فرمول رنگ روغنی/روش ساخت انواع رنگ روغنی/تولید رنگ ساختمانی/فرمولاسیون رنگ روغنی مخصوص ساختمان

امتیاز کاربران
ضعیفعالی 

روش تولید رنگ روغنی موجود می باشد.

رنگ روغنی

با ما در تماس باشید...

روش تولید رنگ

با ساده ترین تجهیزات رنگ روغنی بسازید ....

فرمولاسیون

 فرمول تولید انواع رنگ&فرمولاسیون رنگ های هنری&فرمول رنگ پلاستیک&آموزش ساخت رنگ روغنی&راهکار ساخت رنگ روغنی نقاشی&

اطلاعات تولید رنگ روغنی

طرز ساخت بتونه روغنی و پلاستیک

روش ساخت رنگ پلاستیک*فرمول رنگ نیم پلاستیک

راه اندازی تولیدی رنگ پلاستیک

 

 

 -----------------------------------------------------

از آنجا که نقاشی جلوه ساختمان ها را افزایش می دهد ، یکی از عناصر مشترک پروژه های نوسازی است. با این حال ، رنگ ها استفاده های اضافی فراتر از بهبود ظاهر دارند. دانستن ویژگی های عملکرد هر نوع رنگ برای انتخاب بهترین محصول برای هر کاربرد مهم است.

نقاشی به طور معمول به دلایل زیر انجام می شود:

  • محافظت از سطوح در برابر حشرات ، باران ، تابش خورشید و سایر عوامل خارجی

  • نگهداری ساده تر : تمیز و ایمن نگه داشتن سطوح خوب رنگ شده آسان تر است

  • افزایش جذابیت بصری یک سطح

  • ضد آب بودن

  • افزایش دوام سطح

قبل از انتخاب نوع رنگ برای یک کاربرد خاص ، خصوصیات فیزیکی آن باید در نظر گرفته شود. یک رنگ خوب مزایای زیر را ارائه می دهد:

  • سهولت استفاده

  • دوره خشک شدن معقول

  • تشکیل یک فیلم نازک و بدون ترک

  • تشکیل یک پوشش سخت و بادوام

  • عملکرد آن نباید تحت تأثیر آب و هوا باشد

  • برای کاربران مضر نیست


آیا سیستم های MEP شما از انواع مناسب رنگ استفاده می کنند؟

با ما تماس بگیرید


انواع رنگ

 

رنگ روغن

رنگ های روغنی از سرب سفید به عنوان پایه استفاده می کنند و در سه لایه آغازگر ، زیرپوش و پوشش پایان استفاده می شوند. رنگ های روغنی در عین دوام و مقرون به صرفه بودن ، می توانند به پایان های مات و براق برسند. ویژگی آنها سهولت در کاربرد است و سطوح رنگ شده به راحتی تمیز می شوند. از رنگ روغن معمولاً در دیوارها ، درها ، پنجره ها و سازه های فلزی استفاده می شود.

توجه داشته باشید که رنگ روغن برای شرایط مرطوب مناسب نیست و خشک شدن کامل آن زمان بر است. همچنین ، قبل از استفاده از رنگ های روغنی ، روغن و رنگدانه های كتان باید اضافه شود.

رنگ مینا

این نوع رنگ با افزودن سرب یا روی به لاک الکل تولید می شود. رنگدانه ها برای دستیابی به طیف گسترده ای از رنگها اضافه می شوند. رنگ های لعابی پوشش های سخت و براق تشکیل می دهند که به راحتی تمیز می شوند. ویژگی آنها این است که ضد آب بوده و از نظر شیمیایی مقاوم هستند و از پوشش و ماندگاری رنگ خوبی برخوردار هستند.

موارد زیر برخی از کاربردهای معمول رنگ مینای دندان است:

  • دیوارهای داخلی و خارجی

  • روکش های چوبی ، درها و کفپوش ها

  • پنجره ها

  • پله ها

  • سطوحی مانند حصیر ، سنگ تراشی ، بتن ، گچ ، شیشه و فلزات.

محدودیت های اصلی رنگ مینای دندان خشک شدن آهسته است و قبل از استفاده به پوشش تیتانیوم نیاز دارد.

رنگ امولسیون

رنگهای امولسیونی از پلی وینیل استات و پلی استایرن به عنوان مواد اتصال دهنده استفاده می کنند و حاوی خشک کنهایی مانند کبالت و منگنز هستند. آنها می توانند بر پایه آب یا روغن باشند و از رنگدانه ها برای رسیدن به رنگ دلخواه استفاده می شود. رنگهای امولسیونی با خشک شدن سریع و سخت شدن مشخص می شوند و سطوح را می توان به راحتی با آب تمیز کرد. پس از استفاده ، رنگ های مینای دندان دوام ، ماندگاری خوب رنگ و مقاومت در برابر قلیایی را ارائه می دهند.

از رنگهای امولسیونی معمولاً برای دیوارهای داخلی ، سقفها و سنگ تراشی استفاده می شود. برخی از انواع تخصصی رنگهای امولسیونی را می توان برای کارهای چوبی استفاده کرد.

رنگ سیمانی

رنگ سیمانی به صورت پودر موجود است که برای دستیابی به قوام رنگ با آب مخلوط می شود. ماده پایه سیمان سفید یا رنگی است و همچنین ممکن است حاوی رنگدانه ها ، تسریع کننده ها و سایر مواد افزودنی باشد. رنگ سیمان با دوام و ضد آب است و معمولاً در سطوح داخلی و خارجی ناصاف استفاده می شود.

در نظر بگیرید که زمان خشک شدن رنگ سیمان ، معمولاً 24 ساعت است. همچنین برای جلوگیری از بروز رطوبت باید در دو لایه استفاده شود.

رنگ قیر

این نوع رنگ از آسفالت محلول یا قیر ساخته می شود که به آن رنگ سیاه مشخصی می بخشد. ضدآب و مقاوم در برابر قلیایی است اما از آنجا که خراب می شود برای کاربردهایی که در معرض آفتاب قرار می گیرد مناسب نیست.

