارنده خوردگی و همچنین بازدارنده اکسیداسیون تهی می شود اگر هر دو خاصیت بازدارندگی در یک ترکیب ترکیب شوند. 
عدم وجود آنتی اکسیدان باعث اکسیداسیون کم و بیش سریع روغن و تشکیل اسیدهای نسبتاً قوی می شود که تمایل به تخریب پوشش محافظ را دارند.

برخی از روغن های روان کننده مهار شده ما به ویژه به عنوان روغن های توربین مفید هستند.

در روانکاری توربینها، روغن دائماً از یک سیستم ذخیرهسازی متصل به توربین به قسمتهای مختلف روغنکاری گردش میکند و به انبار باز میگردد. 
این روغن در مدت زمان طولانی مورد استفاده قرار می گیرد و در این مدت با اتمسفر و همچنین با آب در تماس است. 
این تماس تأثیر مخربی بر کیفیت روغن دارد، زیرا روغن اکسید می شود، در نتیجه ترکیبات اسیدی تشکیل می شود که کشش سطحی بین آب و روغن را تا حد زیادی کاهش می دهد.  روغنی که تا این حد اکسید شده تمایل دارد با آب امولسیون شود. 
علاوه بر این، وجود آب به طور مکرر باعث زنگ زدگی، به ویژه در بخش هایی از مکانیسم گاورنر می شود. 
آهن و مس فلزی که همیشه در ساخت سیستم روغنکاری توربین استفاده میشوند، اثر کاتالیزوری بر اکسیداسیون روغن دارند. 
بنابراین، یک روغن توربین خوب باید در حضور آب به طور قابل توجهی از زنگ زدگی جلوگیری کند، باید در برابر اکسیداسیون در حضور آهن و مس بسیار مقاوم باشد. 
و باید کشش سطحی نسبتا بالایی در برابر آب داشته باشد.

روغن های توربین عالی را می توان از روغن های روان کننده به خوبی تصفیه شده با دامنه ویسکوزیته مناسب تولید کرد که ممکن است حدود 75-750 Say باشد. 
دانشگاه  ثانیه در F.، با افزودن به آنها حدود 0.001٪ تا 0.1٪ از یک پلی کربوکسیلیک اسید از نوع قبلا شرح داده شده، و، علاوه بر این، 0.001 تا 1.0٪ از یک بازدارنده اکسیداسیون برای روغن های هیدروکربنی.

اثرات ترکیبی بر پایداری اکسیداسیون مقادیر کمی از یک اسید دی کربوکسیلیک از نوع فوق و یک بازدارنده معمولی به خوبی با منحنیهای نشان داده شده در نقشه همراه، که در آن عدد خنثیسازی یک روغن دارای Say است، نشان داده شده است.  دانشگاه  ویسکوزیته در 100 فارنهایت در برابر زمان قرار گرفتن در معرض اکسیژن تحت مجموعه ای از شرایط استاندارد رسم می شود. 

_شرح

همانطور که اشاره خواهد شد، افزودن اسید سوکسینیک به میزان زیادی اثر آنتی اکسیدانی مهارکننده ها را افزایش می دهد. 
علاوه بر این، روغن حاوی هر دو اسید سوکسینیک و بازدارنده در آزمایش زنگ زدگی روغن توربین کاملاً از زنگ زدگی جلوگیری می کند که به شرح زیر انجام می شود:
یک نوار از فولاد روشن تمیز در یک نمونه روغن موجود در یک بشر شیشه ای مجهز به حالت تعلیق است. 
با همزن شیشه ای  روغن را تا دمای 75 درجه سانتیگراد گرم می کنند، به مدت 30 دقیقه هم می زنند و 10 درصد حجمی آب مقطر به آن اضافه می کنند. 
روغن به مدت 48 ساعت با حفظ دما و غلظت آب هم زده می شود و میزان خوردگی نوار تست ذکر می شود.

روغنهای این اختراع را میتوان با افزودن به آن از حدود 1% تا 10% و ترجیحاً حدود 3% تا 6% بهبود بخشید. 
به اصطلاح روغن دمنده از کک تولید می شود که در ترک خوردن روغن های هیدروکربنی در حال اجرا به سمت کک تولید می شود. 

