مقاله ها

بی بو سازی گازوییل/فرمول بی بو سازی/روش بی بو کردن گازوئیل/ساخت گازوییل بی بو/بی بو کردن انواع گاز/فرمولاسیون نفت بی بو/گازوییل بی بو

امتیاز کاربران
ضعیفعالی 
 
         
گاروببل     *********************
« بی بو سازی گازوییل »
گازوییل از دسته سوخت های پر مصرفی است که امروزه از آن استفاده های مختلف دیگری میشود.برای استفاده از گازوییل در موارد گوناگون نیاز است که تغییری در ماهیت آن انجام داد و به شکل خام قابل استفاده و کاربردی نیست.
ما به دو روش بوی گازوییل را از بین می‌بریم ؛ در روش اول حدود ۹۶ درصد بوی گازوییل از بین میرود و آن مختصر بوی باقیمانده توسط افراد خاص قابل تشخیص است ؛ که برای آن درصد جزئی از اسانس استفاده میشود.
در روش دوم ، ۶۰ درصد بوی گازوییل گرفته خواهد شد و مابقی بوی دیگری جایگزین خواهد شد...
*نکته / به طور کلی ما برای بی بو سازی از اسانس و یا دستگاه استفاده نمی‌کنیم.زیرا به هیچ عنوان صرفه اقتصادی ندارد.
توجه داشته باشید در بی بو سازی گازوئیل چند نکته حائز اهمیت است ؛ 
۱_ همانطور که در بالا گفته شد برای انجام این کار از اسانس استفاده نشود و انجام آن نیازمند دستگاه نباشد ؛ چرا این دو صرفه اقتصادی ندارند‌
۲_ مواد به آسانی قابل تهیه باشند و خاصیت استفاده از آنها موقت و برگشت پذیر نباشد.برخی از موادی که برای بی بو یا بی رنگ سازی استفاده میشوند پس از مدتی خاصیت خود را از دست می‌دهند و سبب برگشت مجدد بو‌ یا رنگ میشود.
۳_ مواد مورد استفاده سبب دو فاز شدن و یا تغییر رنگ گازوئیل نشود.
۴_ انجام بی بو سازی گازوییل سخت و پر هزینه‌ نباشد و بتوان این کار را را حداقل هزینه و تجهیزات انجام داد و صرفه اقتصادی بالایی داشته باشد.
۵_ بی بو و بی رنگ سازی گازوئیل در کمترین زمان ممکن یعنی حداقل (۱۰__۲۰ ) دقیقه انجام شود و نیازمند زمان زیادی نباشد.
۶_ انجام این پروسه سبب تغییر ماهیت شیمیایی گازوییل نشود تمام خاصیت های گازوئیل را حفظ کند و پایدار باشد.
این تغییر در گازوییل به این دلیل است که این ماده به دلیل صرفه اقتصادی ماده ای جایگزین محسوب میشود و به صورت خام قابل استفاده نیست ، از موارد تولیدی که در آنها گازوییل جایگزین میشود میتوان به « تولید مایع آب صابون _ تولید انواع حلال و تینر _ ژل آتش زا و....» اشاره کرد.
                   *******************
« بی رنگ و بی بو سازی نفت »
باید توجه داشته باشید که بی رنگ سازی و بی بو سازی نفت دو فرایند کاملا متفاوت است.برای استفاده از نفت به عنوان ماده جایگزین ابتدا باید رنگ آن گرفته شود و تبدیل به ماده ای شبیه به آب شود ، سپس در مرحله‌ی بعدی برای بی بو سازی آن اقدام می‌کنیم. بسیار مهم است که انجام این فرایند ها سبب تغییر ماهیت شیمیایی نفت و یا ضعیف و از بین رفتن خاصیت آن نشود.
نفت ماده ای است که از آن بیشتر برای تولید حلال ۴۰۲ استفاده میکنند.استفاده از نفت برای تولید حلال بسیار مقرون به صرفه است.
              *********************
« بی رنگ و بی بو سازی بنزین »
بنزین با نفت و گازوئیل متفاوت است و از این رو نمیتوان بوی آن را از بین برد ، تنها می‌توان با اضافه کردن موادی شیمیایی تغییری در بوی آن ایجاد کرد.اما جالب است بدانید میتوان با تغییری در آن ، بنزین را حالت ژله ای داد و آن را به ژل آتش زا تبدیل کرد.
انجام این کار برای افرادی که در افغانستان هستند بسیار سودمند است و صرفه اقتصادی بالایی دارد.در افغانستان به دلیل کمبود نفت _ گازوییل و متان تولید ژل آتش زا کمی دشوار است که میتوان بنزین را جایگزین کرد.
علاوه بر ژل آتش زا از بنزین در تولید حلال ۴۱۰ استفاده میکنند.
 * بازهم قابل ذکر است که بگوییم در هیچ کدام از موارد فوق از دستگاه و اسانس استفاده نمیشود.
«جهت دریافت فرمولاسیون و راهنمای تولید با ما در تماس باشید »
فرمول بی بو سازی گازوییل+فرمول بی رنگ سازی گازوئیل+فرمول بی بو سازی نفت+فرمول بی رنگ سازی نفت+فرمول بی رنگ سازی نفت+فرمول ژل کردن بنزین+روش بی رنگ کردن گازوییل+روش بی بو کردن گازوئیل+روش بی رنگ ‌کردن نفت+روش بی بو کردن نفت+روش تغییر بو بنزین+شیوه بی بو کردن گازوئیل+شیوه بی رنگ کردن گازوییل+شیوه بی بو کردن نفت+شیوه بی رنگ کردن نفت+شیوه ژل کردن بنزین+چگونگی بی رنگ کردن نفت+چگونگی بی رنگ کردن گازوییل+چگونگی بی رنگ کردن بنزین+چگونگی بی بو کردن گازوئیل+چگونگی بی بو کردن نفت+تجهیزات جهت تولید+تولید آسان+تولید در منزل+بدون بازگشت+تولید بدون دستگاه+تهیه مواد اولیه+درصد ترکیب مواد اولیه+کاربرد بی بو سازی گازوییل+کاربرد بی رنگ سازی گازوئیل+کاربرد بی بو کردن نفت+فرمول تولید حلال با نفت+فرمول تولید حلال با گازوییل+فرمول تولید ژل آتش زا با بنزین+روش تولید ژل آتش زا با بنزین+تولید حلال با صرفه اقتصادی+مقرون به صرفه+حداقل سرمایه+قیمت تمام شده