رنگ قیر معمولاً در کارخانه های آهن زیر آب ، پی های بتونی ، سطوح چوبی و لوله های آهنی استفاده می شود. همچنین وقتی در فلزات اعمال می شود به ایجاد مقاومت در برابر زنگ زدگی کمک می کند.

رنگ آلومینیوم

این نوع رنگ از اختلاط ذرات آلومینیوم با لاک روغن تولید می شود. در برابر خوردگی ، برق و قرار گرفتن در معرض هوا مقاوم است. رنگ آلومینیوم معمولاً برای فلزات و چوب استفاده می شود و برخی از کاربردهای خاص آن مخازن گاز ، مخازن روغن ، لوله های آب و رادیاتورها است.

رنگ ضد خوردگی

رنگ ضد خوردگی با مقاومت شیمیایی مشخص می شود ، همانطور که نام آن نشان می دهد. این ماده از روغن دانه کتان ، کروم روی و ماسه ریز ساخته شده است. رنگ ضد زنگ دارای رنگ مشکی است ، و با دوام و مقرون به صرفه است. به طور معمول برای سطوح و لوله های فلزی استفاده می شود.

رنگ لاستیکی مصنوعی

این رنگ از رزین های مصنوعی محلول ساخته شده است و می تواند شامل رنگدانه ها باشد. هزینه متوسطی دارد و مزایای اصلی آن مقاومت در برابر مواد شیمیایی ، خشک شدن سریع و مقاومت در برابر هوا است. از رنگ لاستیکی مصنوعی به طور کلی برای سطوح بتنی استفاده می شود و این شامل بتن تازه است.

رنگ سلولزی

رنگ سلولز از ورق های سلولویید ، آمیل استات و فیلم های عکاسی تولید می شود. با افزودن روغن کرچک می توان چسبندگی را بهبود بخشید و پس از خشک شدن رنگ سطوح به راحتی تمیز و شسته می شوند. این نوع رنگ با خشک شدن سریع ، پایان صاف و سختی مشخص می شود ، در حالی که مقاومت در برابر آب ، دود و اسیدها را ایجاد می کند. به دلیل خواص آن ، از رنگ سلولز معمولاً در اتومبیل ها و هواپیماها استفاده می شود.

عیب اصلی رنگ سلولزی قیمت بالای آن است.

رنگ پلاستیکی

این رنگ از آب به عنوان رقیق کننده استفاده می کند و در طیف وسیعی از رنگ ها موجود است. خیلی سریع خشک می شود و پوشش بالایی دارد. موارد زیر برخی از برنامه های رایج است:

  • دیوارها و سقف های سالن های نمایش ، نمایشگاه ها ، سالن های نمایش و غیره

  • اسلب

  • عرشه ها

رنگ سیلیکات

رنگ سیلیکات از مخلوط سیلیس و مواد صمغی ساخته می شود. از مزایای عملکرد آن می توان به چسبندگی خوب ، سختی ، مقاومت در برابر حرارت و عدم واکنش شیمیایی با فلزات اشاره کرد. بنابراین ، این نوع رنگ معمولاً در سازه های فلزی استفاده می شود.

رنگ کازئین

این رنگ از کازئین مخلوط با رنگدانه های سفید ساخته شده است. به صورت پودر و خمیر موجود است و می توان رنگیزه هایی را به آن افزود. از رنگ کازئین معمولاً برای رنگ آمیزی دیوارها ، سقف ها و چوب استفاده می شود.

نتیجه

همانطور که در بالا ذکر شد ، انواع مختلفی از رنگ وجود دارد و کاربرد آنها بسیار متفاوت است. دلایل استفاده از رنگ در ساخت و ساز شامل جذابیت بصری ، دوام سطح ، محافظت شیمیایی و محافظت از آفات است. هر نوع رنگ برای کاربردهای خاص طراحی شده است - انتخاب مناسب رنگ می تواند ضمن بهبود عملکرد ، هزینه های پروژه را کاهش دهد .

نقاشی اغلب بعنوان یک پیشرفت زیباشناختی برای ساختمانها در نظر گرفته می شود ، اما مزایای فنی بسیاری نیز به همراه دارد. اینها شامل حفاظت شیمیایی و نگهداری آسان تر است.

 

 

 


رنگها مخلوطی از رنگدانه ها و چسب ها هستند که به طور کلی در حالت مایع موجود هستند. انواع مختلف رنگها و کاربردهای آنها در ساخت و ساز مورد بحث قرار گرفته است.V

رنگ ها وقتی روی سطح قرار می گیرند یک فیلم جامد تشکیل می دهند. این فیلم سطح را در برابر بسیاری از خطرات مانند خوردگی ، جوی ، حملات شیمیایی و غیره محافظت می کند. سازه های الکتریکی یا فلزی می توانند با پوشاندن آنها با رنگ ، عمر آنها را افزایش دهند.

نه تنها رنگ های محافظتی ، زیبایی ظاهری را نیز برای سطوح فراهم می کنند. بنابراین ، رنگ ها نقش عمده ای در کارهای ساختمانی و پروژه ها دارند.

 

فهرست:

طبقه بندی رنگها و کاربردهای آنها

همه رنگ ها برای همه شرایط مناسب نیستند. برای شرایط مختلف ، انواع مختلف رنگ ممکن است مفید باشد.

انواع مختلف رنگ و کاربرد آنها در ساخت در زیر توضیح داده شده است.

