تولید پودر لباسشویی+فرمول پودر دستی سبک و سنگین+فرمولاسیون پودر ماشین لباسشویی+آموزش تولید پودر ماشینی با دستگاه و بدون دستگاه

امتیاز کاربران
ضعیفعالی 
 
پودر لباس
 
فرمول پودر لباسشویی بدون دستگاه و با دستگاه موجود است.
فرمولاسیون پودر دستی و ماشینی 
روش تولید پودر سبک و سنگین
 
 
پودر لباسشویی:
_در گذشته که مواد شوینده وجود نداشته مردم از ترکیبات مختلفی برای شستشوی البسه ی خود استفاده میکردند مانند ؛ زغال_گوگرد_خاکستر_سیلیس و ریشه ی چوغان.
پودر سبک
بعد از جنگ جهانی اول ، اولین شوینده های مصنوعی مانند آلکیل نفتالین و سولفونات ها تولید شدند و کم کم پودرلباسشویی پدید آمد.
اولین شرکتی که در ایران تولید پودر لباسشویی را آغاز کرد شرکت داروگر بود. رفته رفته پودر لباسشویی تکامل بیشتری پیدا کرد و به این پودر امروزی تبدیل شد. به طور کلی پودر لباسشویی را میتوان به دو نوع دستی و ماشینی تقسیم کرد که هر کدام در انواع مختلفی از جمله آنزیم دار و معمولی تولید و عرضه میشوند.
پودر نیمه سنگین
پودرهای لباسشویی به سه روش قابل تولید هستند،
۱_Spray Dryer
(خشک کن پاششی): این روش تولید همان پودر سبک است.پودر حاصل از این روش بسیار با کیفیت است.اما این نکته را باید متذکر شد که در این روش شما نیازمند دستگاه های پیشرفته و سرمایه گذاری بالایی هستید.
۲_Rotary Dryer
(خشک کن دوار): این روش نسبت به روش اول هزینه کمتری در بر دارد و پودر حاصل همان پودر سنگین است.اما پودر سنگین کیفیت پودر سبک را ندارد.
۳_Mix
(ترکیب کردن): شما در این روش تولید پودر لباسشویی نسبت به روش اول و دوم هزینه کمتری را پرداخت میکنید.این کار سود خوبی در پی دارد اما توجه داشته باشید حتی در این روش که از دو روش قبل ساده تر است باز هم شما نیازمند دستگاه هستید.
در تولید پودر لباسشویی شما قادر خواهید بود روزانه در هر ساعت ۱ تن پودر تولید نمایید.
از مواد اولیه برای تهیه پودر لباسشویی میتوان به سود سوز آور_سدیم سیلیکات_اسید سولفونیک_زئولیت و ......اشاره کرد.
در بالا توضیح دادیم که برای تولید پودر لباسشویی نیاز به دستگاه داریم که از تعدادی از انها میتوان به برج پاشش_پایین_محافظ_صفحه لرزان_جداکننده و.......اشاره کرد‌.
پودرها معایبی هم دارند که سبب میشود مایعات شوینده برتری داشته باشند؛ به طور مثال پودر ها به خوبی در آب حل نمیشوند مگر در حضور آب گرم؛ البته امروزه پودرهایی تولید میشوند که قابلیت انحلال در آب سرد را دارند.در تولید پودر لباسشویی میتوان گفت مهم ترین ماده سدیم پلی تری فسفات است که به صورت پودری سفید رنگ است و حضور آن سبب عملکرد بهتر سورفکتانت میشود.
*فرآیند تولید پودر لباسشویی:
۱_آماده سازی دوغاب: مواد اولیه ترکیب شده که جامد و مایع هستند حرارت میبینند و به حالت مایعی یکدست در میآیند و در مخزن مخصوص تکان داده میشوند تا کاملا یکنواخت و پایدار شوند.
۲_واحد حمل: دوغاب تشکیل شده در مخزن با سرعت بالا آسیاب میشود و فیلتراسیون و همگن سازی صورت میگیرد سپس به اسپری تفنگی پمپاژ میشود و در برج اسپری منتقل میشود و در نهایت قالب بندی میشود.
۳_بخش هوای گرم: هوای گرمی که در برج دمیده میشود باید ۳۵۰ _۴۰۰ درجه سانتی گراد باشد.این هوای گرم را میتوان از سوخت های متفاوت مانند گاز طبیعی_نفت و یا زعال سنگ تامین کرد.
۴_خشک کن اسپری: قسمتی از برج که مواد را پودر میکند مخروطی شکل است.دوغاب حاصل از ترکیب مواد اولیه در بالای برج هموژنیزه میشوند.گرما به صورت یکنواخت وارد برج میشود و سبب تشکیل دانه های توخالی پودر میشود.
۵_خنک کننده: کاملا مشخص است که دمای مواد شوینده تشکیل شده به مراتب از برج خنک کننده بیشتر است و نیاز به سرد شدن دارد.این دستگاه توسط فشار منفی ای که در داخل لوله ها تزریق میکند با کمک جداکننده سبب خشک و خنک شدن میشود.
۶_تصفیه ضایعات: گازهای متصاعد شده از برج پودر و جداکننده وارد تصفیه میشوند و مواد پودری جدا و سپس بقیه تخلیه میشوند.
۷_پروسه بعد از مخلوط کردن: موادی مانند عطر و انزیم ها را نمیتوان در دمای بالا به مواد اضافه کرد به همین دلیل بعد مراحل تهیه و حرارت این مواد اضافه و میکس میشوند.
۸_بسته بندی: مواد و پودر حاصل پس از اتمام تولید و میکس، توسط دستگاه های اتوماتیک و یا نیمه اتوماتیک بسته بندی میشوند.
۹_حمل و نقل و انبار: آخرین مرحله ی پروسه تولید پودر انبارداری است.محصول نهایی پس از بسته بندی به انبار ها انتقال داده میشود تا آماده ی عرضه و توزیع در بازار شود.
*جهت دریافت فرمولاسیون انواع مواد شوینده خانگی و صنعتی با کیفیت عالی با ما در تماس باشید*
 