 

روش بی بو سازی نفت را فقط از ما آموزش ببینید...

بدون نیاز به دستگاه

فقط با اضافه کردن نوعی ماده شیمیایی نفت کاملا بی بو داشته باشید....

 

روش بی بو کردن گازوییل را فقط از

 ما یاد بگیرید..

بدون نیاز به دستگاه

فقط با ترکیب ماده در گازوئیل ,آنرا کاملا بی بو نمایید....

 

روش بی رنگ سازی نفت را ,فقط از ما بخواهید....

بدون نیاز به رکتور و دستگاه های پیچیده....

فقط با ترکیب مواد ,نفت را بی رنگ نمایید...

 

نحوه ساخت بنزین بدون رنگ را ,از ما یاد بگیرید...بنزین را شفاف نمایید....بنزین را همرنگ آب نمایید..

بدون نیاز به دستگاه.....

فقط با ترکیب مواد در بنزین ,به آسانی آنرا بی رنگ نمایید...

 

روش بی رنگ سازی گازوییل 

بدون نیاز به دستگاه

فقط با ترکیب مواد

 

توجه : دوستان در نظر داشته باشید بی رنگ و بی بو سازی مواد هزینه ی اندکی به قیمت نفت ,بنزین و گازوییل اضافه می نماید.