انواع مختلف رنگ

انواع مختلف رنگ در زیر آمده است:

  1. رنگ های آلومینیومی

  2. رنگهای آزبست

  3. رنگ های ضد خوردگی

  4. رنگهای قیری

  5. رنگ های سیمانی

  6. رنگهای لاستیکی مصنوعی

  7. رنگهای سیلیکات

  8. رنگ های گرافیت

  9. رنگ های پلاستیکی

  10. رنگ کازئین

  11. رنگهای سلولزی

  12. رنگ های مینا

  13. رنگهای امولسیونی

  14. رنگ های برنز

  15. رنگهای کلوئیدی

  16. رنگهای روغنی

رنگهای آلومینیوم

رنگ های آلومینیوم با مخلوط کردن آلومینیوم ریز آسیاب شده با لاک های روحی یا روغنی ساخته می شوند. لاک الکل Spirit دوره خشک شدن را کوتاهتر می کند و لاک الکل روغن باعث خشک شدن کند می شود. بنابراین ، از نی لاک بر اساس نیاز استفاده می شود.

این نوع رنگ برای نقاشی کارهای چوبی ، سطح فلزی و غیره استفاده می شود. لایه رنگ در اثر تبخیر روح یا روغن سخت می شود.

رنگ آلومینیوم از مزایای زیادی برخوردار است از جمله ، ضد آب بودن ، مقاومت در برابر برق ، خوردگی ، هوازدگی است ، در تاریکی قابل مشاهده است و ظاهر خوبی را ایجاد می کند.

 

رنگهای آزبست

رنگ آزبست یک رنگ خاص است که از آزبست رشته ای ساخته شده است. این برای پوشش نشت در سقف های فلزی ، برای کارهای پچ ، برای محافظت از سطوح در برابر گازهای اسیدی و بخار استفاده می شود.

با استفاده از پوشش رنگ آزبست می توان از زنگ زدگی گلدان ، چشمک زن ، ناودان و غیره جلوگیری کرد.

رنگ های ضد خوردگی

از رنگ های ضد خوردگی برای مقاومت در برابر خوردگی استفاده می شود. بنابراین ، این نوع رنگ به طور گسترده ای برای سطوح فلزی مانند لوله ، سازه های خارجی که ممکن است به مواد خورنده و غیره استفاده شود ، استفاده می شود.

روغن بذر به طور کلی به عنوان وسیله نقلیه استفاده می شود و همراه آن از خشک کن قوی برای ساختن رنگ ضد خوردگی استفاده می شود. بسیار ارزان است و ماندگاری بیشتری دارد.

رنگهای قیری

رنگهای قیری از محلول قیر یا آسفالت در روغن یا روحی سفید حاصل می شود. آنها ظاهر سیاه را در سطح ایجاد می کنند.

از رنگهای قیری برای سازه های فلزی در شرایط آب ، لوله های آهنی حامل آب استفاده می شود. رنگ های قیری خاصیت مقاوم در برابر قلیایی دارند.

 

رنگ های مبتنی بر سیمان

رنگ های سیمانی حاوی سیمان به عنوان ماده پایه هستند. این رنگ ها حاوی سیمان ، شتاب دهنده ، رنگدانه و سایر مواد افزودنی هستند. آنها به صورت پودر موجود هستند. با مخلوط کردن آب به این پودر و هم زدن به قوام مورد نیاز ، رنگ بدست می آید.

رنگ مبتنی بر سیمان ضد آب است و می تواند در سطوح داخلی یا خارجی استفاده شود.

رنگهای لاستیکی مصنوعی

رنگهای لاستیکی مصنوعی با حل شدن رزینهای مصنوعی در حلالهای مناسب ساخته می شوند. با افزودن رنگدانه های مناسب به این میکسر ، رنگ می تواند متفاوت باشد.

این نوع رنگ به طور گسترده ای در سطوح بتونی سیمان مانند دیوارهای بتونی و غیره استفاده می شود.

این رنگ کمتر تحت تأثیر باران ، نور خورشید و غیره قرار می گیرد و دارای خواص مقاوم خوبی در برابر اسیدها ، مواد قلیایی و رطوبت است. خیلی سریع خشک می شود و رنگ یکنواخت آن را در سطح حفظ می کند.

رنگهای سیلیکات

رنگ سیلیکات مخلوطی از سیلیس و مواد صمغی است. سیلیس چسبندگی خوبی به رنگ دارد که پس از خشک شدن سطح سختی ایجاد می کند. این سطح با مقاومت زیادی می تواند در برابر گرمای شدید مقاومت کند.

رنگهای سیلیکات هرگز واکنش شیمیایی با فلزات ندارند. بنابراین ، این نوع رنگ را می توان در شرایط گرم و برای سازه های فلزی استفاده کرد.

 

رنگ گرافیت

رنگ گرافیت از گرافیت ساخته شده است که به رنگ سیاه است. این برای نقاشی سازه های زیرزمینی مانند معادن و غیره استفاده می شود ساختارهای آهنی با رنگ گرافیت پوشانده شده اند.

 

رنگهای پلاستیکی

رنگ های پلاستیکی حاوی پلاستیک به عنوان پایه هستند. رنگ های پلاستیکی خیلی سریع خشک می شوند ، ظاهر بهتری دارند و قدرت پوشاندن بالایی دارند. آنها برای پوشش دیوارها ، اسلب ها ، عرشه ها و غیره استفاده می شوند.

رنگهای کازئین

کازئین پروتئینی است که در کشک شیر موجود است ، مصرف می شود و با رنگدانه های سفید مخلوط می شود تا رنگ کازئین بدست آید. به صورت پودر یا خمیر موجود است. از رنگدانه های رنگی می توان برای به دست آوردن رنگ مورد نیاز استفاده کرد.

رنگ های کازئین برای پوشش دیوارها ، سقف ها ، کارهای چوبی و غیره استفاده می شود. اما برای استفاده در خارج ، این رنگ باید با خشک کن ها مخلوط شود.

 

رنگ سلولزی

رنگهای سلولزی نوع خاصی از رنگهای روغنی است. آنها از ورق های سلولویید ، نیتروژن پنبه ، آمیل استات و فیلم های عکاسی ساخته شده اند.

در صورت رنگهای روغنی معمولی ، لایه توسط اکسیداسیون سخت می شود اما در این حالت لایه با تبخیر حلال سخت می شود.

این پوشش صاف را ایجاد می کند و تحت تأثیر دود ، آب ، اسیدها و غیره قرار نمی گیرد.