 
ودر لباسشویی:  _در گذشته که مواد شوینده وجود نداشته مردم از ترکیبات مختلفی برای شستشوی البسه ی خود استفاده میکردند مانند ؛ زغال_گوگرد_خاکستر_سیلیس و ریشه ی چوغان. بعد از جنگ جهانی اول ، اولین شوینده های مصنوعی مانند آلکیل نفتالین و سولفونات ها تولید شدند و کم کم پودرلباسشویی پدید آمد. اولین شرکتی که در ایران تولید پودر لباسشویی را آغاز کرد شرکت داروگر بود. رفته رفته پودر لباسشویی تکامل بیشتری پیدا کرد و به این پودر امروزی تبدیل شد. به طور کلی پودر لباسشویی را میتوان به دو نوع دستی و ماشینی تقسیم کرد که هر کدام در انواع مختلفی از جمله آنزیم دار و معمولی تولید و عرضه میشوند.  پودرهای لباسشویی به سه روش قابل تولید هستند، ۱_Spray Dryer (خشک کن پاششی): این روش تولید همان پودر سبک است.پودر حاصل از این روش بسیار با کیفیت است.اما این نکته را باید متذکر شد که در این روش شما نیازمند دستگاه های پیشرفته و سرمایه گذاری بالایی هستید.  ۲_Rotary Dryer (خشک کن دوار): این روش نسبت به روش اول هزینه کمتری در بر دارد و پودر حاصل همان پودر سنگین است.اما پودر سنگین کیفیت پودر سبک را ندارد.  ۳_Mix (ترکیب کردن): شما در این روش تولید پودر لباسشویی نسبت به روش اول و دوم هزینه کمتری را پرداخت میکنید.این کار سود خوبی در پی دارد اما توجه داشته باشید حتی در این روش که از دو روش قبل ساده تر است باز هم شما نیازمند دستگاه هستید. در تولید پودر لباسشویی شما قادر خواهید بود روزانه در هر ساعت ۱ تن پودر تولید نمایید. از مواد اولیه برای تهیه پودر لباسشویی میتوان به سود سوز آور_سدیم سیلیکات_اسید سولفونیک_زئولیت و ......اشاره کرد. در بالا توضیح دادیم که برای تولید پودر لباسشویی نیاز به دستگاه داریم که از تعدادی از انها میتوان به برج پاشش_پایین_محافظ_صفحه لرزان_جداکننده و.......اشاره کرد‌. پودرها معایبی هم دارند که سبب میشود مایعات شوینده برتری داشته باشند؛ به طور مثال پودر ها به خوبی در آب حل نمیشوند مگر در حضور آب گرم؛ البته امروزه پودرهایی تولید میشوند که قابلیت انحلال در آب سرد را دارند.در تولید پودر لباسشویی میتوان گفت مهم ترین ماده سدیم پلی تری فسفات است که به صورت پودری سفید رنگ است و حضور آن سبب عملکرد بهتر سورفکتانت میشود.  *فرآیند تولید پودر لباسشویی:  ۱_آماده سازی دوغاب: مواد اولیه ترکیب شده که جامد و مایع هستند حرارت میبینند و به حالت مایعی یکدست در میآیند و در مخزن مخصوص تکان داده میشوند تا کاملا یکنواخت و پایدار شوند.  ۲_واحد حمل: دوغاب تشکیل شده در مخزن با سرعت بالا آسیاب میشود و فیلتراسیون و همگن سازی صورت میگیرد سپس به اسپری تفنگی پمپاژ میشود و در برج اسپری منتقل میشود و در نهایت قالب بندی میشود.  ۳_بخش هوای گرم: هوای گرمی که در برج دمیده میشود باید ۳۵۰ _۴۰۰ درجه سانتی گراد باشد.این هوای گرم را میتوان از سوخت های متفاوت مانند گاز طبیعی_نفت و یا زعال سنگ تامین کرد.  ۴_خشک کن اسپری: قسمتی از برج که مواد را پودر میکند مخروطی شکل است.دوغاب حاصل از ترکیب مواد اولیه در بالای برج هموژنیزه میشوند.گرما به صورت یکنواخت وارد برج میشود و سبب تشکیل دانه های توخالی پودر میشود.  ۵_خنک کننده: کاملا مشخص است که دمای مواد شوینده تشکیل شده به مراتب از برج خنک کننده بیشتر است و نیاز به سرد شدن دارد.این دستگاه توسط فشار منفی ای که در داخل لوله ها تزریق میکند با کمک جداکننده سبب خشک و خنک شدن میشود.  ۶_تصفیه ضایعات: گازهای متصاعد شده از برج پودر و جداکننده وارد تصفیه میشوند و مواد پودری جدا و سپس بقیه تخلیه میشوند.  ۷_پروسه بعد از مخلوط کردن: موادی مانند عطر و انزیم ها را نمیتوان در دمای بالا به مواد اضافه کرد به همین دلیل بعد مراحل تهیه و حرارت این مواد اضافه و میکس میشوند.  ۸_بسته بندی: مواد و پودر حاصل پس از اتمام تولید و میکس، توسط دستگاه های اتوماتیک و یا نیمه اتوماتیک بسته بندی میشوند.  ۹_حمل و نقل و انبار: آخرین مرحله ی پروسه تولید پودر انبارداری است.محصول نهایی پس از بسته بندی به انبار ها انتقال داده میشود تا آماده ی عرضه و توزیع در بازار شود.    *جهت دریافت فرمولاسیون انواع مواد شوینده خانگی و صنعتی با کیفیت عالی با ما در تماس باشید*    فرمول پودر لباسشویی+فرمول پودر رخت شویی+فرمول پودر لباسشویی سبک+فرمول پودر لباسشویی سنگین+فرمول پودر لباسشویی دستی+فرمول پودر لباسشویی ماشینی+تولید پودر لباسشویی+روش ساخت پودر لباسشویی+مواد اولیه پودرلباسشویی+چگونگی تولید پودر لباسشویی+فرمول پودر لباسشویی آنزیم دار+چند آنزیم+تولید پودر لباسشویی معمولی+پودر رخت شویی آنزیم دار+انواع پودر لباسشویی+فرمول پودر لباسشویی مخصوص آب سرد+قابلیت انحلال در آب سرد+تولید پودر رخت شویی سنگین+نحوه تولید پودر رخت شویی سبک+پودر ماشینی+پودر دستی+دستگاه های تولید پودر لباسشویی+سورفکتانت ها+روش های تولید پودر لباسشویی+تولید پودرلباسشویی به روش پاششی+تولید پودر لباسشویی به روش  دوار+ارگانیک
--------------------