 

عناوین جایگزین: نفت سفید ، پارافین ، روغن پارافین

نفت سفید ، همچنین املای نفت سفید ، نیز نامیده می شود پارافین و یا روغن پارافین ، قابل اشتعال هیدروکربن مایع معمولا به عنوان سوخت استفاده می شود. نفت سفید به طور معمول زرد کم رنگ یا بی رنگ است و بوی مشخصی چندان ناخوشایند ندارد. این ماده از نفت به دست می آید و برای سوزاندن در لامپ های نفتی و بخاری های خانگی یا کوره ها ، به عنوان سوخت و یا جز component سوخت موتورهای جت و به عنوان حلال گریس ها و حشره کش ها مورد استفاده قرار می گیرد .

نفت سفید

چراغ روغن نفت سفید.

Hemera / Thinkstock

 

بیشتر بخوانید در این موضوع

تصفیه نفت: نفت سفید

اگرچه استفاده از آن به عنوان یک ماده روشنایی بسیار کاهش یافته است ، هنوز از نفت سفید در سراسر جهان برای پخت و پز و گرمایش فضا استفاده می شود ...

 

در اواخر دهه 1840 توسط آبراهام گسنر ، پزشک کانادایی کشف شد و در ابتدا نفت سفید از روغن قیر ذغال و روغن های شیل تولید می شد . با این حال ، پس از حفر اولین چاه نفت در پنسیلوانیا توسط EL Drake در سال 1859 ، نفت به سرعت به منبع اصلی نفت سفید تبدیل شد. به دلیل استفاده از آن در لامپ ها ، نفت سفید عمده ترین محصول تصفیه خانه برای چندین دهه بود تا اینکه ظهور لامپ الکتریکی ارزش آن را برای روشنایی کاهش داد. با افزایش خودرو ، بنزین به عنوان یک محصول مهم نفتی تولید بیشتر کاهش یافت . با این وجود ، در بسیاری از مناطق جهان ، نفت سفید هنوز یک گرمایش و پخت و پز متداول استسوخت و همچنین سوخت لامپ ها. سوخت استاندارد جت تجاری اساساً نفت سفید با کیفیت بالا و مستقیم است و بسیاری از سوختهای جت نظامی مخلوطی بر پایه نفت سفید هستند.

از نظر شیمیایی ، نفت سفید مخلوطی از هیدروکربن ها است . ترکیب شیمیایی به منبع آن بستگی دارد ، اما معمولاً از حدود 10 هیدروکربن مختلف تشکیل شده است که هرکدام حاوی 10 تا 16 اتم کربن در هر مولکول است . ترکیبات اصلی پارافین های زنجیره مستقیم اشباع و شاخه ای منشعب و همچنین سیکلوپارافین های حلقه ای شکل (که به آنها نفتن نیز گفته می شود) هستند. فرار نفت سفید نسبت به بنزین کمتر است. نقطه اشتعال آن (دمایی که در نزدیکی سطح آن بخار قابل اشتعالی ایجاد می کند) 38 درجه سانتیگراد است(100 درجه فارنهایت) یا بالاتر ، در حالی که میزان بنزین تا 40 درجه سانتیگراد (40 درجه فارنهایت) پایین است. این خاصیت باعث می شود نفت سفید به عنوان سوخت نسبتاً بی خطر برای ذخیره و اداره شود.

00:0000:30

با دمای جوش بین 150 تا 300 درجه سانتیگراد (300-575 درجه فارنهایت) ، نفت سفید یکی از به اصطلاح تقطیرهای میانی روغن خام ، همراه با سوخت دیزل در نظر گرفته می شود . این ماده می تواند به عنوان "نفت سفید مستقیم تولید شود" و از نظر فیزیکی از سایر بخشهای نفت خام جدا می شودتقطیر ، یا می تواند به عنوان "نفت سفید ترک خورده" تولید شود ، با تجزیه شیمیایی ، یاترک خوردن ، قسمت های سنگین تر روغن در دمای بالا.