 

رنگهای مینا

ترکیبات اصلی رنگ مینای دندان اکسید فلزی ، روغن روغنی ، روغن و مواد صمغی است. رنگ مینای دندان بسیار آرام خشک می شود اما پس از خشک شدن لایه ای بسیار سخت ، غیر قابل نفوذ و صاف تشکیل می دهد. این لایه نمی تواند تحت تأثیر اسیدها ، مواد قلیایی ، بخارهای گاز ، آب و غیره قرار گیرد.

رنگهای مینای رنگی مختلف در بازار موجود است. بنابراین ، آنها به طور گسترده ای برای نقاشی درها ، پنجره ها ، پله ها ، عرشه و غیره استفاده می شوند.

رنگهای امولسیونی

رنگهای امولسیونی از خواص مقاوم در برابر قلیایی خوبی برخوردار هستند. این خاصیت را می توان با استفاده از وسایل نقلیه مانند پلی وینیل لاکتات ، استایرن ، رزین آلکید و غیره بدست آورد. این ماده خیلی سریع خشک می شود و می توان آن را با آب شست زیرا ماده تشکیل دهنده فیلم آن به جای حلال در آب امولسیون می شود.

بنابراین ، این نوع رنگ می تواند برای همه کارهای سنگ تراشی به ویژه برای کارهای آجری گچ بری که حاوی قلیایی رایگان است ، استفاده شود.

 

رنگهای برنز

رنگ های برنز رنگ های انعکاسی است که به طور گسترده ای در رادیاتورها استفاده می شود. می تواند برای سازه های فلزی داخلی یا خارجی استفاده شود.

وسیله نقلیه عمومی که در رنگهای برنز استفاده می شود لاک نیترو سلولزی است. رنگدانه های مورد استفاده برنز آلومینیوم یا برنز مس است.

 

رنگهای کلوئیدی

رنگهای کلوئیدی فاقد هر نوع ماده بی اثر هستند. به دلیل خواص کلوئیدی مدت زمان زیادی طول می کشد تا حل شود. وقتی روی سطح قرار می گیرد ، از طریق سطح سطح ته نشین شده و نفوذ می کند.

رنگهای روغنی

رنگ های روغن چیزی نیستند جز رنگ های معمولی که معمولاً حاوی پایه و وسیله نقلیه هستند. ترکیبات پایه اصلی که برای ساخت رنگهای روغنی استفاده می شود ، سرب سفید ، سفید روی ، لیتوپون ، سرب قرمز و اکسید تیتانیوم است. وسایل نقلیه عمومی مورد استفاده در رنگ های روغنی روغن بذر کتان ، روغن طناب کشی و غیره هستند.

در کنار پایه و وسیله نقلیه ، خشک کن و رنگدانه های رنگی نیز استفاده می شود. خشک کن های مورد استفاده ممکن است شارژ ، سرب قرمز ، سولفات روی و سولفات منگنز و غیره باشند.

رنگ های روغن بسیار اقتصادی هستند و می توان آنها را به راحتی استفاده کرد. آنها به طور کلی در سه لایه با ترکیب متفاوت استفاده می شوند.

 

بنابراین ، این نوع رنگ ها را می توان برای دیوارها ، درها ، پنجره ها ، سازه های فلزی و غیره استفاده کرد. اما عیب اصلی رنگ روغن این است که برای شرایط آب و هوایی مرطوب مناسب نیستند.

 

 

 


رنگها

رنگ ها بر روی سطوح چوب ، فلزات و سطوح گچ بری به عنوان یک لایه محافظ و در عین حال برای ایجاد ظاهر دلپذیر استفاده می شوند. رنگ ها به صورت مایع اعمال می شوند و بعد از مدتی ماده فرار تبخیر می شود و پوشش سخت شده به عنوان یک لایه محافظ عمل می کند.

ترکیبات رنگ

مواد تشکیل دهنده اساسی رنگ عبارتند از:
1. پایه 2. وسیله نقلیه 3. رنگدانه ها
4. خشک تر و 5. رقیق تر.

1. پایه ها: ماده اصلی سازنده رنگ است. همچنین دارای خواص اتصال دهنده است. این یک پوشش مات است. پایه هایی که معمولاً برای رنگ استفاده می شود ، سرب سفید ، سرب قرمز ، اکسید روی ، اکسید آهن ، سفید تیتانیوم ، پودر آلومینیوم و لیتوفون است. یک رنگ سربی برای رنگ آمیزی
کارهای آهن و فولاد مناسب است ، زیرا به خوبی به آنها می چسبد. اما تحت تأثیر عمل جو است و بنابراین نباید به عنوان پوشش نهایی استفاده شود. در حالی که روی پایه خوبی ایجاد می کند اما هزینه بر است.
لیتوفون که مخلوطی از سولفات روی و باریت است ارزان است. ظاهر خوبی دارد اما تحت تأثیر نور روز است. از این رو فقط برای کارهای داخلی استفاده می شود.
2. وسایل نقلیه:وسایل نقلیه عبارتند از مواد مایع که مواد تشکیل دهنده یک رنگ را در سیستم تعلیق مایع نگه داشته و به آنها اجازه می دهد تا روی سطح رنگ آمیزی شوند. روغن بذر روغن ، روغن تونگ و روغن آجیل به عنوان وسیله نقلیه در رنگ استفاده می شود. از بین چهار روغن فوق ، روغن بذر بسیار
معمول از وسایل نقلیه استفاده می شود. جوشاندن باعث ضخیم شدن و تیره شدن روغن می شود. روغن بذر با تشکیل اکسیژن واکنش داده و با تشکیل یک لایه نازک سفت می شود.
3. رنگدانه: رنگدانه ها رنگ مورد نیاز رنگ ها را می دهند. آنها ذرات ریز هستند و بر روی لایه نازک رنگ اثر تقویت می کنند. رنگدانه های رایج برای رنگ های مختلف عبارتند از:
سیاه - مشکی لامپ ، مشکی مناسب و ذغالی.
قرمز - قرمز روکش ، سرب قرمز و قرمز هندی.
قهوه ای - الوار سوخته ،
سبز خام و سوخته سبز - سولفات مس سبز کروم.
آبی - آبی پروسی و
زرد فوق العاده دریایی - زرد قرمز و قرمز.
4- خشک کن: این ترکیبات فلزی مانند سرب ، منگنز ، کبالت است. عملکرد خشک کن این است که اکسیژن هوا را جذب کرده و برای سفت شدن به وسیله نقلیه می رساند. خشک کن را نباید اضافه کنید تا زمانی که رنگ مورد استفاده قرار گیرد. خشک کن اضافی مضر است زیرا خاصیت ارتجاعی را از بین می برد و باعث پوسته پوسته شدن می شود.
5. رقیق کننده: همچنین به عنوان حلال شناخته می شود. باعث نازک تر شدن رنگ می شود و از این رو باعث افزایش پوشش می شود. این ماده به پخش یکنواخت رنگ بر روی سطح کمک می کند. ترپنتین و نپتا معمولاً از داروهای رقیق کننده استفاده می شوند. پس از استفاده از رنگ ، تینر تبخیر شده و رنگ خشک می شود.