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

 لباس های شسته شده در جاهای دیگر جهان رشد می کنند

پودرها به سرعت مایعات رشد نمی کنند ، اما هنوز اکثر حجم صنعت را تشکیل می دهند

  •  

  •  

اعتبار: هنکل

Henkel در پاسخ به تغییر ذائقه مصرف کننده ، سال گذشته این کارخانه مواد شوینده مع را در لهستان افتتاح کرد.

از راهروی محصول تمیز کردن در یک فروشگاه Target یا Walmart در هر شهر یا شهر ایالات متحده عبور کنید و با ردیف های درخشان بطری های خوش رنگ و رنگارنگ مواد شوینده مایع لباسشویی روبرو خواهید شد. مواد شوینده پودری شده ، در صورت وجود یافتن ، به گوشه ای غمگین در انتهای راهرو منتقل می شوند.

صحنه ، مثلاً در غول بازار Idumota در لاگوس ، نیجریه کاملاً متفاوت است. در آنجا ، مواد شوینده پودری اقتصادی غالب هستند. اندازه آنها از بسته های ارزان قیمت یکبار مصرف گرفته تا کیف های چندکلیگرامی متفاوت است. در مناطق روستایی ، شوینده های پودر شده اغلب از طریق کیسه های بزرگ به خریدارانی که ظروف مخصوص خود را می آورند ، فروخته می شود. مایعات در هیچ کجا یافت نمی شوند.

این دو انتهای بازار جهانی مواد شوینده لباس است. مصرف کنندگان در ایالات متحده که به مایعات یا محصولات غلاف واحد دوز جدید عادت کرده اند ، ممکن است از زنده و پودر شدن پودرها در آفریقا ، هند ، چین ، آمریکای لاتین و سایر نقاط جهان در حال توسعه آگاه نباشند. پودرها همچنین در کشورهای بسیار پیشرفته اروپای غربی وجود دارند ، جایی که خانواده ها به دلیل توانایی سفید کردن آنها را جایزه می دهند.

مرتبط: گرافیک دوره ای: مواد شوینده پودر در مقابل مایع

مایعات ، با رنگهای جسورانه و مفهوم تحرک رو به بالا ، به طور مرتب سهم بازار را از پودرها می گیرند زیرا استانداردهای زندگی در سراسر جهان بهبود می یابد. هنوز تقاضا برای مواد شوینده پودری همچنان در حال رشد است. حرکت ممکن است در کنار مواد شوینده مایع باشد ، اما در حال حاضر مایعات و پودرها در بازارهای مواد شوینده لباس در سراسر جهان وجود دارند.