 

 

 

نفت سفید

Shayne C. Gad ، در دائرlop المعارف سم شناسی (چاپ دوم) ، 2005

مسیرها و مسیرهای قرار گرفتن در معرض

نفت سفید فشار بخار از نفت سفید را در معرض استنشاق بعید تحت شرایط شغلی عادی مگر اینکه شرایط وجود داشته باشد تهویه ضعیف. محصولات احتراق سوخته نفت سفید ، مونوکسید کربن ، یکی از نگرانیهای واقعی زمانی که بخاری نفت سفید بادی هستند نیست. قرار گرفتن در معرض غبار نفت سفید می تواند از آنجا که نفت سفید اغلب به صورت اسپری استفاده می شود ، رخ دهد. تماس چشم و پوست با بخارات نفت سفید و نفت سفید ممکن است رخ دهد. مسیر قرار گرفتن در معرض معمولاً بیشترین نگرانی مربوط به بلع است زیرا این متداول ترین وسیله مسمومیت حاد است ، خصوصاً در کودکان.

مشاهده فصلکتاب خرید

نفت سفید

SC Gad ، T. Pham ، در دائرlopالمعارف سم شناسی (چاپ سوم) ، 2014

سرنوشت و رفتار محیطی

رنگ / فرم: مایل به زرد کم رنگ یا سفید آبی ، متحرک ، روغنی

دیگر: بوی شدید

نقطه جوش: 175-325 درجه سانتی گراد

حلالیت: با سایر حلالهای نفتی قابل اختلاط است ، در آب مخلوط می شود

از هیدروکربنهای آلیفاتیک با 10–16 کربن در هر مولکول و مشتقات بنزن و نفتالین تشکیل شده است. از آنجا که نفت سفید مخلوط پیچیده ای از بخشهای مختلف هیدروکربن است ، انتقال و تبدیل آن در محیط به سرنوشت هیدروکربنهای منفرد موجود در آن بستگی دارد. نفت سفید به دلیل استفاده از آن می تواند وارد محیط شود - سوخت موتور ، گرمایش خانگی ، سموم دفع آفات و حلال. ترشحات محیطی نفت سفید عمدتا منجر به تقسیم هوا می شود. واکنش نیمه عمر 0.27-2.2 روز محاسبه می شود. فوتودژنراسیون در فاز هوا سریع است. انتظار می رود که نفت سفید هنگام آزاد شدن در خاک ، دارای تحرک کم و کمی تحرک باشد. بی ثباتی رخ می دهد. نفت سفید در خاک قابل تجزیه است ، اگرچه برخی از اجزای مخلوط به شدت به خاک می چسبند.همچنین نفت سفید در آبهای سطحی قابل تجزیه است. با این حال ، برخی از اجزای مخلوط ممکن است در ماهی ها و موجودات دیگر آبزیان غلظت زیستی داشته باشند. هیدرولیز ناچیز است زیرا نفت سفید فاقد گروههای عملکردی است که تحت شرایط محیطی هیدرولیز می شوند.هیدروکربنهای آلیفاتیک نفت سفید با 10–16 کربن در هر مولکول و مشتقات بنزن و نفتالین . از آنجا که نفت سفید مخلوط پیچیده ای از بخشهای مختلف هیدروکربن است ، انتقال و تبدیل آن در محیط به سرنوشت هیدروکربنهای فردی موجود در آن بستگی دارد. نفت سفیدمی تواند به دلیل مصارف آن وارد محیط شود - سوخت موتور ، گرمایش خانگی ، سموم دفع آفات و حلال. ترشحات محیطی نفت سفید عمدتا منجر به تقسیم هوا می شود. واکنش نیمه عمر 0.27-2.2 روز محاسبه می شود. فوتودژنراسیون در فاز هوا سریع است. انتظار می رود که نفت سفید هنگام آزاد شدن در خاک ، دارای تحرک کم و کمی تحرک باشد. بی ثباتی رخ می دهد. نفت سفید در خاک قابل تجزیه است ، اگرچه برخی از اجزای مخلوط به شدت به خاک می چسبند. همچنین نفت سفید در آبهای سطحی قابل تجزیه است. با این حال ، برخی از اجزای مخلوط ممکن است در ماهی ها و موجودات دیگر آبزیان غلظت زیستی داشته باشند . هیدرولیز ناچیز است زیرا نفت سفید فاقد گروههای عملکردی است که تحت شرایط محیطی هیدرولیز می شوند.