ویژگی های یک رنگ ایده آل

1. باید به راحتی و آزادانه اعمال شود.
2. باید در زمان مناسب خشک شود.
3. باید سطح سخت و بادوام را تشکیل دهد.
4- نباید برای سلامتی کارگران مضر باشد.
5- نباید به راحتی تحت تأثیر جو قرار گیرد.
6. باید دارای ظاهری جذاب و دلنشین باشد.
7. باید یک فیلم نازک از طبیعت یکنواخت تشکیل دهد ، یعنی نباید ترک بخورد.
8- باید قدرت پخش خوبی داشته باشد.
9. باید ارزان باشد.

انواع رنگها

بسته به مواد تشکیل دهنده آنها انواع مختلفی از رنگ وجود دارد. شرح مختصری از برخی از آنها
که معمولاً مورد استفاده قرار می گیرند در زیر آورده شده است:
1. روغن رنگ : این رنگها در سه
لایه اولیه ، زیرپوش و پوشش پایان استفاده می شوند. وجود رطوبت در هنگام استفاده از آغازگر بر زندگی رنگ روغن تأثیر منفی می گذارد. استفاده از این رنگ ارزان و آسان است.

2. رنگ مینا : حاوی سرب سفید ، روغن ، روغن نفت و مواد صمغی است. سطح تهیه شده توسط آن به خوبی در برابر اسیدها ، قلیاها و آب مقاومت می کند. استفاده از یک لایه سفید تیتانیوم قبل از استفاده از لایه لعابی مطلوب است. هم برای دیوارهای خارجی و هم داخلی قابل استفاده است.

3. رنگ امولسیون : این ماده دارای مواد اتصال دهنده مانند پلی وینیل استات ، رزین های مصنوعی و غیره است.
در مدت زمان 1.5 تا 2 ساعت خشک می شود و کاربرد آن آسان است. دوام بیشتری دارد و می توان آن را با آب تمیز کرد. برای سطوح گچکاری شده ابتدا باید یک لایه رنگ سیمانی و سپس نقطه امولسیون اعمال شود. رنگ امولسیون به سطوح صوتی نیاز دارد.

4. رنگ سیمانی : به صورت پودر موجود است. از سیمان سفید ، رنگدانه و سایر مواد افزودنی تشکیل شده است. این بادوام است و ظاهر تزئینی بسیار خوبی دارد. این ماده باید روی سطوح ناهموار و نه روی سطوح صاف استفاده شود. در دو لایه اعمال می شود. اولین لایه روی سطح مرطوب زده می شود اما فاقد آب اضافی است و اجازه می دهد 24 ساعت خشک شود. سپس لایه دوم اعمال می شود که ظاهر خوبی دارد.

5. Bituminous Paints : این نوع رنگ با محلول آسفالت یا قیر سبزیجات در روغن یا نفت تولید می شود. رنگ آن سیاه است. این برای نقاشی کارهای آهن زیر آب استفاده می شود.

6. رنگ لاستیکی مصنوعی : این رنگ از رزین تهیه می شود. به سرعت خشک می شود و کمی تحت تأثیر هوا و نور خورشید قرار می گیرد. به خوبی در برابر حمله شیمیایی مقاومت می کند. این رنگ حتی روی بتن تازه نیز قابل استفاده است. هزینه آن متوسط است و به راحتی قابل استفاده است.

7. رنگ آلومینیوم : این شامل آلومینیوم ریز آسیاب شده با لاک الکل یا روغن است. در
تاریکی نیز قابل مشاهده است. سطوح آهن و فولاد به خوبی با این رنگ محافظت می شوند. به طور گسترده ای برای رنگ آمیزی مخازن گاز ، لوله های آب و مخازن روغن استفاده می شود.

8. رنگ ضد خوردگی : این ماده اساساً از روغن ، یک گلدان قوی ، کروم سرب یا روی و ماسه های ریز خرد شده تشکیل شده است. ارزان است و به خوبی در برابر خوردگی مقاومت می کند. رنگ آن سیاه است.

کاربرد رنگ

آماده سازی سطح برای استفاده از رنگ مهمترین قسمت در رنگ آمیزی است. سطح مورد رنگ آمیزی نباید روغنی باشد و باید از پوسته های رنگ قدیمی باشد. ترک های سطح باید با بتونه و سپس با کاغذ شن و ماسه پر شوند. سپس آغازگر استفاده می شود. کارهای نقاشی باید در هوای خشک انجام شود. قبل از استفاده از پوشش نهایی باید اجازه دهید زیر لایه ها و اولین لایه ها خشک شوند.