دیوید کامینگ مدیر تحقیق و توسعه برای تجارت مراقبت از پارچه در آمریکای شمالی Procter & Gamble ، یکی از بزرگترین تولید کنندگان مواد شوینده در جهان و رهبر آمریکای شمالی است. وی به تحقیقات P&G نشان می دهد که مایعات و پودرها "گردن و گردن" در فروش در سراسر جهان هستند. این شرکت حساب می کند که هر یک از نظر ارزش 40-45٪ از بازار را در اختیار دارند و محصولات غلاف آنها بقیه را به خود اختصاص می دهند.

Bottom of Form

اما از نظر حجم ، پودرها به راحتی هدایت می شوند. سال گذشته حدود 14 میلیون تن مواد شوینده پودر شده در سراسر جهان فروخته شد که دو برابر حجم مایعات است. استیون کربن ، مدیر بازاریابی استراتژیک شرکت برای مراقبت از پارچه ، می گوید: "شوینده های پودری هنوز هم به لحاظ حجم ، به ویژه در بازارهای در حال ظهور ، تسلط دارند."

شوینده های لباسشویی بر پایه مواد مصنوعی نوآوری نسبتاً اخیر هستند. برای قرن ها تا جنگ جهانی اول ، مردم لباس های خود را با صابون هایی که با صابون سازی چربی ها و روغن ها به نمک های اسید چرب ساخته می شدند ، می شستند. Ivory Snow از P&G صابون لباسشویی محبوب آمریکایی بود.

شرکت های شیمیایی آلمان در طول جنگ زمانی که آلمان قادر به تهیه چربی ها و روغن های مورد نیاز صابون نبود ، یک سورفاکتانت آلکیل سولفات ، یک نوع مصنوعی از نمک های اسید چرب ، تولید کردند. پس از جنگ ، P&G نمونه هایی را به آمریکا آورد ، سورفاکتانت را در آزمایشگاههای خود بازآفرینی کرد و در سال 1931 پودر درفت ، اولین شوینده مصنوعی در ایالات متحده را راه اندازی کرد.

کامینگ می گوید درفت بهبود نسبت به صابون بود ، زیرا روی لباس های شسته شده در آب سخت کفگیر باقی نمی ماند ، اما هنوز لباس های بسیار آلوده را تمیز نمی کند. "دستیابی به موفقیت زمانی اتفاق افتاد که دانشمندان P&G این سedال را شکستند که" چگونه می توانم سختی را تمیز کنم بلکه کنترل کنم؟ " "او می گوید. پاسخ مقادیر لیبرال سدیم تریپلی فسفات ، یک "سازنده" سورفاکتانت بود که به حذف خاک کمک می کند.

P&G در سال 1946 مجهز به فسفات ، وینده جدیدی به نام Tide را راه اندازی كرد. این ماده مهمی بود و در عرض چند سال ، تولید مواد شوینده مصنوعی P&G از تولید صابون خود پیشی گرفت. در اوایل دهه 1950 ، تاید بیش از 30٪ از بازار لباسشویی ایالات متحده را تصرف کرده بود و همچنان پرفروش ترین مواد شوینده در ایالات متحده است.

کامینگ می گوید ، اگرچه رقبا در سالهای اولیه دوران مواد شوینده مایعات را راه اندازی می کردند ، P&G تا سال 1984 اطمینان نداشت که مایعات مایعات را معرفی کند. وی می گوید: "فرمولاسیون عناصر شوینده به راحتی در پودر انجام می شود." "لازم نیست نگران پایداری ذاتی آنها با یکدیگر باشید زیرا می توانید ذرات گسسته ایجاد کنید و سپس آنها را با هم مخلوط کنید."

 

اعتبار: شاتر استوک

برای تغییر حالت مایع ، محققان شرکت مجبور شدند همه مواد تشکیل دهنده را بررسی کنند: سورفاکتانت ها ، آنزیم ها ، مواد براق کننده و پلیمرهایی که از قرارگیری مجدد خاک معلق جلوگیری می کنند. کامینگ می گوید: "شما باید همه کارها را در شستشو انجام دهید اما همچنین به صورت مایع با یکدیگر سازگار بوده و از طریق ساخت ، ذخیره سازی ، ماندگاری و استفاده نهایی از مصرف کننده پایدار باشید."

فرمولاسیون عناصر شوینده به راحتی در پودر انجام می شود.

دیوید کامینگ ، همیار مدیر تحقیق و توسعه مراقبت از پارچه در آمریکای شمالی ، Procter & Gamble

مطمئناً یک چالش است ، اما P&G نمی تواند جذابیت مصرف کنندگان محصولی را که توزیع آن آسان است ، به سرعت حل می شود ، به خصوص در آب سرد و می توان آن را لکه دار کرد تا قبل از لکه زدگی ، نادیده بگیرد. بدون شک این شرکت حق بیمه ای را که می تواند شارژ کند نیز در نظر گرفت.

از دهه 1980 ، بیشتر تحقیق و توسعه توسط سازندگان مواد شوینده و تأمین کنندگان مواد اولیه آنها به مایعات اختصاص یافته است. جنا كيني ، مسئول مراقبت از مصرف كننده در آمريكاي شمالي براي شركت سازنده مواد شيميايي خاص Clariant ، مي گويد: "وقتي كه در حال گفتگو با مشتريان خود هستيم ، اين فضاي زيادي تحت نفوذ فضاي مايع است."