قابل درک است که روغنهای روانکننده ترکیبی که قبلاً توضیح داده شد، میتوانند در روانکاری ماشینآلات غیر از توربینها نیز استفاده شوند. 
بنابراین میتوان از آنها در موتورهای احتراق داخلی یا روغنکاری انواع تجهیزات حساس استفاده کرد. 
خواص حفاظتی روغن در برابر زنگ زدگی آن را به ویژه در هر جایی که خطر خوردگی یا زنگ زدگی وجود دارد، ارزشمند می کند، مانند روغن کاری یاتاقان های باز که ممکن است در معرض رطوبت یا شرایط جوی باشند. 
تنها چیزی که شاید لازم باشد تنظیم ویسکوزیته روغن با نیازهای فردی است. 
دومی به خوبی در مهارت یک مهندس روانکاری متوسط است.

سوخت های دیزلی مانند سوخت های Say. 
دانشگاه  ویسکوزیته های 32 تا 350 ثانیه در 100 فارنهایت وقتی با برخی از ترکیباتی که در بالا توضیح داده شد مهار شوند، نه تنها دارای ویژگی های ضد خوردگی عالی هستند، بلکه تمایل زیادی به مسدود کردن دهانه پمپ های تزریق، فیلترهای سوخت و غیره نیز کاهش می دهند.
این بهبود اخیر بسیار است.  بیشتر از آن به دلیل وجود بازدارنده اکسیداسیون است و احتمالاً به دلیل کاهش اثر کاتالیزوری فلزی است، زیرا اسیدهای پلی کربوکسیلیک بر روی سطوح فلزی ظروفی که سوخت دیزل در آنها ذخیره می شود.

سوخت‌های دیزل، مانند روغن‌های توربین، باید به طور قابل‌توجهی از زنگ زدگی جلوگیری کنند، زیرا موتورهای دیزلی، به‌ویژه آنهایی که دارای انژکتورهای نوع واحد هستند، اغلب به دلیل خوردگی قطعات انژکتوری نزدیک به هم با مشکل در انژکتورهای سوخت مواجه می‌شوند.

 

 اثر خوردگی سوخت های دیزل مهار شده ما بر روی پیستون های فلزی موتورهای دیزل با غوطه ور کردن فلز تمیز و صیقلی به مدت 200 ساعت در حمام هایی با دمای 200 فارنهایت تعیین شد.  

 

 نتایج به شرح زیر بود:

 

 خوردگی سوخت مهار شده با آلکیل فنل + 1 آب + هوا، سوخت مهار شده با آلکیل فنل مثبت + 1٪ آب + alr + 001٪ از یک C22 آلکیل سوکسینیک اسید آلکیل فنل سوخت مهار شده + 1٪ آب + هوا +. 01٪ از یک سوکسین آلکیل نیلگون C22 همیشه در اثر تماس با هوا در حضور آهن فلزی، مس و غیره که کاتالیزورهای اکسیداسیون هستند، در معرض اکسیداسیون قرار می گیرند، این گونه سوخت ها در هنگام ذخیره سازی در مخازن، درام ها و غیره اغلب با آب در تماس هستند که نه تنها باعث افزایش سرعت خراب شدن بنزین و همچنین باعث زنگ زدگی و پوسیدگی سریع مخازن ذخیره سازی می شود.  

این مشکل در حمل و نقل و ذخیره سازی بنزین های هوانوردی در درام لات در کشورهای گرمسیری از اهمیت ویژه ای برخوردار است.  

وجود ردی از اسیدهای پلی کربوکسیلیک ما همراه با یک بازدارنده اکسیداسیون به طور کامل بر این مشکل غلبه می کند.

استفاده از کمترین مقادیر موثر اسیدهای پلی کربوکسیلیک به ویژه در بنزین های هوانوردی بسیار مهم است، زیرا مقادیر بیشتر در منیفولدها و در سوپاپ ها و صندلی های سوپاپ موتورهای بنزینی که در آنها سوخت استفاده می شود، بسیار مهم است.