 

 


نکات و روشها

ساخت و اتمام یک نقاشی رنگ روغن

رنگ روغن در مورد دوام نهایی نقاشی از نظر مواد پیچیده ترین رنگ است. ساخت را می توان تقریباً به موارد زیر تقسیم کرد:

1. آماده سازی زمین
2. قرار دادن رنگ
3. استفاده از لاک

1. آماده سازی زمین

کیفیت آماده سازی تا حد زیادی ماندگاری نهایی اثر هنری را تعیین می کند. از کاغذ ، مقوا ، چوب ، پنبه و پارچه می توان به عنوان زمینه ای برای رنگ روغن استفاده کرد ، اما بدون درمان قبلی. یک زمین تصفیه نشده یا درمان نشده کافی روغن را از رنگ مکش می کند و در نهایت توسط روغن آسیب می بیند. یک لایه رنگ باید حاوی روغن کافی باشد تا رنگدانه ها را احاطه کرده و یک فیلم خوب ایجاد کند. فقط در این صورت است که رنگدانه ها به اندازه کافی چسبیده و از شکاف و ترک زودرس جلوگیری می شود.

Gesso برای اطمینان از آماده سازی خوب استفاده می شود
Talens Gesso با استفاده از رزین اکریلیک خالص ساخته می شود و از کیفیت فوق العاده ای برخوردار است. gesso با توجه به فرمول خاصی تولید شده و عملکرد لایه های مختلف را انجام می دهد. لایه باید ضخامت کافی داشته باشد ، بنابراین بهتر است این لایه را به دو صورت انجام دهید. برای لایه اول می توان gesso را با آب و به ضخامت قابل انتشار کمی رقیق کرد. بعد لایه دوم اعمال می شود ، خالص یا کمی با آب نازک شده است.

 

برای زمینه های بسیار جاذب ، ابتدا زمین را می توان با یک لایه از چسب اکریلیک آمستردام ، یک رزین اکریلیک غیر رنگی خالص ، تصفیه کرد. سپس می توان gesso را اعمال کرد ، ترجیحاً به صورت ضربدری در دو لایه (تا حدودی نازک شده) قرار گیرد.
بوم های کشیده تالن ، بوم رول و تابلوهای بوم از قبل آماده شده اند.

2. به کار بردن رنگ

از نظر تئوری دو روش نقاشی رنگ روغن وجود دارد: "alla prima" و "نقاشی لایه ای".

Alla prima
Alla prima به نقاشی ای گفته می شود که "خیس و مرطوب" نقاشی شده است. با استفاده از این تکنیک ، رنگ ها نه تنها روی پالت ، بلکه همچنین در خود نقاشی مخلوط می شوند و در کنار یکدیگر و روی یکدیگر اعمال می شوند. نقاشی ، که در نهایت از یک لایه ساخته شده است ، باید تا زمانی که رنگ هنوز مرطوب است ، تکمیل شود. رنگ را می توان به صورت خالص استفاده کرد یا با همان محیط یا حلال یکسان ترکیب کرد.

 

نقاشی
لایه ای با رنگ آمیزی لایه ای این نقاشی از لایه های مختلف ساخته شده است. لایه بعدی را می توان فقط در صورت خشک شدن لایه قبلی به کار برد تا اطمینان حاصل شود که قطعاً حل نخواهد شد. با رنگ آمیزی لایه ای باید تکنیکی را دنبال کرد که به عنوان "چربی بیش از لاغر" شناخته می شود. هر لایه بعدی باید حاوی روغن بیشتری باشد.

 

شما همیشه نمی توانید دقیقاً چند لایه را برای رسیدن به نتیجه رضایت بخش پیش بینی کنید. بنابراین اطمینان حاصل کنید که رنگ هرگز بیش از حد چرب نیست ، بنابراین هر لایه رنگ بعدی همچنان قادر به اتصال است. روغن خالص به عنوان یک واسطه مطمئناً توصیه نمی شود. سپس رنگ می تواند بیش از حد مهر و موم شود و در نتیجه لایه بعدی نتواند به خوبی چسبیده شود. بعلاوه ، با روغن بیش از حد ، خطر چین و چروک شدن فیلم رنگ در طول فرآیند خشک شدن بیشتر است.

چربی بیش از حد لاغر
اطمینان حاصل کنید که لایه اول بدون چربی استفاده شده است. برای این منظور باید رنگ با روح سفید یا سقز نازک شود. در حالی که این لایه خشک می شود ، یک فیلم رنگ مهر و موم شده تولید نمی کند ، بلکه یک لایه متخلخل ایجاد می کند. روغن حاصل از لایه بعدی توسط لایه لاغر زیرین جذب شده و هنگام خشک شدن خود را در منافذ متعدد ایمن می کند. این چسبندگی خوبی بین دو لایه ایجاد می کند. همانطور که یک لایه زیرین (لاغر) روغن را از لایه بالا می کشد ، شما باید هنگام رنگ آمیزی اطمینان حاصل کنید که لایه فوق حاوی روغن نسبتاً بیشتری است. اگر اینگونه نباشد ، مشکلات کیفی به وجود می آید.

چسبندگی لایه های رنگ و اصل "چربی بیش از لاغر" با هم همچنین اطمینان حاصل می کند که کشش بین لایه های مختلف رنگ جذب می شود. یک نقاشی دائماً در معرض حرکت است - از یک طرف توسط انعطاف پذیری زمینه ها مانند بوم کشیده و از طرف دیگر به دلیل نوسانات دما و رطوبت. برای اطمینان از دوام نقاشی مهم است که تمام لایه های رنگ بتوانند این حرکات را جذب کنند.

هرچه لایه رنگ حاوی روغن بیشتری باشد ، خشک شدن آن از خاصیت ارتجاعی بیشتری برخوردار می شود. اگر یک نقاشی از لایه های مختلف تشکیل شده باشد که در آن لایه های پایین حاوی روغن بیشتری نسبت به لایه های آخر هستند ، بنابراین در برابر قانون "چربی بیش از لاغر" ، لایه های بالایی با کشش کمتر در زمان مناسب توسط لایه های متحرک زیر این قابل مشاهده می شود ، از آن به عنوان ترک خوردگی یاد می شود. با کمی چاق شدن هر لایه بعدی می توان از ترک خوردگی جلوگیری کرد. بنابراین "چربی بیش از لاغر" همچنین می تواند به عنوان "الاستیک بیش از کشش کمتر" تفسیر شود. این باعث می شود بلافاصله مشخص شود که چرا یک لایه رنگ قبل از استفاده از لایه بعدی باید به اندازه کافی خشک شود. لایه ای که به اندازه کافی خشک نشده است ، اغلب برای لایه بعدی خیلی الاستیک است. و این نیز می تواند باعث ایجاد ترک شود.