شعیب آریف ، مدیر برنامه ها و خدمات فنی در Pilot Chemical ، سازنده سورفاکتانت ، توضیح می دهد که بخشی از این تفاوت در تأکید ، مایعات و پودرها امروزه فرمول های مختلف قابل توجهی دارند. آریف می گوید: "پودرها آسان و اقتصادی بودند." مایعات فنی ترند. شما به دانش شیمی بیشتری نیاز دارید. "

در مواد شوینده پودر شده ، سورفاکتانت اصلی آلکیل بنزن سولفونات خطی است. Kinney توضیح می دهد ، این ماده به عنوان LAS شناخته می شود ، این یک ماده ارزان قیمت است که در آلودگی موثر است اما کمتر در لکه های چرب یا روغنی موثر است. در مقابل ، بیشتر مایعات حاوی اتوکسیلات الکل هستند که در به چالش کشیدن لکه های روغنی موثر هستند.

علاوه بر این ، Arif می گوید ، مایعات شامل طیف گسترده ای از سورفاکتانت ها ، از جمله LAS ، اتوکسیلات های الکل ، سولفات های اتر و اکسیدهای آمین هستند. برخی مانند اکسیدهای آمین که روی چربی موثر هستند ، خود مایعات هستند و به راحتی نمی توانند به صورت پودر درآیند.

Arif اذعان می کند ، به خصوص در یک فرمول غلیظ ، بسته بندی تمام آن مواد سورفاکتانت در مایع کار آسانی نیست. او می گوید: "در مایعات مسئله اصلی این است كه چگونه این موارد را سازگار كنیم." "شما باید طبقه بندی و ساختار سورفاکتانت مناسب را انتخاب و انتخاب کنید." سازندگان مواد شوینده اغلب به سراغ عوامل کنترل ویسکوزیته مانند سدیم زایلن سولفونات می روند که Pilot آن را با نام SXS-40 می فروشد.

سایر مواد چالش های خاص خود را در مایعات دارند. برای پایداری آنزیم ها ، مایعات باید حاوی ماده افزودنی مانند بوراکس یا فرمت کلسیم باشند. و در حالی که فرمول کننده های مواد شوینده پودر شده می توانند با افزودن یک ماده مخلوط کننده ساده اکومریک پلیمرهای اکریلیک ، تغییر موقعیت خاک را کاهش دهند ، اکریلیک ها به خوبی در مایعات مخلوط نمی شوند. مایعات در عوض به پلیمرهای گران قیمت کمپلکس مانند پلی اتیلن ایمین اتوکسیلات متکی هستند.

سرانجام ، پودرها حاوی مقدار زیادی سازنده ارزان هستند. مدتها پیش فسفاتها از مواد شوینده رختشویی برداشته می شدند زیرا می توانند باعث رشد بیش از حد گیاهان و جلبک ها در دریاچه ها و رودخانه ها شوند ، اما پودرها هنوز با کربنات سدیم و زئولیت ها مویی هستند که یون های آب سخت مانند کلسیم و منیزیم را به هم پیوند می دهد. برای ساخت مواد شوینده مایع ، به ویژه برای آب سخت ، فرمول ها باید به سازنده های جایگزین مانند سیترات سدیم مراجعه کرده و سطح سورفکتانت را بالا ببرند.

به گفته آریف ، نتیجه این است که مایعات کاملاً م effectiveثر هستند اما به طور معمول گران تر از پودرها هستند. تجزیه و تحلیل مواد شوینده خشکشویی ایالات متحده که سال گذشته توسط Wirecutter ، یک سرویس آزمایش محصولات مصرفی متعلق به نیویورک تایمز منتشر شد ، مایع Tide Ultra Stain Release را به عنوان بهترین محصول در کل انتخاب کرد. تنوع Tide نیز در میان شوینده های گران قیمت سرویس مورد آزمایش قرار گرفت. پودر سفید کننده تاید پلاس بهترین انتخاب Wirecutter در سالهای گذشته بود ، اما دیگر نمره خوبی ندارد.

مرتبط: Oxiteno که قبلاً در ساخت اتوکسیلات در برزیل مسلط بود ، ایالات متحده را به خود اختصاص می دهد

وضعیت در آلمان متفاوت است ، جایی که یک سرویس تست پیشرو ، Stiftung Warentest ، به طور مداوم پودرها را بالاتر از مایعات برای تمیز کردن سنگین سفیدها قرار می دهد. در اکتبر 2018 این شرکت آزمایشی از 18 ماده شوینده پودر شده و 5 غلاف حاوی مایع منتشر کرد. نتیجه گیری: پودرهای سفید کننده کاملاً بهتر از غلافهایی هستند که پنج مکان آخر آزمون را به خود اختصاص داده اند.

نتیجه گیری های مختلف آزمایش های ایالات متحده و آلمان ، شرایط مختلف شستشو در ایالات متحده و اروپا و همچنین مزیت اصلی پودرها نسبت به مایعات را برجسته می کند: توانایی افزودن ماده سفید کننده.