 

 ترکیب ضد زنگ ما از یک اسید پلی کربوکسیلیک اشباع و یک بازدارنده اکسیداسیون همچنین در پوشش های محافظ یا چسبنده ای که برای محافظت از فلزات در حین ذخیره سازی، حمل و نقل و غیره استفاده می شود، برای تثبیت خود پوشش در برابر زوال ناشی از اکسیداسیون و ایجاد محافظت بیشتر مفید است.  

کمی به مواد پایه در برابر اثرات ترکیبی هوا و آب. ترکیب ضد زنگ به ویژه در مواردی که پوشش نازک کاملاً در برابر هوا و آب غیرقابل نفوذ نیست مؤثر است.

 

 نمونه‌هایی از این پوشش‌ها چسب‌ها هستند، مانند محلول‌های مخلوط محصولات پلیمریزاسیون بوتادلن یا ایزوپرن و بالاتا یا گوتا.  

پرکا برای اتصال لاستیک به فلز استفاده می شود. رزین های مختلف، به عنوان مثال، رزین های فنل فرمالدئید که برای لاک زدن قطعات فلزی یا سیمان کردن ورقه های فلزی نازک، پلاستیک های نیمه شفاف یا نفتی مانند رزین های نفتی، آسفالت های آلبینو و غیره استفاده می شود که به عنوان پوشش محافظ فلز استفاده می شود.  

پولیش های مومی حاوی موم های پارافیلنی و غیره

 

_ما به عنوان اختراع خود ادعا می کنیم:

 

 1. روغن روان کننده ضد زنگ که عمدتاً شامل یک روغن روان کننده معدنی است که حاوی 001/0 تا 1/0 درصد محصول هیدروژنه و هیدرولیز شده از واکنش الفین با انیدرید اسید مالئیک و 001/0 تا 1 درصد اکسیداسیون آلکیل فنل است. بازدارنده، محصول مذکور حداقل 20 اتم کربن دارد.

 

2. روغن توربین که عمدتاً شامل یک روغن روان کننده معدنی تصفیه شده است که ویسکوزیته آن در 100 فارنهایت تا 750 می باشد. دانشگاه ثانیه و حاوی حدود 0.001٪ تا 0.1٪ هر یک از یک اسید سوکسینیک آلکیل اشباع حاوی حداقل 16 اتم کربن و یک بازدارنده اکسیداسیون آلکیل فنل حل شده است.

 

 3. روغن روان کننده ضد زنگ و دارای پایداری اکسیداسیون بهبود یافته است که عمدتاً شامل یک روغن روان کننده معدنی تصفیه شده حاوی 001/0 تا 1/0 درصد اسید پلی کربوکسیلیک اشباع پایدار دارای حداقل 16 اتم کربن و 001/0 تا 1 درصد یک آلکیل است.  

بازدارنده اکسیداسیون فنل برای روغن های روان کننده معدنی دارای حداقل دو رادیکال آلکیل که حداقل یکی از آنها یک رادیکال آلکیل سوم باشد.

 

 4. یک ترکیب ضد زنگ دارای پایداری اکسیداسیون بهبود یافته شامل هیدروکربن های مایع عمدتاً تصفیه شده حاوی 0.001٪ تا 0.1٪ از یک اسید پلی کربوکسیلیک اشباع پایدار محلول با حداقل 16 اتم کربن و 0.001٪ تا 1٪ از یک آلکیل هیدروکربن فنسول مایع اکسیداسیون. .

 

 5. یک روغن سوخت دیزلی ضد زنگ که عمدتاً شامل یک کسر روغن معدنی تصفیه شده با ویژگی روغن سوخت دیزل است که حاوی 0.001٪ تا 0.1٪ از یک محصول هیدروژنه و هیدرولیز شده از واکنش یک الفین با انیدرید مالئیک اسید حل شده است، محصول مذکور دارای حداقل 20 اتم کربن و 0.001٪ تا 1٪ از یک بازدارنده اکسیداسیون آلکیل فنل برای کسر روغن معدنی مذکور.