بنزین ما از کجا می آید

از پالایشگاه تا مصرف کننده

پالایشگاه های نفتی ایالات متحده بنزین و سایر فرآورده های نفتی را از نفت خام و سایر مایعات تولید شده در ایالات متحده یا وارد شده از کشورهای دیگر تولید می کنند. تقریباً تمام بنزین فروخته شده در ایالات متحده آمریکا تولید می شود.

بیشتر بنزین ها از پالایشگاه ها از طریق خطوط لوله به پایانه های ذخیره سازی بزرگ در نزدیکی مناطق مصرف کننده منتقل می شوند. از ترمینالهای ذخیره سازی ، بنزین معمولاً با کامیون به پایانه های مخلوط کننده کوچکتر برای پردازش در بنزین موتور تمام شده ارسال می شود ، سپس توسط کامیون به ایستگاه های سوخت رسانی بنزین تحویل داده می شود.

بنزین از طریق خطوط لوله مشترک به آنجا منتقل می شود

بنزین و سایر فرآورده های نفتی از طریق خطوط لوله مشترک به صورت دسته ای ارسال می شوند. این دسته ها از نظر فیزیکی در خطوط لوله از هم جدا نشده اند و برخی از محصولات را با هم مخلوط یا مخلوط می کنند. از آنجا که این اختلاط رخ می دهد ، بنزین و سایر محصولات باید هنگام خروج از خطوط لوله آزمایش شوند تا ببینند آیا هنوز مشخصات لازم را دارند یا خیر. اگر محصولات نتوانند مشخصات محلی ، ایالتی یا فدرال را برآورده کنند ، برای پردازش اضافی به پالایشگاه ارسال می شوند.

 

برای بزرگنمایی کلیک کنید

آیا مشتریان می توانند بفهمند که بنزین موجود در یک ایستگاه از کدام کشور یا کشور است؟

اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده (EIA) نمی تواند منشا خاص بنزین فروخته شده در جایگاه های سوخت را شناسایی کند. بنزینی که یک شرکت در جایگاه های سوخت رسانی با مارک خود می فروشد لزوماً توسط آن شرکت تولید نمی شود.

مارک های بنزین هنگام حمل و نقل مخلوط می شوند

بنزین در بیش از 100000 مغازه خرده فروشی در سراسر کشور فروخته می شود و بسیاری از آنها نمایندگی های بدون مارک هستند که ممکن است بنزین تولید شده توسط شرکت های مختلف را بفروشند. ممکن است ایستگاه های مارک دار لزوماً بنزین تولید شده توسط شرکت های صاحب جایگاه را به فروش نرسانند. بنزین از پالایشگاه های مختلف اغلب برای حمل و نقل از طریق خطوط لوله ترکیب می شود و شرکت های مختلفی که دارای ایستگاه های خدمات در همان منطقه هستند ممکن است بنزین را در همان ترمینال ذخیره سازی و ذخیره سازی عمده خریداری کنند.

تنها تفاوت بنزین در جایگاه های سوخت یک شرکت با بنزین فروخته شده توسط شرکت دیگر در مقدار کمی مواد افزودنی است که برخی از شرکت ها پس از خروج از خط لوله و قبل از رسیدن به جایگاه های سوخت خود ، آنها را در بنزین مخلوط می کنند.

نفت خام نیز در پالایشگاه مخلوط می شود

حتی اگر EIA بتواند منشا بنزین فروخته شده در جایگاه های سوخت را تعیین کند ، منبع نفت خام و سایر مایعات مورد استفاده در پالایشگاه ها ممکن است متفاوت باشد. بیشتر تصفیه خانه ها از مخلوط روغن خام از منابع مختلف داخلی و خارجی استفاده می کنند. مخلوط روغن خام می تواند بر اساس هزینه نسبی و در دسترس بودن روغن خام از آن منابع تغییر کند.

 

گازوییل بی بو

نفت یدون رنگ

http://sshimis.blogfa.com/post/5

 

روش بی بوسازی گاز

نفت بدون بو+گازوییل بی بو+نفت بدون رنگ+شفاف سازی بنزین+نبزین بی بو+بنزین