اکثر مواد شوینده خشک شوینده پودر شده حاوی سفید کننده پرکربنات سدیم پایه اکسیژن بعلاوه ماده شیمیایی ، معمولاً تتراستیل اتیلن دی آمین (TAED) است که سفید کننده را در دمای پایین فعال می کند. پرکربنات سدیم در مواد شوینده مایع پایدار نیست ، بنابراین فرمولاتورها تمام تلاش خود را می کنند تا اثر آن را با آنزیم ها و مواد براق کننده نوری تکرار کنند - افزودنی هایی مانند دی سدیم دی آمینو استیلبن دی سولفونات که لباس های ماکت با جذب نور ماوراlet بنفش و بازتولید آن در ناحیه آبی روشن تر به نظر می رسند. برچسب این گونه محصولات اغلب به "جایگزین سفید کننده" اشاره دارد.

پودرهای شوینده که در آمریکا فروخته می شوند ، گاهی اوقات حاوی سفید کننده اکسیژن دار نیز هستند ، اما در اروپا بیشترین کارآیی را دارند زیرا ماشین های لباسشویی دارای چرخه های گرم و طولانی تر از ایالات متحده هستند. جوئل گنی ، مدیر توسعه بازار پراکسیدها در Solvay ، تولید کننده پیشرو پرکربنات سدیم ، می گوید: این شرایط باعث سفید شدن قابل توجه می شود. "شما می توانید تفاوت زیادی در عملکرد تمیز کردن مشاهده کنید."

بنابراین ، برخلاف ایالات متحده ، که پودرها تقریباً از بین رفته اند ، پودرها همچنان سهم قابل توجهی از بازار را در آلمان و سایر کشورهای اروپایی دارند. به طور کلی ، طبق گفته Desmet Ballestra ، یک طراح و سازنده ایتالیایی کارخانه های شیمیایی و تجهیزات تولید مواد شوینده ، پودرها 30 تا 35٪ سهم بازار در اروپای غربی دارند.

حتی در اروپا ، سهم بازار پودرها در حال کاهش است. توماس مولر-كیرشباوم ، رئیس تحقیق و توسعه در زمینه لباسشویی و مراقبت در منزل در Henkel ، تولیدكننده برجسته مواد شوینده ، می گوید كه این كاهش تقریباً 4 تا 5 درصد در سال است. وی خاطرنشان کرد: در اروپای شرقی که پودرها هنوز اکثریت هستند ، مایعات نیز در حال جذب شدن هستند. سال گذشته هنکل برای تأمین تقاضای روزافزون مشتری در اروپای مرکزی و شرقی ، خط تولید مایع در کارخانه شوینده خود در Racibórz ، لهستان اضافه کرد.

تبلیغات

مولر-كیرشبام می گوید: "مردم لباس تیره تری می پوشند ، نه پیراهن یا بلوز سفید معمولی 20 سال پیش." او می گوید ، اگرچه پودرها برای سفید کردن و از بین بردن آلودگی مفید هستند ، اما مایعات در مقابله با "لکه هایی که همیشه با خود داریم - روغنهای بدن که نمی توانیم از آنها جلوگیری کنیم" بهتر است.

متأسفانه برای شرکت هایی مانند Solvay ، حدود 60٪ از سدیم پرکربنات تولید شده در اروپا به مواد شوینده لباس می رود. گنی می گوید: "طی 10 سال گذشته این بازار رو به افول بوده است." در آن دوره ، Solvay دو کارخانه پرکربنات در اروپا تعطیل کرد و سایر شرکت ها حداقل سه کارخانه دیگر را تعطیل کردند.

 

اعتبار: شاتر استوک

روند تمیز کردن از زمان کودکی در افراد ریشه دوانده است.

جنا کینی ، رئیس مراقبت از مصرف کننده آمریکای شمالی ، کلاریانت

گنی می گوید ، این روند در حال کند شدن است و شرکت Solvay به سرمایه گذاری در کارخانه خود در آلمان ادامه می دهد. او پتانسیل رشد را در بازار تجارت الکترونیکی می بیند ، جایی كه مواد شوینده پودری خطر كمتری از نشتی آشفته در هنگام حمل و نقل را نوید می دهند. با این حال ، به جای استفاده از پودرها ، P&G و رقیب Seventh Generation اخیراً با نسخه های شوینده های مایع خود که بسیار غلیظ و بسته بندی شده برای ارسال از طریق پست الکترونیکی هستند ، به فشار آمازون پاسخ دادند.

پاول باکستر ، مدیر توسعه تجارت جهانی برای مراقبت در منزل و بازارهای جدید در Lubrizol ، به دلیل دیگری از پودرها سرسخت است. در سال 2015 ، لوبریزول Warwick Chemicals ، یک شرکت ولزی را که بزرگترین تولید کننده TAED ، فعال کننده سفید کننده در جهان است ، خریداری کرد. باکستر می گوید ، حدود 90٪ از کل TAED در مواد شوینده لباس و محصولات سفید کننده مستقل استفاده می شود.