البته این به هنرمند بستگی دارد که هنگام ساخت یک تابلو چند لایه اعمال شود. توصیه می شود رنگ را برای لایه اول با رنگ سفید یا سقز نازک کنید. هرچه حلال بیشتر باشد ، لایه رنگ لاغرتر است. وقتی لایه اول به اندازه کافی خشک شد ، می توان لایه رنگ دوم را اعمال کرد. از این مرحله چندین راه وجود دارد:

  • هر لایه بعدی را با کاهش مقدار حلال نازک کنید. بنابراین هر لایه بعدی باید حاوی روغن بیشتری باشد. این روند در نهایت می تواند با رنگ خالص به پایان برسد.

  • رنگ لایه بعدی را با یک محیط نقاشی مخلوط کنید. یک محیط خوب از سه جز: تشکیل شده است: روغن ، رزین و حلال. روغن باعث چاق شدن رنگ می شود ، در حالی که حلال تضمین می کند که رنگ خیلی چرب نمی شود. رزین به عنوان ماده سوم باعث افزایش دوام لایه رنگ می شود.

  • اگر یک نقاشی در بیش از دو لایه ساخته شده باشد ، می توان متناسب آن را با روح سفید یا سقز از لاغر به چربی بیشتری تبدیل کرد. هرچه مقدار نسبی محیط بیشتر باشد ، مخلوط چربتر می شود. برای لایه نهایی رنگ را می توان با محیط خالص مخلوط کرد.

چسب علاوه بر رنگدانه های مورد استفاده ، برخی از خواص مهم را تضمین می کند. روغن بذر کتان در طول قرن ها نشان داده است که بهترین ترکیب خواص را دارد. از آنجا که روغن بزرک به موقع زردی نشان می دهد ، گاهی اوقات با روغن گلرنگ بخصوص برای رنگ سفید جایگزین می شود. این روغن کمتر زرد می شود ، اما معایبی نیز دارد: با سرعت کمتری خشک می شود. بنابراین روغن گلرنگ برای استفاده خمیری و لایه های رنگی پایین مناسب نیست.

لعاب
چه یک نقاشی با استفاده از تکنیک مرطوب به حالت مرطوب ساخته شده باشد و چه نقاشی به صورت لایه لایه ساخته شده باشد ، می توان از یک لعاب به عنوان یک لایه نهایی استفاده کرد. این یک لایه رنگ شفاف است که تقریباً همان تأثیر قرار دادن یک صفحه شیشه ای رنگی روی عکس را دارد. تصویر تغییر نمی کند ، اما رنگ ها تغییر می کنند. برای مثال اگر هنرمند از رنگها خیلی راضی نباشد و بخواهد بدون نیاز به نقاشی در تمام مناطق ، آنها را تا حدی تغییر دهد ، می توان از لعاب استفاده کرد. همچنین ، ممکن است هنرمند بخواهد جلوه بصری لایه های لعاب را بدست آورد. یک لایه بالایی مینا مانند و رنگ های عمیق. سپس یک زیرسازی به عنوان نقطه شروع برای تغییر رنگ کل نقاشی با یک یا چند لایه شیشه استفاده می شود.

ضربات قلم مو نباید در لعاب قابل مشاهده باشد زیرا همچنان شاهد برش لایه های زیرین از طریق رنگ شفاف خواهید بود. بنابراین یک ماده لعاب باید جریان یابد. با تشکر از این ویژگی شما همچنین می توانید انتقال رنگ روان را در لعاب انجام دهید.

یک لایه لعاب باید الاستیک تر از فیلم رنگی زمینه باشد ، زیرا در اینجا نیز باید قانون "چربی بیش از لاغر" رعایت شود. رسانه های مختلفی برای این منظور مناسب هستند.

 

ذخیره و خشک کردن نقاشی های تازه ایجاد شده
خشک شدن روغن یک فرآیند شیمیایی است که تحت تأثیر هوا و نور اتفاق می افتد. اکسیژن توسط روغن جذب می شود و باعث اتصال مولکول ها به شبکه می شود. برای این فرآیند اکسیداسیون ، انرژی مورد نیاز است که عمدتا توسط نور ماوراio بنفش تأمین می شود. کل این فرایند مدتی طول می کشد ، به همین دلیل خشک شدن رنگ روغن طولانی مدت طول می کشد. هرچه تهویه و نور بیشتر باشد ، سریعتر خشک می شود. دمای پایین محیط و رطوبت زیاد بر روند خشک شدن تأثیر منفی می گذارد.

به همین دلیل است که نقاشی های تازه ایجاد شده باید در یک اتاق با نور کافی (نه خورشید مستقیم) ، در حدود دمای اتاق و رطوبت کم هوا خشک شوند.

یک تابلو قبل از اینکه لاک خورده شود باید کاملاً خشک باشد!

3. استفاده از لاک الکل

لاک های رنگ روغن به طور کلی از رزین محلول در یک حلال تشکیل شده است. آنها از لایه رنگ محافظت می کنند و براق بودن کار را تعیین می کنند. یک لاک خوب باید برگشت پذیر باشد. این بدان معناست که ، به عنوان مثال ، در صورت ترمیم ، همیشه می توان آن را با یک حلال بدون آسیب رساندن به لایه رنگ ، همچنین بعد از سالها ، امکان پذیر کرد.