مرتبط: سازندگان محصولات تمیزکننده از رشد تمیز می شوند

باکستر ، یکی از مدیران قدیمی وارویک ، در مورد روند جهانی واقع بین است. وی اذعان می کند: "از پودرها به مایعات تغییر یافته است." "اما این یک تغییر نسبتاً کند است. هنوز بازار پودر بسیار بزرگی وجود دارد. "

در حقیقت ، Lubrizol می بیند که بازار جهانی مواد شوینده پودری سالانه حدود 2٪ رشد می کند زیرا مصرف کنندگان در مکانهایی مانند آفریقا و هند وسایل را خریداری می کنند و لباس از دست به ماشین لباسشویی می روند. و از همه مهمتر برای لوبریزول ، بیشتر شوینده های مصرف شده در کشورهای در حال توسعه ، فرمول های ساده ای هستند که فاقد مواد سفید کننده هستند اما ممکن است از آنجائیکه مردم تقاضای بیشتری از محصولات تمیز کننده خود می کنند. باكستر می گوید: "ما این را فرصت بزرگ خود می دانیم."

باكستر خاطرنشان می كند كه محل فروش ماده سفید كننده به منطقه متفاوت است. در خاورمیانه و شمال آفریقا ، جایی که لباس های سفید محبوب هستند ، سفید کننده می تواند به تولیدکنندگان مواد شوینده کمک کند ادعاهای سفید کنندگی را مطرح کنند. وی گفت ، در آسیا ، سازندگان مواد شوینده علاقه مند به استفاده از سفید کننده برای ادعای "بهداشتی" هستند. وی به تحقیق نشان می دهد که بیش از 25٪ محصولات جدید لباس های شسته شده در آسیا ادعای بهداشتی یا ضدعفونی کننده دارند ، در مقابل کمتر از 5٪ در آمریکای شمالی و اروپا.

باكستر می گوید: "ما فهمیده ایم كه ما نمی خواهیم به همه پودرهای لباسشویی در آسیا سفید كنیم ، اما در مارك های سطح بالا ، سفید كننده ضروری است."

علاوه بر این ، لوبریزول فرصتی را برای انتشار پیام ضدعفونی کننده ، به ویژه در مناطقی که ماشین لباسشویی های بارگیری از جلو معروف هستند ، می بیند.

در وب سایت خود ، این شرکت ویدیویی را منتشر کرده است که نشان می دهد چگونه استفاده از شوینده های مایع در لودرهای جلو می تواند منجر به رشد میکروبی در کشوی توزیع مواد شوینده و زیر حلقه آب بندی لاستیکی درب شود. با استفاده از یک محصول تمیز کننده ماشین آلات حاوی پرکربنات و TAED و سپس شستن لباس ها با مواد شوینده پودری حاوی سفید کننده ، با توجه به آزمایشات خلاصه شده در فیلم ، این مشکل بیشتر برطرف می شود.

باکستر مشتاق است ، اما مدیران Desmet Ballestra که ادعا می کند دو سوم گیاهان پودر شوینده لباس در سراسر جهان را ساخته است ، از نظر آنها سنجیده تر هستند. آنها ده ها سال است که فعالیت های شوینده را مشاهده می کنند و در مورد تغییر کند مایعات استعفا می دهند.

طبق گفته های Corrado Mazzanti ، مدیر فروش این شرکت برای مواد فعال کننده و شوینده ها ، اخیراً این تغییر به ویژه در ژاپن و کره جنوبی بسیار مشهود است. او می گوید: "ده سال پیش پودرها تسلط داشتند." "اکنون آنها 10-15٪ هستند." این اتفاق در کشورهای آمریکای لاتین مانند برزیل نیز رخ می دهد ، جایی که P&G 120 میلیون دلار در سال 2015 برای ساخت یک کارخانه شوینده مایع هزینه کرد و متعاقباً فروش نسخه های پودری مارک های معروف آریل و آس خود را در این کشور متوقف کرد.

مدیران شرکت های شوینده مانند P&G's Cumming می گویند سرمایه گذاری در مایعات پاسخی به خواسته های مصرف کننده است ، با این حال Mazzanti ادعا می کند که شرکت های بزرگ به طور فعال آنها را تبلیغ می کنند زیرا سودآوری بیشتری دارند. وی می گوید: "هزینه هر شستشوی انجام شده با مایعات در مقابل پودرها بسیار بیشتر است."

هنوز هم Desmet Ballestra به ساخت دو یا سه گیاه مواد شوینده پودری در سال ادامه می دهد. به عنوان مثال ، در ماه اکتبر ، اعلام کرد که قصد دارد یکی برای تولید کننده محصولات تمیز کننده Aspira در منطقه کانو نیجریه بسازد.

مرتبط: P & amp؛ G و Henkel سر به سر راهرو لباسشویی می روند

و حتی در مدرن ترین شهرهای ایالات متحده ، پودرها به خصوص در محله هایی که ممکن است مردم در جاهای دیگر رشد کرده باشند ، جای خود را دارند. Clariant's Kinney خاطرنشان می کند: "روند تمیز کردن از زمان کودکی در افراد کاملاً ریشه دوانده است."