لاک الکل زدن به روش
نقاشی در حین رنگ آمیزی می توان قسمت های فرو رفته را ایجاد کرد. اگر در یک منطقه خاص روغن زیادی جذب یک لایه زیرین شود ، این اتفاق می افتد. رنگ مات شده و رنگ شدت خود را از دست می دهد. به دلیل مکش شدید این مناطق ، در صورت استفاده از لایه بعدی روغن زیادی مکش می شود. هنگامی که مناطق غوطه ور شده توسط دست خشک شد ، یک لایه نازک از لاک روتوش بزنید تا براقیت و رنگ آن را به منطقه برگردانید ، و در نتیجه هماهنگی کار نیز حاصل شود. علاوه بر این ، این اطمینان می دهد که روغن بیش از حد نیز از یک لایه زیر مکیده نمی شود. در یک لایه نازک پس از خشک شدن لاک ، یک فیلم متخلخل ایجاد می کند که یک فیلم رنگ بعدی می تواند در آن بچسبد. هنگامی که برای این برنامه استفاده می شود لاک رتوش گاهی اوقات می تواند به عنوان "لاک متوسط" نیز شناخته شود.

بعلاوه ، از لاک های رتوش می توان به عنوان یک لاک محافظ موقتی روی نقاشی هایی استفاده کرد که هنوز کاملاً خشک نشده اند. این باعث می شود نقاشی براق شود و از آن در برابر آلودگی محافظت کند. از آنجا که لاک متخلخل است (در یک لایه نازک) ، جذب اکسیژن و در نتیجه روند خشک شدن رنگ نیز ادامه دارد. پس از خشک شدن کامل رنگ ، می توان لاک نهایی را روی لاک رتوش قرار داد.

بسیار مهم است که لاک روتوش همیشه در لایه های بسیار نازک استفاده شود. اگر به عنوان لاک میانی استفاده شود ، لاک زیاد باعث چسبندگی خوب هر لایه بعدی می شود. با استفاده بیش از حد به عنوان لاک محافظ موقتی ، حلال لاک می تواند روغن را از لایه های پایین رنگ (که هنوز خشک نشده اند) حل کرده و به سطح آن برساند. اگر این اتفاق بیفتد ، ممکن است نقاشی برای ماهها یا حتی سالها چسبناک بماند و جلوگیری از چسبیدن گرد و غبار به آن را دشوار کند. با ضخامت لایه های طبیعی ، مهم است که حداقل 2 تا 3 ماه قبل از استفاده از آن صبر کنید.

لاک نهایی
رنگ روغن تحت تأثیر اکسیژن و نور خشک می شود. این یک فرآیند شیمیایی است. پس از خشک شدن رنگ ، این فرآیند اکسیداسیون متوقف نمی شود بلکه در روند پیری ادامه می یابد. در نهایت این می تواند به عنوان ترک خوردگی قابل مشاهده باشد. هنگامی که رنگ به اندازه کافی خشک شد (با لایه های ضخامت طبیعی این تقریباً یک سال طول می کشد ، با لایه های بسیار نازک چند ماه کمتر و با لایه های ضخیم تر چند سال) بنابراین توصیه می شود که لاک نهایی را بزنید. این لاک نهایی باعث کاهش سرعت جذب اکسیژن و در نتیجه روند پیری می شود. این نیز میزان نهایی براق شدن را تعیین می کند و رنگ در برابر آلودگی جوی محافظت می شود.

هنگام لاک زدن اطمینان حاصل کنید که همه چیز (نقاشی ، لاک ، برس و سینی) در دمای اتاق قرار دارد. اگر یک نقاشی از یک اتاق سرد به یک اتاق گرم برده شود تا لاک الکل شود ، می توان بر روی نقاشی سرد تراکم ایجاد کرد. بنابراین رطوبت در داخل لاک الکل مهر و موم شده و در نتیجه منجر به ایجاد مه سفید در داخل فیلم می شود. علاوه بر این ، رطوبت موجود در نقاشی می تواند باعث مهره زدن لاک و کاهش چسبندگی شود.

اگر لایه رنگ بسیار مهر و موم شده باشد ، به عنوان مثال هنگامی که این ماده حاوی مقدار زیادی چسب (محیط ، روغن) باشد ، مهره زدن می تواند رخ دهد. برای جلوگیری از این امر توصیه می شود که ابتدا نقاشی را با پارچه ای با روح سفید پاک کنید. هنگامی که روح سفید تبخیر شد ، می توان لاک الکل زد.

لاک های رنگی براق عمدتا از یک رزین در یک حلال تشکیل شده اند. در مورد لاک های مات یک عامل تشک اضافه شده است. هنگام استفاده از برس برای استفاده از لاک با ماده حفره ای (بنابراین همچنین با مخلوط لاک براق و مات) ، مهم است که لاک در انتها با ضربه های قلم مو در یک جهت استفاده شود. این به اطمینان از درجه براقیت یکنواخت کمک می کند.

علاوه بر این ، مهم است که یک لاک با ماده تشک در یک لایه قرار گیرد. این کمک می کند تا از تفاوت در براقیت و تشکیل نوار جلوگیری شود. اگر ، لاک مات را با یک قوطی اسپری مالید ، این کار را می توان در چند لایه انجام داد.

عامل تشک در مات وارنیش Talens Picture ترکیبی از موم هایی است که در دمای پایین لخته می شوند. با گرم کردن لاک (au bain marie یا زیر آب گرم قطره ای) موم ها حل می شوند و می توان دوباره از لاک استفاده کرد.


09171205271 مقدم

09151154934 ارتباط اینترنتی (تلگرام+واتساپ+ایمو)

 

http://www.shimis.ir (به سایت اصلی مراجعه بفرمایید)

http://4mul.com/

http://chasb0ta100.blogfa.com/

www.shimis.ir

http://4mul.com/

www.sshimis.blogfa.com

www.formol4934.blogfa.com

http://afghan49.blogfa.com/

 

 

 رنگ روغنی براق+مات+نیمه مات+نیمه براق+تیر آهن+ضد زنگ+سبز+آبی+سفیدی+قرمز+صورتی