بنابراین ، در فروشگاه بزرگ Target در مرکز شهر بروکلین ، نیویورک ، مواد شوینده مایع در راهرو محصول تمیز کننده قرار دارند. اما در اعماق شهر ، در یک فروشگاه دلار که در محله ای با تعداد زیادی از ساکنان اسپانیایی تبار سرو می شود ، هنوز کیسه های پودر لباسشویی ، از جمله آریل P&G وارد شده از مکزیک را می توان یافت. پودرها ممکن است از بین رفته باشند ، اما هنوز از بین نرفته اند.

نظرات

لطیفه(29 ژانویه 2019 12:02 PM)

مقاله ای بسیار آموزنده. تنها چیزی که در آن گنجانده نشده است ، دستورالعمل ترکیب مواد شوینده DIY LOL است.

هوگو Rengifo(29 ژانویه 2019 21:35 بعد از ظهر)

من هیچ نظری در مورد پیامدهای مربوط به بهبود انسانی این اجزای پیچیده نمی بینم. به عنوان مثال ، TAED (یا به اسپانیایی orEDTA) یک وسیله نقلیه بسیار قوی است. و هیچ کس در مورد آلرژی پوستی از همه اجزا صحبت نمی کند. استفاده از این اجزای قوی در صابون و مواد شوینده باعث افزایش بیماری آلرژی در همه دنیا می شود ، گران تر از مزایای P&G و دیگران است. ماشین لباسشویی مطمئن نیست که با آب و هوای سرد حل شود و باقی مانده این ترکیبات شیمیایی باعث آلودگی محیط زیست همه ما با ادبیات غیرقابل پیش بینی برای همه ما می شود.

مایکل مک کوی(1 فوریه 2019 7:25 صبح)

ها ، لطیفه بسیاری از آن دستور العمل ها در وب!

در مورد نظر هوگو: بله ، تأثیر مواد شوینده بر روی سلامتی انسان بسیار مهم است. اما به نظر من این موضوع برای یک مقاله جداگانه است.

توماس A Runge(1 فوریه 2019 11:06 صبح)

به عنوان یک شیمیدان ، من واقعاً از یادگیری مکانیسم های مولکولی موجود در وسایل یا فعالیت های روزمره لذت می برم ، بنابراین من واقعاً از این مقاله که جزئیات شیمیایی و عملکرد بین فرمول های مواد شوینده مایع و پودر شده است را لذت می برم. با تشکر از انتشار آن با این حال من تعجب کردم که حداقل یک پاراگراف کوچک راجع به تفاوت در بسته بندی این فرمول ها را شامل نمی شود. مطابقت بیشتری با پوشش C&EN مربوط به مسئله جهانی زباله های پلاستیکی داشت که به این نکته اشاره شود که با تبدیل محصولات تمیز کننده مایع (شوینده ها ، ضدعفونی کننده های دست و غیره) به محصولات تمیز کننده پودر یا جامد ، مقدار عظیمی از زباله های پلاستیکی از بین می رود. .

مایکل مک کوی(4 فوریه 2019 9:32 صبح)

نکته جالب در مورد بسته بندی ، توماس. در مورد مواد شوینده لباس ، به نظر من مربوط به سوال قدیمی کاغذ (مواد شوینده پودری) در مقابل پلاستیک (مایعات) است. در مورد مراقبت شخصی ، من اغلب احساس کرده ام که صابون های دست پمپ و شستشوی بدن ، در مقایسه با صابون خوب و قدیمی ، مواد زائد بسته بندی ایجاد می کنند!

مارگارت مانکین(28 جولای 2019 21:53 بعد از ظهر)

تا دهه 1990 می توانستم صابون خشک شده لباس را در یک جعبه پیدا کنم: Artic Power ، Sunlight ، Tide و موارد دیگر. اکنون فقط جزر و مد در مونترال کانادا باقی مانده است. صابون های مایع در کوزه های پلاستیکی بسته بندی شده اند ... حتی اگر قابل بازیافت باشند نیز امکانات کافی برای تجزیه همه پلاستیک هایی که در زندگی خود استفاده می کنیم وجود ندارد. پودرها را برگردانید!

پست شگفت انگیز! از طریق این پست من در مورد تاریخچه پودر مواد شوینده می دانم.

 

 

 

 
فرمول پودر لباسشویی+فرمول پودر رخت شویی+فرمول پودر لباسشویی سبک+فرمول پودر لباسشویی
سنگین+فرمول پودر لباسشویی دستی+فرمول پودر لباسشویی ماشینی+تولید پودر لباسشویی+روش ساخت پودر لباسشویی+مواد اولیه پودرلباسشویی+چگونگی تولید پودر لباسشویی+فرمول پودر لباسشویی آنزیم دار+چند آنزیم+تولید پودر لباسشویی معمولی+پودر رخت شویی آنزیم دار+انواع پودر لباسشویی+فرمول پودر لباسشویی مخصوص آب سرد+قابلیت انحلال در آب سرد+تولید پودر رخت شویی سنگین+نحوه تولید پودر رخت شویی سبک+پودر ماشینی+پودر دستی+دستگاه های تولید پودر لباسشویی+سورفکتانت ها+روش های تولید پودر لباسشویی+تولید پودرلباسشویی به روش پاششی+تولید پودر لباسشویی به روش  دوار+ارگانیک+فروش پودر سبک+سنگین+دستگاه+فروش تجهیزات تولید+ساخت لوازم+دستگاه